Gå til innhold

Vestfjord-ku blir til Vestfjordokse.


Anbefalte innlegg

Denne tamme kua ble endelig til en okse, etter masse opp og ned med innjøpet, som var noe, øh, preget av søreuropa, for å si det mildt. Så vi begynner med å skremme vannet av Widerøe passasjerer.

 

oks1.jpg

 

Fillerister innmaten på beboerne under her også, når vi først er i gang :grin: .

 

oks2.jpg

 

Stiger til slutt så raskt, at landskapet går i oppløsning. Pilot og fly begynner å stønne samstemt :whistle: . Takket være T-38 trening, ble landingen, mot formodning, en greaser. Manøveren her, kaller jeg en "Ernst".

 

oks3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne modellen F-10S, klarer mach 2.3. Det skal en F-15 til for å greie det samme. Vinger er omtrent bare til pynt på denne raketten, og det skal man ta hensyn til ved turns og roll's. Den har og en syk tendens til pitch-up som man må være klar over. Flyr som en drøm, likevel :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være T-38 trening, ble landingen, mot formodning, en greaser. Manøveren her, kaller jeg en "Ernst".

 

Greaser som i lett? Har fløyet CS sin 104 en del, men synes det er en utfordring hver gang å lande med tanke på balansen mellom BLCen (80% throttle) og farten. En fantastisk maskin! Satser på å få se 637 i bodø på BAS 2012! :D

Hvilken produsent kommer denne fra forresten? Flotte bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett, svett i panna (men knallgøy likevel). Heller ikke for vanskelig med litt trening. Var forsiktig med roll rate, og øya var limt på hastighetsmåler. Kjekt å ha Bodø runway lengden til rådighet, uansett. Produsent: http://www.vaafse.org/simskunkhome/

 

Jeg bør vel nevne at Saitek X-65F kan gjøre saken enklere. Legger bare litt press på den og flyet går dit jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vakre bilder Andrew, og takk for tidenes beste kompliment :grin: .

 

Hvordan er denne i forhold til CS sin? Jeg bikker litt mellom kjøp/ikke kjøp på denne.. Jeg har allerede CS sin, som funker sånn passe minus VC i FSX...

 

Tåler ikke sammenligning, denne er designet for FSX mens CS og Cloud9 laget Starfighter for FS9. Det er to forskjellige verdener, og selv om man fixer modellene til å funke i FSX, er og blir det portovers. Utseendemessig er det ikke så mye galt å si om FS9-modellene, men når det kommer til flyegenskaper og flysystemer er Skunworks foreløpig eneste brukbare alternativ ( venter i spenning på hva A2A kommer med ;) ) !!

 

PS: Når det gjelder å drive butikk, må man tåle sydlandsk temperement hvis man handler hos Skunkworks :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter i spenning på hva A2A kommer med

 

Neste prosjekt er P-40 :)

 

Og ja, det er stor forskjell på sim'ene mtp aerodynamics, selv innafor FSX er det forskjell mellom std fsx og accellerations. I accellerations pakka har både helikopter OG fighter's fått en overhaling/forbedring av modelleringen av aerodynamic. Det er derfor mange produsenter av addons anbefaler accellerations...i tillegg får man jo også muligheten til å lande og ta av fra carriers som en extra bonus :)

 

Flotte bilder Andrew, selv får jeg ikke gjort noe med saken da jeg tydeligvis (og mot min vilje) er knyttet opp mot paybastard. Men nå slippes det en Dassault Alpha Jet, enten idag eller imorgen så jeg overlever nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Neste prosjekt er P-40

 

Jepp, æ så det, men jeg tenkte mest på Starfighter`n som de bruker for å teste J79-motoren, som igjen skal brukes til utviklingen av Phantom Accusim . De gutta går grundig fram :grin:

 

Men nå slippes det en Dassault Alpha Jet

 

Den ser spennende ut, men har du fått med deg siste Goshawk-kreasjonen fra Dino ?! Den har blitt knallbra, med utrolig gode flyegenskaper, veldig bra lyd m.m.m. Lenge siden det har vært SÅ gøy å lande på hangarskip. Anbefales!!

 

Huuh, det har haglet med gode flymodeller i det siste :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre bilder Andrew, og takk for tidenes beste kompliment :grin: .

Du skal selv ha takk, for inspiriasjon til innkjøp av T-38 og F-104, og for hjelp til å fikse opp Bodø området. Og det er realisme i å fly F-104 derfra, og å lande på hangarskip i Vestfjorden (dog ikke med F-104). USS Nimitz har jo rota rundt der.

 

PS: Har du sjekket Finn Kart i det siste? Zoom helt inn på ENBO. Det dukker opp sylskarpe sheltere... :grin: .

 

Pasi,

 

Du kan maile Mario og betale uten kredittkort. Jeg ville ha byttet kredittkort for å bli kvitt Paypal tilknytningen, men det koster vel. Egentlig bør banken erstatte det for deg gratis, og si "beklager" etter min mening! Paypal er sikkert bra for noen, men lukter og av "bondefangeri", uten at jeg skal kalle deg bonde :grin:, gikk jo i fella selv for lenge siden, samme situasjon, og hjelp fikk jeg ikke. Remediet var å bytte kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja hva de heter, det er noen franskmenn og det er litt hummel & kanari hele greia lol. Ikke det, modellen er fin og har en meget bra flymodell (subjektiv mening etter en uber kort test-tur).

 

Slik jeg forstår det, er selve flyet freeware men man må betale for HD texturer. De som angivelig følger med som freeware skal være på 512x512 mens man får 2048 og 4096 texturer med payware versjonen. De har også splittet pakken i 2, en militær versjon (den jeg har) og en Patrouille De France versjon. Kan ikke se noen forskjell på disse forutenom det opplagte (guns og pylons + en clean versjon på mil utgaven), så jeg spekulerer meg fram til at oppvisningspakken er ferdig konfigurert mtp alle nummererte paints og røykeffekter (de kjører med hvit, rød og blå røyk ut etter plassering i formasjonen).

 

Link: http://www.simw.com/flight-simulator-add-ons/alpha-jet-e-militaire.html

 

Noen bilder:

 

Negativt, men ikke all verden....ingen bumpmap

Alpha_02.jpg

 

Men ellers en flott stabil modell.

Alpha_03.jpg

 

Alpha_04.jpg

 

Alpha_01.jpg

 

 

Negativt: VC'n kunne vært bedre og det er ikke noe dybde i system simulering...her er det tut og kjør som teller...og det kan jo være greit noen ganger det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder Andrew!!

 

Så vi begynner med å skremme vannet av Widerøe passasjerer.

 

Såså!! Nå må du ikke undervurdere oss som er oppfostret på Twin Otter. Skal mere til en en gamel F104 for å skremme vannet av oss som har vert ute å flyd WF i dårlig vær. Og bare for å ha det poangtert, med dårlig være mener jeg ikke frisk pris og litt regn (østlendinger), men liten storm og tett snøkov på en kortbaneflyplass i Lofoten/vetesrålen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Steinar!

 

La oss si det var turister ombord (ro-ro-ro-ro)...:grin: . Ellers kan du jo bli med meg på båt i nordsjøen med tre orkaner på rekke og rad, og det er verre enn på land! Denne østlenningen (som bor på sørlandet), vet i alle fall hva vær er, så vi får mobbe "de andre" :whistle:

 

Fra Skagen kan du ellers, snart fly til et bedre Trømsø... :wink:

 

tromstwr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...