Gå til innhold

Youtube: FSLabs Concorde landing ENGM 19L


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Finfin film Andreas' date=' nydelige væreffekter du viser her. Men jeg innrømmer jeg skulle absolutt gjerne hatt sett noe film fra cockpiten på dette mesterverket og et av de- eller endog kanskje det mest avanserte blant og mest kompliserte simulerte flyene til MSFS ever (i hvertfall fløyet uten "virtuell systemoperatør"). [/quote']

Jeg siterer bare, så slipper jeg å si det selv! ;)

 

Jeg savner også litt mer av dette i screenshot-forumet. Det er rautende okser, brummende warbirds, NGX, bush-fly, trauste Boeing's, en og annen Airbus, og noen bare rare, fly. Med andre ord et flott og rikholdig utvalg. Men nesten aldri noe av den ultimate og sykeste airlineren menneskeheten har sett, og vil se, på svært lang tid. Og det er jo litt synd?

 

Hadde også likt mer cockpit, men det er ikke til å stikke under en stol at å lage god film fra cockpit i dette flyet, samtidig som man skal ha flott og spennende scenery, og kanskje med litt vær som i denne videoen, er ingen enkel oppgave. Det blir fort mer slideshow enn film etter at opptaks-programmet har tatt sitt... :whistle:

 

Til slutt, de fleste er uenige, og det er også mulig det ville passet akkurat her, men jeg vil likevel slå et slag for alle de (svært få) som velger å ikke ødelegge filmopptak av velutrustede motoriserte farkoster med sin musikksmak. Lyden av vind og motorer er musikk. Og i den moderne verden har de fleste nå egen grammofonplate-spiller eller nyere medium, som muliggjør at de med enkle grep kan få lyden av sitt selvvalgte orkester hjem i stuen, mens de ser filmen uten motorlyd.

 

Så da har vi fått balanse i den kritikken Andreas, noen liker det, andre ikke! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene folkens. Det var hyggelig at den falt i smak - med eller uten musikk :)

 

Nei, det er ikke mange som velger å fly concorden i miljøet vårt. Jeg antar at det er flere grunner til dette, blant annet at den er komplisert, den er litt stress (gammeldags ins system), og den forbindes med langturer.

 

Jeg får "concorde kicks" av og til hvor flyr denne dama i en periode. Så lengter jeg tilbake til moderne glass, og hun settes tilbake i hangaren en stund. Jeg tar henne gjerne på ikke fullt så lange turer (LHR til OSL feks), og har det kjempemoro med det. Og jeg kan ta henne på langturer opp i mot maks range, og vite at jeg kommer minst dobbelt så raskt frem som andre :)

 

Og denne videoen var tatt i replay, og da er det ikke like greit å holde på inne i cockpit. Muligens kan jeg kombinere litt forskjellige shots neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt helt sant Andreas, man har hendene fulle og vel så det dersom man satser på maks realisme.

 

Men samtidig er noe av det fine med dette flyet at man kan regulere nivået av hjelp, og det fine med simulator er at man kan regulere realisme etter smak, dagsform, kunnskap, osv.

 

Selv prøver jeg å lære og kunne det så nær virkeligheten som mulig, men i antall flyturer så jukser jeg oftere enn jeg flyr "realistisk". Liker å styre motorer selv, slå av og på "reheat" rating, noise-rutinene, osv, og følge godt med på intake-ramps ved throttle-reduksjon før nedstigning, og slike ting. (Her merker man fort en artig vel-simulert detalj at motorer "pop'er" høylytt (surge av forstyrret airflow/sjokkbølger) hvis man ikke er veldig forsiktig når man drar tilbake gassen).

 

Men ellers lar jeg vanligvis FE ta seg av CG og fuel og det mest bak der, og ofte bruker jeg bare Aivlasoft EFB istedenfor å knote med INS. Følger bare med på kartet, og finner passende VOR-radioer å tune meg inn på, og flyr etter det fra VOR til VOR, eller bare på den heading EFB tilsier.

 

Så ja, det er et særdeles avansert og komplisert fly, og litt interessert må man være, og forstå det helt grunnleggende om Mach2 flyvning. Men man MÅ slett ikke være super-hardcore manual-rytter for å ha det moro med dette flyet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...