Gå til innhold

Underskriftskampanje til microsoft flight teamet


O85_

Anbefalte innlegg

Hey,

 

I just signed the petition "Microsoft Game Studios/Microsoft Corporation: Bring back Microsoft Flight Simulator series/Reopen ACES Studios" and wanted to see if you could help by adding your name.

 

Our goal is to reach 1,000 signatures and we need more support. You can read more and sign the petition here:

 

http://www.change.org/petitions/microsoft-game-studiosmicrosoft-corporation-bring-back-microsoft-flight-simulator-seriesreopen-aces-studios

 

Thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken og engasjementet er desverre forferdelig naivt. Veslemjuk har i likhet med andre spillkonsol produsenter ingen solidarisk forhold til no anna enn eiernes lommebok.

 

Wasted time sier nå jeg.

 

Beklager om jeg virker negativ, men realisme er liksom signaturen min :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Selv synes jeg det ble en fordel at det gikk som det gikk. Microsoft ga opp Flight Simulator, og jeg synes det var en riktig avgjørelse. Jeg har hele tiden betraktet FS-X som et middelmådig produkt. Jeg er fortsatt i tvil om det var lurt av meg å investere 20.000 i maskin og ytterligere et ukjent antall tusen i kjøp av scenery, fly og annet tillegg til denne simulatoren. Og jeg er nå meget fornøyd med at denne lenken ble brutt en gang for alle.

 

Joda, jeg tok i bruk FS-X for litt over et år siden. Før det benyttet jeg FS2004. Men jeg må innrømme at jeg er fasinert over hvor utrulig mye CPU denne programvaren benytter, uten at jeg får noe nevneverdig tilbake. Jeg betrakter kodebasen til denne simulatoren som råtten. Den har vært lappet på i mange, mange år og hvis Aces hadde kommet med en ny versjon, frykter jeg at de hadde kommet med et totalt ubrukelig produkt. At FS-X er bygd som en matrisesimulator, der mange av beregningen gjøres fra statiske tabeller, får meg til å undres hvordan i alle dager dem klarte å lage en så treg simulator. Men den er død nå, og jeg feller ikke en tåre for det.

 

At Microsoft satser på skyen sin, var som forventet. Windows 8 blir vel den siste Windowsversjonen som ikke er skybasert. Etter dette vil muligens store deler av operativsystemet kjøres på skyen (man vil bare ha en tynn klient på sin egen maskin). Dette er basert på rykter som jeg har hørt, og tiden vil vise om de slår till.

 

Jeg tror framtiden ligger i X-Plane. Dette er en simulator som er bygd opp på en helt annen måte enn FS. Her beregnes vektorene dynamisk, og dette gir helt andre muligheter for modellering av aerodynamikken. Da er det bare å vente på at tredjepartsmarkedet hiver seg over denne simulatoren.

Jeg er fornøyd med Flight. Har ikke prøvd den, og vil neppe noen gang komme til å prøve den. Men den vil fungere som en lavterskel inngangsport til miljøet, og det vil på sikt danne en rekrutteringsbase til de mer seriøse simulatorene. Mange nybegynnere tror jeg vil bli vettaskremt av kompleksiteten til simulatorer som X-Plane. De vil i mange tilfeller knapt få flyet i lufta. Å ha en enkel base til opplæring vil derfor være en stor fordel.

 

Til slutt må jeg takke de tredjepartsutviklere som har bistått og fortsatt bistår oss til å lage addon til FS-X. Det er jo de som skal ha æren for at simulatoren er brukbar. De gjør en jobb som kan sammenlignes med å gjøre en gammel boble fra 60-tallet om til en Porcshe. Jeg får håpe at flest mulig av disse klarer å konvertere til X-Plane.

 

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...