Gå til innhold

Vurdert solgt: Modellfly"pakke"


Mads Hjemmen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå som PPL-A tar opp både tid og penger, blir jeg nødt til å vurdere min hobby som RC-flyger.

Tenkte derfor jeg ville se om noen her inne er interessert i å kjøre mitt utstyr til RC.

 

[size:14pt]Flyet: AT-40L (lavvinget)[/size]

AT-40L_Explorer-L%20ARF(wood1384mm).jpg

Flyet flyr fint og er fullstendig kalibrert. VIKTIG: ikke HELT for nybegynnere, men fungerer

sikkert også fint som et nybegynnerfly om man er tålmodig. Flyet har vel flydd ca 10 timer

tilsammen, men fremstår som nytt.

Flyet kommer raskt opp i luften og er stabilt som

pøken! Maxfart: ca 80km/ +/-

 

[size:14pt]Motor: SC-52[/size]

SC52_Aero_2_Stro_4c51c0c2e60e0.gif

Motoren er en SC-52 2-stroke ca 1hk som er innkjørt og fungerer perfekt! Aldri hatt problemer

med motoren. Glødeplugger følger med.

 

 

[size:14pt]Radio: HITEC optiv 6 [/size]

Optic6.jpg

Radioen er en 6 kanals radio og er satt opp til flytypen over. Sammen med radioen

følger sender og servoer (som er innstallert i flyet). Kanal nr 71. Radioen har

skjerm og trimming (seff), samt mulighet for oppsett av flere modeller.

 

[size:14pt]Starter: Starter! [/size]

nitro_airplane_starter.jpg

 

Starteren starter flyet, enkelt og greit.

 

[size:14pt]TILBEHØR[/size]

- Verktøykasse med innhold: Diverse verktøy

- Glødeplugger

- Ladere (selvfølgelig)

- Gløder (vet ikke om fungerer)

- Pumpe til fuel

 

Nypris på hele pakka er ca [size:17pt]6000.-[/size], men selger her for [size:20pt]3000,-[/size]

 

Gi gjerne bud om du er interessert i et godt fly og en god pakke!

 

Mads

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel si at dette flyet passer fint som første-fly.. Jeg kjøpte dette brukt med en 90 (!) motor da jeg hadde lyst til å prøve fly ved siden av helikopter. :) Gikk som et olja lyn, helt til vingefestet knakk i lufta etter noen måneder og fikk dermed et års forbruk av tannpirkere.. :D

 

Fin pris for pakka, om noen ønsker å ta opp modell-flyging, er dette en flott pakke å begynne med! Artig fly å fly, og det oppfører seg fint ved landing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke el-fly, så kanskje du misforsto? Eller misforsto jeg nå?

 

 

Ja, jeg mente at Geir kunne kjøpe en ekstra mottaker og noen servoer til å ha i el-flyet sitt ved siden av, siden han spurt om det var enkelt å flytte over.. :)

 

Det er stort sett enkelt, men litt makk.. Mottaker er så enkel som å koble fra og dra ut antenne, men servoer er mer mikkmakk da de må justeres opp igjen hver gang de flyttes.. Ikke spesielt vanskelig, men man går fort lei av å justere. :) Da er det like greit å kjøpe noen ekstra servoer, slik av man slipper å flytte dem mellom flyene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...