Gå til innhold

Siste romferge-landing i dag...


T F

Anbefalte innlegg

Alt ser optimalt ut for at Atlantis vil gjøre sin "de-orbit burn" om litt under en time (kl 10:49:04 norsk tid), med påfølgende landing ca en time senere (like før 12 norsk tid (11:56:58 +/-)).

 

Dessverre er det fortsatt mørkt i Flordia på landingstidspunktet... civil twillight kl 12:11 norsk tid (06:11 lokal) og soloppgang kl 12:37 norsk tid (06:37 lokal).

 

571620main_KSC200_long.jpg571619main_KSC200_mid.jpg571618main_KSC200_close.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som vår egen Mr T går med en liten drøm om å bare holde stikka bakover helt til han blir vektløs ja. ;) Takk i alle fall til både T og andre her for å holde FS.no noenlunde oppdatert med interessant info om de avsluttende rundene med ferga.

 

Det har sikkert blitt nevnt her før, uten at jeg husker å ha fått det med meg, men hva vil skje med disse fergene nå Er de alle på Kennedy Space Center, og hva er planene med dem videre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at denne epoken nå er over, men den vil fortsette å fascinere i mange år fremover likevel! Dog tror jeg faktisk ikke at neste steg blir like interessant, for meg ihvertfall... det er bare noe helt spesielt med romfergen, som er så stor og skytes opp som en rakett, og kommer tilbake og lander på en rullebane...

 

 

Discovery vil bli utstilt ved National Air and Space Museum, Washington DC.

 

Endeavour vil bli utstilt ved California Science Center, LA.

 

Atlantis vil bli utstilt ved Kennedy Space Center.

 

 

/T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...