Gå til innhold

Takk for meg!


Fred Solli

Anbefalte innlegg

Jeg har i den senere tid sett med skrekk og gru på de moderatorholdninger som har fått fritt spillerom her inne.

Tråder låses der man kan stemme, folk blir utestengt i lang tid pga. av filleting, og det synes ikke å foreligge noe gangsyn på å kunne skille mellom ironi og direkte ondskap.

 

Nei folkens, dette vil jeg definitivt ikke være med på lenger og støtte på noen som helst måte.

 

Jeg vet jeg har hjulpet mange her inne med mye og jeg skal ikke stoppe med dette.

Bare send meg mail på freds(at)online.no så skal jeg prøve å ta unna det som måtte komme der. Bare synd at det da ikke kommer dere andre til gode. Jeg kommer til å begrense meg til å annonsere MP-turer her og det får bli med det.

 

Takk for meg og lykke til videre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Aleksander Milde

Syns det er synd, men jeg tror endel her inne sitter med litt av den samme følelsen. Dessverre.

 

Men takk for alt du har bidratt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få komme med en liten kommentar, det har blitt reagert på 2 personers atferd her inne. De hadde en del advarsler på seg fra før av.

 

Det har den siste uken blitt sett litt ekstra på ufine kommentarer og skjult mobbing av andre medlemmer. Fått mange PM som tilbakemeldinger på dette og folk som har blitt glade for at det føres litt kontroll med på hva folk kan tillate seg.

 

At det nå blir litt ramaskrik over at det er innført noe moderasjon er noe som skjedde også forrige gang, da Vidar Fagerjord forsøkte å ta oppgaven og rydde unna vei bråkmakere og folk som aggerte negativt mot andre.

 

Vel, det blir jo til slutt en diskusjon på hva man skal tillate andre å gjøre og ikke, og ikke minst hvem som skal sette retningslinjene for dette.

 

Skriver en oppdatering på status på FORUM NOTAM senere så får de som er interessert i å klage heller ta det opp med Dag, det er han som bestemmer retningslinjene for hvor grensen for moderasjon bør gå.

 

Og PS Fred: Du kunne jo sendt meg eller andre, et lite vink på hva du mente burde vært gjort, så hadde sikkert dette blitt etterkommet uten at du måtte ta det store steget å melde deg ut ; ) pga filleting

 

 

Med ønske om en god kveld til alle -

 

PS: Det blir IKKE så "streng" moderasjon som det vi har sett den siste uka, videre. Det er to personer det har blitt tatt litt tak i og thats it. De hadde noen advarsler på seg fra før av og fått mange sjanser til å slutte med negative bemerkninger.

 

Jeg tar det til meg og er fullstendig klar over at det vil komme reaksjoner når enkelte får reaksjoner for sin atferd. Det ville vært rart om alle skulle vært fornøyd når noen får såpass strenge reaksjoner. Men dette blir ikke toneangivende fremmover. Pollen viser også at man ønsker større takhøyde og da blir det tatt hensyn til det. Slike meninger ivaretaes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnor, etter du ble moderator har jeg merket meg at tråder fort blir stengt og en del andre ting uten at jeg trenger å utdype det noe mer...

 

Selv om du er moderator trenger du ikke ta helt av. Men all respekt til deg som faktisk vil være moderator her! :)

 

 

Men om det fortsetter slik blir jeg med Fred! Definitivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette synes jeg er trasig, og jeg vil ikke tro at reaksjonene moderator nå får er i tråd med eiers ønsker. Det er mulig moderator mener det godt, men vedkommende skal vite at utad oppfattes dette som diktatorisk og utrolig provoserende! Vi lever i 2011 - i et demokratisk land. Da aksepterer ikke jeg slik oppførsel som moderator nå utøver ovenfor dette forumet. Da sier også jeg takk for meg, og håper eier kan få på plass en moderator med litt videre horisont og større antenner hva dømmekraft angår.

 

---------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er trasig, og jeg vil ikke tro at reaksjonene moderator nå får er i tråd med eiers ønsker. Det er mulig moderator mener det godt, men vedkommende skal vite at utad oppfattes dette som diktatorisk og utrolig provoserende! Vi lever i 2011 - i et demokratisk land. Da aksepterer ikke jeg slik oppførsel som moderator nå utøver ovenfor dette forumet. Da sier også jeg takk for meg, og håper eier kan få på plass en moderator med litt videre horisont og større antenner hva dømmekraft angår.

