Gå til innhold

Tømmer Flesland for passasjerer


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Woho, overtid på jobb i dag! :)

 

Var totalt kaos med ikkeinformerte passasjerer nede i ankomsthallen. "Hvorfor er vi her? Hvorfor er det kø?"

Fikk sendt DY1318 til LGW 25 min etter rute i dag, og er ganske fornøyd med det.

 

og de ansatte i sikkerhetskontrollene på flyplassene er veldig flinke på det de gjør

Det finnes alltid unntak. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg kan bare gi av min egen erfaring, flesland er en av de mest ubehaglige flyplassene i Norge, ja jeg har faktisk ikke vert borti maken til kvervulanter og aviks opptreden i sikkerhets kontrollen noe sted, i forhold til andre. De er tottalt anderledes, i detaljer, smidighet etc. Gardermoen er den beste, og stort sett alle andre er bra. Men det er vell et annet selskap der borte. Eller så er de veldig fokusert på og produsere litt arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig med de to overnevnte innleggene. Den praktiske kapasiteten er sprengt for lengesiden. For å skille mellom innland, schengen og ikke-schengen blir det mange kronglete og forvirrende omveier for de reisende. Når du kommer ut av sikkerhetskontrollen, som forøvrig kun har tre sluser, står det skilt til f.eks. GATE 25 både mot høyre og venstre (utland og innland). Som om ikke dette er nok, må man gå via GATE 22 for å komme til GATE 25, om destinasjonen er utenfor schengen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ikke overdrive security heller...vil noen ha noe ombord (med skumle hensikter), fikser de det uansett, og all denne sjekkingen er mest et hysteri, og et spill for galleriet. Ultimativt sagt, er man så redd for ting, kan man heller ikke reise med buss eller tog...og er man ute og kjører med egen bil, kan man ikke stoppe for å fylle bensin, for hele stasjonen kan jo plutselig gå i lufta...fortsetter vi å bli så hysteriske, er det bare å reise langt bort opp i et fjell og bli munk...

 

Men OK jeg fjernet hele ENBR terminalen i dag jeg. Fin måte å tømme den for passasjer på :grin:. Men det er også litt off-topic, det er nemlig ENBR afcad til FSX som bygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli "moderert" fordi jeg ikke holder meg til topic, så ja, det bygges en ny ENBR terminal (til FSX), og jeg har en finfin afcad i gang her, med alt det nye i henhold til siste AIP, og de voldsomme forandringene jeg så sist jeg fløy ut fra ENBR med loshelikopteret. De flytter så mye masse på ENBR for tiden at det når ENGM nivåer. Ikke noe småtteri som foregår; de bygger pinadø om hele landskapet rundt flyplassen.

 

Men for å gjøre det klart; terminalen er det samme. Det de gjør med landskapet ellers, er ganske voldsomt. De tømmer og fjerner digre vann, og det er nok litt med tanke på at ENBR får en runway til en eller annen gang etter 2020.

 

Tafatt forsøk å holde meg til topic, så må jeg gi et pluss til at ENBR har en liten røykeplass for oss som vil ha en Petterøes etter å ha bli mishandlet av securityen igjen og igjen og igjen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har problemer med å beherske meg når jeg kommer til security på Flesland. De er ikke direkte plagsomme (de er faktisk hyggelige), men det virker litt meningsløst. Og da klarer jeg ikke alltid å smile når de spør om å få åpne ryggsekken bare for å se.

 

Men de sier det blir bedre når vi får nytt terminalbygg og de får bedre plass til sikkerhetskontrollene.

 

Jeg regner jeg med at du har sett plandokumentene her: http://www.avinor.no/lufthavn/bergen/omoss/30_V%C3%A5re+utviklingsplaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror roten til mye av problemene på Flesland er som Geir sier, kapasiteten er sprengt for LENGE siden! Det eneste vi har nok av der, er remote stands for fly. ellers er check-in område, sikkerhetskontroll, området rundt baggasjebåndene, rett og slett HELE terminalen alt for liten i forhold til alle flightene som godtas der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste ut med loshelikopteret for cirka 5 uker siden, og da fikk vi (for en gangs skyld), nærmest VIP behandling, men ikke før politiet ble ledig. Men bortsett fra det, er det å reise med fly i disse dager noe jeg unngår så lenge jeg kan. Jeg er så trett alt hysteriet at om jeg f.eks skal til England, tar jeg heller tog...uansett om reisetiden blir lengre. Kommer til å inkludere reisetiden som en del av ferien. Spiller ikke noen rolle mer, og jeg har aldri hatt det der "fort-fort" behovet uansett, og skjønner ikke hvorfor andre har det behovet (annet enn businessfolk). Jeg ønsker å bli behandlet all right, ikke å bli sett på som en terrorist. Det går så langt at jeg omtrent helt har kuttet ut planer om å dra på ferie utenlands. Sånn blir det når man må gjennom security minst 4-5 ganger, en gang i måneden. Man ender opp med total flyplass-vegring. Sier han som koordinerer Airports of Norway :whistle:

 

Jens Leo, takk for påminnelsen, masterplan i havn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...