Gå til innhold

Hobby cockpit


simon seim

Anbefalte innlegg

Jeg har da bestemt meg for å lage en hobbycockpit til fsx. *Det skal være en "litt av hvert" cockpit og helst så billig som mulig. alle funksjoner er ikke nødvendig da jeg mest er ute etter systemer som pitch, høyde, fart og autopilot.

Finnes det noen billige alternativer hvor du får noe av dette?

 

Og i tillegg, er det mulig å lage instrumenter, gear lever selv?

har sett et bilde ett sted hvor jeg så en som hadde laget en gear lever selv :grin:

Hva trenger man isåfall til det?

 

MVH

Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å lage egne switches/knobs på er å bruke et USB joystick board ala de Leo Bodnar selger på http://www.leobodnar.com/

 

Vet det er flere som bygger cockpit som bruker dette.

Du kan kjøpe billige brytere, ledninger osv hos clas ohlson og koble til dette. Det simulerer igjen knappetrykk på en joystick.

 

Har selv tenkt å eksperimentere litt med det da det er billig moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har sett en eller annen plass hvor man kan kjøpe et USB interface kort som man kan koble trykknapp-brytere på.. Altså slike brytere som trykkes inn og forblir inne og på, noe som ikke vil funke på et tastatur, da det blir som å holde inne en tast. Det var ganske billig også, og hadde mange innganger, jeg husker bare ikke hvor jeg så det.. Det var slik at du kunne sette en knapp med lys i, slik at når knappen var trykt inn, lyste den og skrudde på f.eks landingslys, og når du da trykte på den igjen så den spratt ut så slukte lyset i den samt at landingslysene ble skrudd av.. med andre ord, ideelt til enhver cockpit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne USB til gameport konverteren kan du enkelt kople til 2/4 analoge potmeter og 4/8 digitale brytarar.

Har sjølv eit slikt til ein Cessna med fire potmeter og fire trykknappar.

Brukar dei til throttle, mixture, elevator trim, flaps inn/ut og bremse.

Men dette blir som ein vanleg joystick og kan konfigurerast akkurat som ein vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...