 

facebook_like_button_big1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig flere mener det har gått for langt. Enkelte poster kunne gått lenger enn det de har fått lov til i de siste ukene. Ser den. Det som også er en målsetting er at det ikke skal pågå regelrett mobbing her inne. Slibrige kommentarer og slikt som ligger i grenseland ER veldig vanskelig å avgjøre på. Kanskje noen andre blir moderatorer etter hvert og har bedre dømmekraft, mulig det er mange som vil være uenig da også

 

Det er, som du nevnte, til forumets beste. Å gjøre for store endringer er ikke ønskelig og folk vil jo reagere på det.

 

Vil gjenta noe viktig; den modereringen som har pågått i det siste er et signal til folk som kommer med negative kommentarer at slikt er ikke ønskelig. Som et forsøk på å få slutt på at folk kommuniserer negativt til hverandre.

 

Bra med tilbakemeldinger uansett. Det blåser gjerne godt rundt toppene når det modereres, det er nok noe mange har fått sett!

 

Lover å vise bedre skjønn og la diskusjonene få løpe litt mer fritt heretter, det er manges ønsker og dette etterkommes øyeblikkelig (takk til de som sendte PM og forklarte det på en vennlig måte at takhøyden bør få være høyere enn det den var i de siste ukene, det er ikke mer som skal til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnor har såvidt startet. Ikke hugg huet av han før vi vet hvordan han gjør ting over en lengre periode. At dere blir moderert... vel...Med all respekt å melde....vi som brukere EIER ikke forumet på flightsim.no.

 

Det var mine 2 cents... love it or hate it. Uansett... jeg respekterer dere alle , inkludert Agnor , på lik linje. Å miste Fred vil være trist. Du ER en stor bidragsyter her inne, noe mange inkludert meg selv vet å sette pris på. Kanskje Dag burde sette noen mer erfaren her inne til å moderere? Er det det du mener Fred? Vel... Det har jeg respekt for.... Og jeg kan ikke si meg uenig. ...But still... Give the kid a chance to grov into it... you where not born talking or walking... You had to learn it... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da voldsomt.

 

Nå har ikke jeg vert så mye tilstede her i forumet på ei stund, men har da vert her den siste uken og sett gjennom en del tråder, og jeg klarer ikke å se tilfeller som beskrevet i dette sitatet fra Agnor:

"Det har den siste uken blitt sett litt ekstra på ufine kommentarer og skjult mobbing av andre medlemmer.

 

Mulig jeg ikke helt har fått med meg de såkalte "ufine kommentarene" og den "Skjulte mobbingen".

 

Dette er jo også veldig subjektivt vha den enkelte definerer som mobbing. Alle har jo forskjellige terskler for hva som er mobbing eller ikke og enkelte kan være mere hårsåre enn andre.

 

På et forum så er det vanskelig å gjøre forskjell på spøk, ironi og alvor, som nevnt tidligere og det kan være ganske lett å overreagere når man ikke kjenner til den eknelte person.

 

Dette er iallefall mitt syn på saken og mine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Greit det er ikke vi som eier forumet men ingen forum uten brukere og moderering over en lav kam kan jeg ikke se at forumet er tjent med ...

En er jo alle tjent med at folk bidrar her inne...og ja direkte trakkasering av medlemmer her det er jeg og i mot men en må se forskjell på det som er litt ironi og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Henrik: Enig i det du skriver. Det er veldig subjektivt. Når det gjelder det som har skjedd den siste uka er det flere årsaker litt tidligere som er medvirkende for dette. Det er ikke reaksjon på èn ting. Ting må jo slåes ned på om det foregår noe som er ureglementert.

 

Det er mye som foregår bak kulissene også. Slik at for noen blir jo noen reaksjoner uforståelig, det kan nok skje.

 

Eneste jeg kan gjøre er å be om forståelse for at noen gang så er en grense nådd, og det kan godt være en liten ting som kommer på toppen. Poenget er allerede tatt med at noen (de som har ytret seg i plenum) ønsker høyere terskel. Som pollen viser så er det noen som ønsker enda lavere terskel. Hele tiden ulike meninger, og det er en modig jobb å forsøke å moderere dette.

