Gå til innhold

FSinn startproblemer


Lars Frederiksen

Anbefalte innlegg

Hej alle!

I aften er der en controller i Bergen. Jeg parkerer mit Cessna T210 fly på GA rampen og åbner FSinn. Indstiller min Com på 119.1 som er TWR frekvens. Jeg klikker på VATSIM ikonet øverst til venstre i FSinn kontrolpanelet hvorved denne ikon bliver grøn og FSinn ikonet allerøverst farves fra grøn til blå, hvilket (ifølge manualen) betyder at man er koblet på serveren. Der går imidlertid kun nogle sekunder før der lyder en "dik-dik"-lyd, VATSIM ikonent bliver rødt og FSinn ikonet øverst bliver grønt igen.

Det er altså som om jeg bliver "smidt af" serveren ret hurtigt. Under min firewall har jeg tilladt "Control Panel", "FSinn UI" og "FSinn UI VVL"

 

Spørgsmål:

- Kan det være noget i mine settings som ikke er korrekt?

- Jeg mangler en slags "default" settings som jeg kan bruge som udgangspunkt eller evt en guide til FSinn som forklarer programmet lidt nærmere og mere bruger-orienteret/praktisk end manualen, hvor de forskellige funktioner gennemgås slavisk.

 

HÅBER NOGEN GIDER AT GIVE ET BUD PÅ EN LØSNING :cry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt inn COM1 radioen i flyet på den frekvensen ATC bruker? For å se hvilke ATC frekvenser som er online klikker du ATC knappen i FSINN kontrollpanelet. Da dukker det opp et nytt vindu ("INN ATC") med frekvensene på de ATC som ligger innenfor din radios "rekkevidde".

 

(Vær oppmerksom på at hvis det er lite trafikk kan det gå lenge mellom hver gang ATC sender noe på radioen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å vente på at TWR skal snakke kan du selv ta initiativ, f eks:

"Tower, this is . Radio check."

Hvis tårnet høre deg vil han svare:

", Tower, I read you five by five."

Og hvis du hører dette svarer du:

" I read you five by five, ".

 

Det første tallet angir lydstyrken på en skala fra 1 til 5.

Det andre tallet angir lesbarheten: 5 er helt tydelig, 3 er ganske forvrengt, og to er nesten ikke lesbart (mye klipping for eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...