Gå til innhold

LN-AGM filming i småfly (med ATC)


Daniel Nilsen Skogvik

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg et Canon XA10 og skal begynne å filme en del fra flyturer rundt omkring.

Hadde en testtur her om dagen. Koblet lyd via xlr porten på kameraet inn i ene headsettutgangen i baksetet men jeg syns lyden blei veldig uklar iforhold til slik jeg hørte det i headsettet.

 

(ja lyden er bare på en kanal og lav, men vet åssen jeg fikser det til neste gang)

 

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få lyden klarere, noen erfaringer? har sett flere klipp på youtube fra cessna'er med samme intercom som er _mye_ klarere (ja, har sendt de spm uten å få svar). Fins det noe program man kan fjerne noise med evt noe annet lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den visst stående i mic og ikke linein som du skriver. Byttet til linein og skrudde attenuatoren på så blei det mye klarere med engang :) Sliter dog med lav lyd til tross for at jeg har gaina den maks på kameraet + amplify'a med 2000% i videoredigeringa. Må nok skru ned lyden fysisk på selve headsettene i flyet og gi bånn gass på intercomen og radioen.

(evt prøve uten attenuator)

 

Fløy en VFR-natt tur fra gardermoen over oslo for å teste. Mye klarere lyd denne gang :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som slo meg siden eg ikke har mygg mic. Men på speilrefleksen min så har eg en inngang til 3.5mm på mic, og eg leste engang at dersom man plugger headset eller øreplugger i mic inngangen så vil de fungere som en mic, dog ikke like bra, men hadde det ikke da fungert, hvertfall med speilrefleks å filmet med øreplugger koblet til mic og lagt en inn i hver øreklokke? Vil man ikke da få noe samme forhold mellom ATC stemme og Flymotor?

 

Det skal eg jaggu prøve når eg begynner å fly til høsten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...