 

Kommmer til å la ting ligge litt mer fremmover så får vi se hvordan det går med trådene, satser på at det går veldig bra å ha det litt fritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å se dere holde på på pmdg forumet. Der stenges trådene fortere enn dere kan si kake. Nettopp fordi så mye er så subjektivt, så tillegges moderatur makten til å utøve dette skjønnet. Skjønnet er i utgangspunktet ikke oppe til diskusjon - det ER moderator som bestemmer grensene.

 

Så vil jeg bare legge til at mitt inntrykk av Agnor er at han er en ung mann som brenner "for det gode". Han vil oss faktisk vel. Jeg har veldig behov for å si tydelig at Agnor har min støtte! Det er VELDIG spesielt å henge ham ut på denne måten. Jeg håper inderlig at dere har forsøkt å gjøre dere forstått på PM til ham først, før dere går så langt som å helle bensin på bålet og nærmest kalle ham for diktator og inkompetent.

 

Agnor: Rett ryggen. Du er flink! Du er faen meg så tøff. Og ekstra bra er det at du tar til deg innspillene som kommer - selv om måten de kommer på er temmelig krass. Ikke mye respekt du får for jobben din må jeg si. Ikke gi opp målet om et mer inkluderende og vennlig miljø på fs.no.

 

Til oss andre: Hvor inkluderende og gode med hverandre er vi egentlig? Hvis vi var så himla gode, ville det vært behov for tydelig moderasjon da? Think not. Det er faktisk en del klikker ute og går. Vi er ikke så mange flightsimmere i Norge, og de få som finnes bør bruke tiden på å inkludere hverandre i de forskjellige delene av hobbyen vår fremfor å lage splittelser og splid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært særlig aktiv her inne de siste ukene, så dette har jeg ikke fått med meg. Det jeg har fått med meg av modereringen til Agnor har da virket fornuftig. Vi trenger moderatorer, og vi har neppe vondt av at noen holder oss litt i ørene. Men som sagt, jeg har ikke fått med meg hva dette gjelder, så jeg skal holde meg utenfor, men mitt inntrykk av Agnor som moderator er ihvertfall godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synd att det blir slik, her burde være plass for alle. MEN og det er ett stort ett; det burde være lett for oss alle å behandle hverandre med respekt. Uavhengig hvor mye kunnskap man sitter inne med.

 

Slikt som å avise folk med: les..... osv. er bare rein uhøflighet og mangel på folkeskikk. Det er jeg veldig glad for er blitt tatt tak i, også er det vel slik att noen mangler selvkontroll i så måte. Og da må det jo kanskje taes tak i før det utvikler seg, og derfor forstår jeg godt hvorfor moderator må legge seg på en slik linje.

 

Humor og humoristiske stikk er noe helt annet og her burde det være godt med høyde for slikt. Men uhøflighet for å trykke andre medlemmer ned, eller avise uhøflig burde det være nulltolleranse på.

 

Og tåler ikke jeg å bli irettesatt, så er det jo opp til meg å velge om jeg vil være deltakende. Evt. bruke andre forum, men har en mistanke om att det som jeg hadde blitt "tatt på" her, også hadde falt på stengrunn i andre fora som feks. avsim

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo FAEN takk til vår engle moderator som nå har fått ett av Fs.no's beste medlemmer til å forlate. Og jaggu er jeg enig i det han har å si! Fred, du er ikke eneste som mener dette. Har snakket med flere fra miljøet som har kommentert hvor strengt ting har blitt her i det siste.

 

Jeg ble nå jævli irritert, for Fred er den som tar mest mot nye brukere her på forumet. Og jeg tror ikke det er lett å få han til å gjøre det han har gjort nå. Men nå har det skjedd og jeg forstår det. Nei

 

Bort med NOTAM, bort med det strenge som har kommet. Og gjerne tilbake som det var.

 

Fred du har min fulle støtte, og jeg gleder meg til å møte deg igjen på FLG. For du er den personen som tar best mot folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor inkluderende kan man få blitt Andreas? Holder det at man deler kunnskapene sine, arrangerer møter i Oslo flysimulatorklubb, medarrangerer FLG, holder foredrag om flysim, reiser land og strand rundt og promoterer flysim?

 

Setter opp sosiale turer på MP og prøver så godt jeg kan å spre det gode budskap.

