Gå til innhold

SAS eller Norwegian


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Tja, en ting er "billigturer", der bytter de på å være billigst. Når jeg nå reiser på ferie til Hemsedal ville det blitt Norwegian nedover og SAS oppover dersom jeg hadde gått etter de absolutt beste prisene. Men siden jeg er avhenging av annen transport mellom Gardemoen og Hemsedal ble SAS sin billigavgang uaktuell, så da ble det Norwegian likevel.

 

Ellers reiser jeg oftest med SAS grunnet gjennomgående biletter og interlining, noe som har reddet mer enn 1 tur det siste året... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftes har jeg reist med Norwegian grunnet prisnivå rett og slett, men innimellom blir det SAS.. Vet ikke men på lengre turer synes jeg SAS har litt bedre tilbud om bord, virker litt mer kundevennlig.

 

Når det kommer til klappsete tur, vel så er det mer eller mindre nyttesløst for en gammel gubbe som meg å spørre kabinpersonalet om å få sitte klapp, sure svensker som piper ut sure negative svar er i det minste deprimerende å møte.Eneste klappturen jeg har hatt, vel det var med SAS så dem er nok en liten favoritt enda!

 

Ellers har jeg hatt 3 tur/retur turer med Norwegian i år og alle har gått smertefritt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får man jo velge sete på full flex billetter hos Norwegian også da ;)

 

SAS mistet jo en storavtale med Forsvaret (angivelig) på grunn av de høye prisene deres. For oss er det billig å greit å reise med NAS, men hjelper lite hvis man skal fly nordover fra Værnes og man nesten garantert må via OSL for å bytte fly.. Da blir det fort samme pris, samt at NAS ikke samarbeider med Widerøe, noe som er et problem ved forsinkelser, da er det langt fra sikkert at man får connecting flight til å vente :P

 

Jeg benytter meg forøvrig hovedsaklig av NAS på privaten også, fornøyde med det, men noe av det jeg savner hos Norwegian er som nevnt tilbud ombord, er godt med en kopp kaffe på flighten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit å bestille på nettet hos begge selskapene,imidlertid opplever jeg Norwegian sine nettsider som mer rotete enn SAS sine.

Når det gjelder setereservasjon på nettet så fungerer dette greit med billigbilletter både hos SAS og Norwegian,men siden Norwegian skal ha 50 kr. så dropper jeg normalt dette hos dem.Det samme gjelder insjekket bagasje.

Prisene er vel sånn hipp som happ,poenget er å planlegge og bestille i rimelig god tid.Gebyrene til Norwegian kommer også oppå selve billetten,og kan øke den reelle prisen med en hundrelapp eller to,tur/retur.

Generelt føler jeg meg mer "hjemme" hos SAS,siden jeg har reist med dem hele livet.

Og skal jeg fra Østfold til Bergen eller Trondheim,foretrekker jeg Norwegian,siden de flyr fra Rygge, men det blir det kanskje snart slutt på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor og når jeg skal reise. Da jeg reiste Trondheim - Oslo i forrige uke, brukte jeg Norwegian. Turen til Oslo gikk greit, men da jeg skulle hjem igjen gikk det stort sett ett SAS-fly i timen, mens jeg måtte vente nesten tre timer på Norwegian flyet. Angret da på at jeg ikke bestilte med SAS i steden.

 

Ved gaten fikk vi opplyst om at man bare fikk lov til å ha med to kolli inn i flyet. Jeg hadde selvfølgelig to. Klarte heller ikke å snike med meg den jeg hadde ekstra ombord :(.

 

Så mellom Trondheim og Oslo, kan jeg like gjerne fly SAS som Norwegian. (Selv om det ikke ble det i dette tilfellet). Jeg skal fly Trondheim - London senere i høst, og siden da det bare er Norwegian som har direkte ruter, vurderte jeg ikke SAS en gang.

 

Når det gjelder nettsidene synes jeg faktisk Norwegian sine er enklere enn SAS sine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om Espen, er et evig problem på Norwegian sine 300-fly. Opplever gang på gang at det faktisk ikke er plass til all håndbagasjen. Med bare 20 min snutid innenlands for NAX, kan dette i seg selv skape forsinkelser på et fly. Derfor er det ofte litt strengt. ;)

 

At dette ser ut til å være et større problem med NAX enn SAS har vel kanskje noe med det faktum at Norwegian tar betalt for innsjekket bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...