Gå til innhold

Vatsim 10års event 30juli


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor vi nordmenn er så elendige på bruk av vatsim-scandinavia forumet fortsatt(spurt før uten særlig respons)

 

Men ihvertfall førstkommende lørdag er det forsøkt staffet opp for et jubile event for Vatsim!

 

Noen flere enn Svale som kunne tenkt seg å bidra?

 

Selv kan jeg bidra med natt eller sen kveld men kommer tilbake etter å sjekket responsen da jeg står stby i svensk luftrom på atc-siden!

 

The Norwegian part for the ATC on the 10th anniversary event.

 

01-04 local time: ACC + APP/TWR

04-07: ACC + APP/TWR (or just ACC, or even closed if nobody is willing to take this shift)

07-10: ACC + APP/TWR*

10-13: ACC + APP/TWR*

13-16: ACC + APP/TWR*

16-19: ACC + APP + TWR*

19-22: Full staff if possible

22-01: ACC + APP/TWR*

 

01-04

 

04-07

 

 

07-10

 

 

10-13

 

 

13-16

 

 

16-19

 

 

19-22

 

 

22-01

 

These are recommendation, would be nice to stay at this time config so the whole scandinavia can me matched up. If we already have enough ATC for one shift, don't hesitate to ask for like GND or something. :)

 

link til forumet der det burde blitt staffet opp, men om dere heller vil signe opp her går vel det og ;)

 

lager tråden på etterspørsel fra eventmanager Perschardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo acc+app+twr der oppe om du ser, det sier seg vel selv at det er mest lønnsomt å staffe Oslo ENGM først og eventuelle splits på acc ENOS/ENOR å staffe opp mange andre tårn og TMA enn ENGM tror jeg er unødig da det er bedre å hjelpe til med å få nok folk hele døgnet. Det blir jo godt staffet i alle VACC!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagen er det også behov for ATC:

 

To celebrate the 10th birthday of VATSIM, VATEUD are hosting a round europe tour.They will be starting in Almaty (UAAA) on 27/7, finally ending in Dublin (EIDW) on 31/7.

 

Enroute they will be passing through many countries, one being the UK, where Gatwick has been selected as the aerodrome of choice. Full local/FIR ATC will be provided! The plan:

 

UAAA-UTTT-UGTB-LTAI (July 27 and 28)

LTAI-LGAV-LWSK-LDZA-LIRF (July 29)

LIRF-LEPA-LPPT-LFPG-EDDF-LOWW (July 30)

LOWW-LROP-EPWA-EVRA-ENGM-EGKK-EIDW (July 31)

 

further details

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig en person skal holde seg for god til å "syte og klage" over staffing i Norge her.

Når det gjelder å sitte ATC er denne personen glad i å sitte i Sverige i steden for å støtte opp om Norsk luftrom.

Da synes jeg virkelig det blir for dumt å klage over trafikk mengde og eller mangel på ATC i Norge!

 

Personlig flyver jeg ikke ofte til eller i Svensk luftrom, da jeg selv synes at stemningen ganske ofte er som beskrevet ovenfor.

 

Ha en god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel så lenge man ikke deltar aktivt på Vaccsca-forumet blir vi i Norge hengende etter når det dukker opp slike events, folk sitter ofte på impuls og lite kordinert. Når det skal sies satt jeg i det minste 3timer prime time 20-23 local og hadde mer enn nok å gjøre ved å dekke hele landet(ENOR_CTR) ved hjelp av ENBR_TWR.

 

Jeg stod standby Sweden da jeg trakk meg for mine sessions der på dagtid grunnet alene med sønnen i dag da måtte jeg holde meg til flygning.

 

Om dette ble feil for noen som f.eks deg, sorry for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannvittig og syte enda mer over dette Vaccsca forumet.

Skjønner ikke hva problemet er. Det fungerer like godt for oss nordmenn innad og bruke dette forumet til koordinering hvis det trengs.

 

Det kan jo ha noe med at vi er midt i en fellesferie og folk er bortreist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siste post svarte jeg bare på Sagers utspill om at jeg hadde syti og klage og at det var dumt når jeg var likeglad for å sitte i Sverige.

