Gå til innhold

Vatsim & FsInn tutorial (konsolidert)


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Her er en samlet tråd med mine vatsim tutorials - for lettere tilgang og oppslag.

 

[video:youtube]

Del 1: FSInn installasjon

 

[video:youtube]

Del 2: Planning your flight (SIDS,STARS,Enroute, FSCommander, Vroute, Routefinder)

 

[video:youtube]

Del 3: Overgangen til Vatsim - Mental forberedelse

 

[video:youtube]

Del 4: Kart

 

[video:youtube]

Del 5: Live ATC Communication (atis, del, ground, twr, app)

 

 

Jeg har ikke noe særlig peiling på Squawkbox, så det er spørsmål om den blinde kan hjelpe den halte dersom du spør meg om SB ;) Gjerne legg igjen spørsmål eller kommentarer, og jeg er sikker på at du vil få svar. Til syvende og sist er hele dette "prosjektet" rettet mot alle som kjenner på at det hadde vært spennende å komme online på Vatsim. Det er helt vanlig å kjenne på en uvilje/frykt de første gangene, men det går ganske raskt over - og snart kan du ikke tenke deg å fly uten.

 

Besøk gjerne Vatsca sin teamspeak server 217.170.194.245. Logg inn med fullt navn. Du trenger ikke passord. Ser du meg online der så må du gjerne ta kontakt.

 

Remember - there is a first time for everything. Happy flying! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært litt plaga med fsinn. om jeg er idle på coms ei stund så slutter jeg å høre hva som blir sagt. så om noen sender til meg hører jeg ingen ting.

 

controllera må jo tro jeg er steike mye afk elns sia de må pm meg om å respondere :P

 

Noen ide om hvor jeg skal leite etter hva som er feil?

Har ikke testet etter jeg kjørte full oppdatering på div drivere til headset og sånt. må kanskje gjøre det, teste altså, men greit å høre om noen har vært borti noe lignende. hadde nemlig ikke dette problemet med SB i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...