Benjamin Hennes Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hei Fant en interresant post i dag på DinSide.no i dag etter at Frode Skibrek hadde posta den på FB (Facebook)... Flightsim.no var faktisk nevnt i den og Synes den er verdt å lese And before you read: Fasten your seatbelts! http://www.dinside.no/878150/dette-stjeler-folk-paa-flyet#.TndSNiRtTKE.facebook Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nå blir Dag millionær på flysetebelter!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dæven... Du kom meg i forkjøpet, Takk for at du sparte meg for jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 hmm... Dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Er da vel strengt tatt mer enn bare belter og redningsvester som forsvinner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg trodde bestikk, kopper og tallerkner var populære, samt denne sikkerhetsplansjen som ligger i lomma.. utover det så har jeg også sett at enkelte samler på spyposer, men denne er vel ikke helt ulovlig å ta med seg.. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Fylte spyposer pleier jeg å gi til flyvert(inne) når jeg forlater flyet, med ett hyggelig smil rundt munnen og en takk :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det har jeg aldri opplevd. Har rørt spypose 1 gang. Det var for å se på den. Men skal si at jeg har ikke vært i det alt for ille været enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Morsomt at Fs.no er nevnt, og at de har kontaktet Dag mh.t. de lovlige (sete)beltene til salgs her på nettstedet. Ellers er det utrolig hvor lite korttenkte mange er, som stjeler dette fra fly. Heldigvis er dette en fenomen som ikke skjer like mye nå, dog forsvinner det fortsatt mange sikkerhets- instruksjoner / "safety on board"-foldere. Urovekkende mange som synes at disse er bare å ta med seg i større eller mindre skala, selv om man som regel alltid har ekstra med disse ombord - er det faktisk en "no go" dersom man skulle ha manko på disse. Kjedelig hvis man står på utestasjon, og flyet blir kansellert fordi en eller flere har dratt med seg plenty av disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ang. "Safety-on-Board"; hva med å la informasjonen bli til en del av "interiøret" på/bak nakkestøtten på stolen forran, evt. på fremre vegg for de som sitter såpass langt frem? Det finnes sikkert flere måter å gjøre folderne "utakelige" på... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Absolutt Gunnar! Det kan være en metode som flere selskaper kan benytte, ut fra hva jeg har sett - bruker bl.a. Ryanair denne metoden i dag på sine fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 De større flyene som har underholdningssenter kjører vel disse på skjermen.. Usikker på om det lå en sånn folder i lomma, men mener på at det ikke gjorde det... Det var da hos Singapore Airlines 777 og 747, samt A330, 777, 747 og 777 på Cathay Pacific.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Er ikke sikker på om IFE og sikkerhetsannonseringen kjører på separate systemer (Lars F.?). Men jeg vil tro det vil være slik at man da også har plastvarianten tilgjengelig gitt elektronikken jo ikke alltid er like samarbeidsvillig og pålitelig (selv ikke med de "aller beste" ombord ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Har sett plastvarianten ombord i fly med div. underholdningssystemer. Blandt annet SAS A340, Singapore 747 og 777, Air New Zealand 747 og 777, og Thai 777. Men med underholdningssystemene gjennomføres som oftes sikkerhetsdemonstrasjonen før flyvningen via skjerm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Når jeg jobbet på flyplassen for et par år tilbake, tror jeg bare jeg opplevde en gang at safety-brosjyren var borte. Hadde en hel eske full av dem på lagret, så det var mer populært å ta før i tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det har jeg aldri opplevd. Har rørt spypose 1 gang. Det var for å se på den. Men skal si at jeg har ikke vært i det alt for ille været enda. De bruker jeg hele tiden. Ypperlige til å legge fra seg tyggis og snus i, i stedet for å kline det ned i askebegeret. Har dog aldri noen gang brukt den til sitt egentlige formål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.