Gå til innhold

Langhus


Steve Strøm

Anbefalte innlegg

Beklager off topic, jeg vet det ikke er tid og sted i denne tråden for å kommentere det, men et sted må det bli da det ikke er noen offentlig tråd man kan ta opp dette temaet i.

 

Men synes du virkelig det er en god måte å moderere på, Agnor? All respekt for din rolle, den er høyst nødvendig og jeg synes du utfører den bra, men det er en uting å slette/endre innlegg så lenge de ikke er støtende. Ta dette som konstruktiv kritikk. :) En ting er å gi vedkommende en respons fra en moderatorrolle med f.eks. farget skrift(her for å skille mellom personlig kommentar og kommentar fra moderator), en annen ting er å forme forumet i sin helhet etter det man selv finner passende ved å redigere eller slette innlegg. Å ytre sin mening om andres humor er kun det, en mening. Så får det være opp til de andre å tolke det negativt, positivt, tilstrekkelig eller "over the top". Det er ikke sånt som trenger å modereres. At det er upassende trenger ikke å bety at det må fjernes, da bør man heller gi vedkommende kritikk slik at det kan tas til ettertanke, slik som i en fysisk situasjon. Man bør også vurdere hvor høyt man skal legge lista for moderering og hva som skal regnes som støtende eller ikke. Her bør det faktisk utarbeides en takhøyde i plenum.

 

Igjen, beklager for off topic, her vil jeg også anbefale en oppfølgertråd til NOTAM-tråden hvor man kan holde en saklig diskusjon om hvordan man ønsker at en moderatorrolle skal fungere. Slik slipper man at sånne off topic-troll som meg dukker opp fra tid til annen. :) Bare et lite forslag. Jeg er forøvrig ikke fra Langhus, hehe. Dog har jeg ofte vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...