 

Det jeg ville påpeke er at det eneste negative jeg kan lese å ha påpekt er oppsluttning til event grunnet at vi ikke bruker forumet. Ikke for at jeg trodde folk ikke hadde lyst, ellers hadde jo ikke det vært noe poeng i å lage tråden.

 

Og tråden ble i hovedsak opprettet på etterspørsel fra Krille/Christian Peschardt da han styrer events i Vatsim-scandinavia og ikke fikk respons, ei heller ønsket å registrere seg her.

 

Mulig folk mistolker meg mer enn godt er her inne, men no hard feelings fra meg.

 

Sånn ellers har vel neppe alle ferie samtidig men nå skal ikke jeg spore av ;)

 

 

Er jo noen utsagn fra naboer i forumet som siterer slik:

Well are they on flightsim.no? I need to know who that is going to sit what especially when the groupflight of the event is crossing Oslo.

 

Well maybe you can talk to your friends again and say that I won't plan any event or CPTs if they don't get on this forum as I use this forum to coordinate and set up ATC list.

 

 

How come?

 

Isin´t this an Scandinavian VACC?

 

Do our members of staff from Norway, use flightsim.no for staff issues?

 

Well I just find it really bad if the Swedish and Danish guys need to start use this forum, why shouldn't the Norwegian part do it as well? I don't want to register in tons of forum just because you guys don't like to be in the Vatsca forum :)

 

hvis mod skal redigere tråden for mine avsporinger så ber jeg heller om at innlegget flyttes hit enn å slettes - takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette. Her er vi en håndfull piloter og en håndfull kontrollere i Norge som driver og krangler med hverandre om vi skal bruke et forum som også brukes utenfor Norge eller ikke.

 

Samtidig pågår et firedagers europeisk event for å feire VATSIMs 10 årsdag, der vi kan forvente trafikk fra store deler av Europa til ENGM i ettermiddag. I øyeblikket er det booket 6 utenlandske piloter på vroute til ENGM, pluss noen norske.

 

Men er det noen som har satt seg opp som kontrollere på ENGM? Nix.

 

Håper det skyldes at folk ikke har anledning. Jeg har dessverre ikke rating for ENGM ennå.

 

Dette er jo en glimrende anledning til å vise seg frem for flere enn oss selv, og vise at vi er en del av en større organisasjon. Eller er vi en gjeng med norske nisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej på er!

 

Jag hoppas det går bra att jag tar detta på svenska.

 

Vi kan väl börja med problemet på Arlanda. Jag var ute och flög VFR och hade klart in i kontrollzonen. Jag kommer mot bas och ser Iceair (Du Lars tror jag), tornet bad mig göra en 360 graders sväng, och då såg jag inte kärran som var bakom så jag frågade om jag kunde gå bakom Iceair med visuell seperation och det gick han med på. Jag gick mot final bakom, fast då fick jag syn på SAS-kärran som fick mig att vika undan. Så i vilket fall så vart det ett missförstånd mellan Arlanda tornet och mig. Vi ber om ursäkt för det och hoppas att det inte händer igen.

 

Nästa punkt jag vill ta upp är varför ni inte kan ha Vatsim-scandinavia events koordinering i erat forum. Jag ber er inte flytta allt till Vatsim-scandinavia forumet, ingen som har gjort det. Jag håller mig rätt mycket på FSnordic med så. Men om all koordinering ska behövas vara på 3 olika forum så blir jag väldigt stressad + att det blir 3 språk jag ska sitta och hålla reda på. Det blir för mycket för mig när vi ändå har ett forum för sånt. Det enda jag kräver ifrån er är att ha event koordineringen på Vatsim-scandinavia forumet och inget annat, Svenskarna och danskarna har tatt del av det och ni borde också visa respekt och göra det, för Norge är ingen egen division utan en del av Vatsim-scandinavia. Fattar inte varför det ska vara så svårt att ta del av? Ska ni ha event så ska ni ha koordineringen på vatsim-scandinavia forumet, också för att svenskarna och danskarna ska kunna ta del av det och hjälpa till med staffning under era event. Det är det ända jag som event coordinator begär ifrån er. Tar ni inte del av detta så får ni förvänta er färre event, inget mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...