 

Og sammenligne PMDG fora med fs.no fora er jo helt borti veggende. Hvis du ikke klarer å se forskjellen på ett fora for ett miljø og ett salgsfora så kan jeg jo godt skjønne at du liker stilen her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist Fred, men jeg jeg skjønte at noe var på gang da vi snakket på Gardermoen forrige uken. Jeg kommer i hvert fall å holde kontakten med deg, privat, hvis det er Ok.

 

Jeg blir her inntil videre men utelukker ikke at jeg også takker for meg. Jeg er for gammel for å bli "satt på plass" etter 50-års erfaring fra forsvaret/skolen/advokatbyråen.

 

Vi høres Fred!!!!

 

JJJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har gjort mye for flightsim-miljøet, Fred! Ikke noe tvil om det! Jeg forsøker å gjøre noe fra min side, ved å ta vare på miljøet her inne, akkurat nå blåser det storm grunnet at to personer er tatt tak i.

 

Dere må godta at noen har ansvaret for at det hele ikke sklir helt ut. Jeg har skrevet to-tre ganger i tråden at dette gjøres for forumets beste. Dersom noen mener lista legges for lavt for hva som ikke går igjennom eller tråder som blir stengt, så ta det opp på PM på en vennlig måte da! Så fortsetter dere jo å være gode ambassadører for den gode kulturen!

 

Men såpass sterk må du være Fred, at du tåler at det utføres NOE moderasjon på et nettforum med over 5000 medlemmer! Regner med du står an av, jeg har jo til de grader fått høre det etter jeg har fattet noen nødvendige og ubehagelige beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik

Den blir ikke brukt så ofte, men global Moderator får ikke varslel når noen trykker på varsle knappen. Det er kun de som er moderator på de de forskjellige forumene som får varslet, så jeg kan kun svare for de 2 forumene jeg har som hoved mod.

 

Jeg synes det er trist at gode resurser legger inn årene pga modereringen. Jeg lurer da på gjør jeg noe galt? Hva kan jeg gjøre bedre for at miljøet her skal bli bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Fred personlig, men slik jeg har oppfattet det og som jeg mener er han en av de som har gjort mest for det norske flightsimmiljøet!

 

Så herlig at vi mister han er inne! (Det var ironi, for det er en del som ikke skjønner det her inne).

 

Jeg beklager om mine utsagn kan virke støtende, men jeg må faktisk få si meningene mine! Vi lever faktisk i et fritt land og da må jeg få si meningene mine, noe som det virker som at man kan bli straffet for her inne!

 

Men igjen, ALL respekt til deg, Agnor, som vil være moderator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi ansvaret til noen andre. For du lar ikke folk diskutere. i DISKUSJONSforumet. www.stortinget.no og se på de daglige debattene som blir holdt der når stortinget åpner igjen, så ser du diskusjoner som er værre. Nei dette er ille..

 

PMDG - Flightsim.no ( Jeg har ikke noe mot deg Andreas, men den var veldig hard. Med 2 helt forskjellige fora. )

 

Fredrik, tror ikke du skal føle noe i denne saken. Er ikke deg det pekes mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommentar gikk ikke bare til deg Fred.

 

Flightsim.no har en shop. og et forum. PMDG har en shop. og et forum. De har sine miljø begge to. Jeg ser faktisk ikke forskjellen, annet enn at nesten hele norges flightsim miljø er her inne på fs.no. Viser hvor bitte små vi faktisk er her i landet.

 

Og det at at man er 12, 20, 45, eller 65 betyr faktisk ikke at man er hevet over grensene. Godtar du bare bøter fra politifolk som er eldre enn deg, Jackson? Merkelig holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg all mobbingen de siste dagene, fordi jeg stort sett har kikket i postene først etter at påstått støtende innlegg har vært fjernet.

 

Når det er sagt, hva er dette med at "alle" driver og melder seg ut av forumet? Er dere i mot å ta et oppgjør med den dårlige tonen, de slibrige kommentarene og sarkasmen som preger altfor mange av innleggene her på fs.no? Mod forklarer jo at det ligger flere hendelser bak en utestengelse enn bare én, og jeg tror ikke mod lager sine egne lover og utestenger personer uten at de faktisk har brutt noen av de gjeldende forumreglene.

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg når jeg sier at jeg synes det er bra at det slåes ned på regelbrudd? Jeg tror at folk trenger at mod setter noen skikkelige eksempler for å få slutt på alt tullet på dette forumet, så hva er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...