Gå til innhold

Bodø Airshow 2012


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Egil Johnsen

Er enig med Øyvind. Ville ha vært morsomt med nordnorks fisk.

Trålet derfor oregano.no, og ble litt skuffet. Mange Pizza, burger og pastapushere.

 

Men noen lyspunkt var det. Bryggerikaia virker som et OK sted, som blant annet har nordnorsk fiskesuppe (se meny som pdf i linken).

 

Men jeg har ingenting imot å møtes på Peppes eller hva det nå enn blir, men det blir etter at jeg har spist.

 

Når det gjelder flymuseet, så kan vi få guidet tur. Guidet tur koster 800,- pr. gruppe.

 

Jeg kan tenke meg at vi kan få god glede av en guidet tur, siden alle har en stor interesse for fly (samme nivå).

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en liten forsmak på Fredag ikke mat da, :grin: men mange av de som skal fly under airshowet ha trening.Sakset fra ScanAir forumet:

 

Tidene er som følger, men endringer kan skje:

 

1026 F/A 18c Swiss Airforce

1050 Jas Gripen Swedish Airforce

1110 Patrouille Suisse

1140 SK 105 Austrian Airforce

1215 F/A 18c Finnish Airforce

1245 Frecce Tricolori

1410 F16 Belgian Airforce

1638 Jurgis Kayris SU26

1707 RAF Hawk

 

Blir neppe mye jobbing på meg den dagen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, jeg lander ikke i Bodø før rundt tre, og da er det bare Jurgis og Hawken igjen.

 

Syns forøvrig det er litt synd at den belgiske F-16 skal fly så tidlig begge dagene, jeg er selvfølgelig på plass når de åpner, men regner med at svært mange ikke kommer før utover dagen, og syns det er synd at de går glipp av dette displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som evt skal fly opp med eget fly til Bodø, så er det innført PPR hele denne uken.

 

 

YXAXXXX

GG ENZZXXBN ENBOZTZX

111107 ENBOZTZV

(BO0094/12 NOTAMN

Q) ENOR/QFAAP/IV/NBO/A/000/999/6716N01422E005

A) ENBO

B) 1206111200 C) 1206181200

E) PPR REQUIERED FOR ALL GENERAL AVIATION TFC DUE TO AIRSHOW. CALL

BODOE TWR +47 75542950

OBTAINED PPR NUMBER MUST BE FILED IN FPL.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig fram til helgen!

Vi blir å fly Værnes Flyklubb sin SAAB Safir oppover, forhåpentligvis på fredag om været blir bra. Retur på søndag, så om dere ser en knallgul Safir med registrering LN-FMU på display, så er det bare å ta kontakt med karen i lys kort lugg som peker og viser.. :grin:

 

Hvis det forøvrig er noen som kunne tenkt seg en liten tur opp i Safiren etter stevnet på lørdag, send meg en PM. Vi deler kostnadene. Begrenset antall plasser, jeg regner med at to turer for holde på à 1 time, altså 4 heldige som kan få bli med. :)

 

139032s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, og forøvrig alle andre som har fly tilgjengelig til helgen: Mikroflyklubben arrangerer "Midnightsun event" der vi skal fly til Steigen etter stevnet på lørdag. Blir grilling og sosialt samvær der, før retur natt til 17. Sakset fra Salten mikro:

Salten mikroflyklubb organiserer flyging fra Bodø til Engeløya i Steigen, for luftfartøyer som vil fly under midnattsolen. Vi flyr til Steigen på lørdagskvelden etter at Bodø air show dag 1 er ferdig. ETD 2000 lokal. Det blir grilling og sosialt samvær på Engeløya før vi flyr tilbake til Bodø under midnattsolen natt til 17. juni.

 

Kart og bilder av stripa på Engeløya finnes her. :)

 

 

Ser nå at over 30 fly har meldt seg på turen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...