Jens Leo Iversen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 AFR990 squawker 7700 - general emergency. Airbus 380 har snudd på vei fra Paris til Johannesburg, returnerer nå til Paris. FL190 nå, descending. http://www.flightradar24.com/AFR990 ... og der landet den på RWY 08L på Charles de Gaulle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ser ut til at de er nede nå, var noe lav hastighet på innflygningen vel? 130-135kt er vel litt lavt for en A380 vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Høres normalt ut - A380-800 har 138 kts landingshastighet http://elearning.ians.lu/aircraftperformance/details.aspx?ICAO=A388&GroupFilter=12&NameFilter=&ICAOFilter=a388 Til sammenligning har B737-700 landingshastighet 137 kts, iflg: http://elearning.ians.lu/aircraftperformance/details.aspx?ICAO=B737&GroupFilter=12&NameFilter=&ICAOFilter=b737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Da er det ikke så rart, jeg baserte meg på det nærmeste flyet som jeg har litt mer kjennskap til - 747.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Den nye vingeprofilen til BoingBoing vil kansje redusre landingsfarten noe i samme retning,,,, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 På den tiden flyet landet, viser METARs for CDG vind fra øst (070 grader) og rundt 7 kts. Flightradar24 viser bakkehastigheten (groundspeed), så man må korrigere for motvinden. Landingshastigheten for B737 er normalt VREF+5 knop. Landingshastigheten er variabel - høy vekt gir høyere fart. Max flap gir lavest fart. Et par eksempler: En 737-700 med 55 tonn vekt har VREF 127 kts med flaps 40, og 129 med flaps 30. Ved seksti tonn - hhv 133 og 135. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.