Lars-Petter Holst Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Dette var en morsom og interessant serie å følge, noe litt utenom det vanlige, også utrolig kult at du varierer flytypene på tvers av landegrensene! God tur videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Petersson Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Dette må jeg si! Mye spesntige valg av fly, samt et landskap vi stort sett ser i store internasjonale sammenhenger. Det er dette jeg liker med flight simulator. Keep it up, jeg har fulgt med på denne tråden en stund nå, og jeg blir å følge med fortsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Hyggelig å se at det er noen som følger med. Planen var å fly med selskap fra avgangslandet på hvert leg, men er dårlig med painter til alle landene på vest-siden. Kommer seg nok etterhvert Anyways, en flyplass-ansatt ved Bamako lekket tidligere i kveld et bilde av en maskin som sto oppsatt på gate. Kan det være denne som skal ut å fly i morgen tro? Tor-Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 knall bilder, og artig variasjon av flytyper og historie. Kommer til å følge med videre. Og bilder av nydelige 757 ser vi gjerne mange av :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Flott tråd og flotte bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Ja! Helt riktig. Det var 757'en fra United Nations som skulle ut å lufte på vingene i dag. Denne turen gikk som en fergeflyvning til Banjul i Gambia. Desverre fikk jeg en OOM på short final, men legger ut det jeg har av bilder. Ruten i dag var: GABS DCT ENINO UA601 DISNO DCT GBYD Turen var på ca 500 NM Det er formiddag på flyplassen i Bamako, Mali. Mye torden i lufta, regn og kraftig vind. Kan bli spennende med tomt fly i disse kastene. Får strøm kobla til, samt litt luft. Ganske klamt her nede. Blir bane 24 for takeoff. Er mange flyplasser her nede som ikke har noen publiuserte SID's. Så det blir straight out før vi svinger mot waypoint etter eget ønske. Ruta blir plotta inn i all hast. Vi vil gjerne ut før været blir verre. Etter oppstart og mottak av klareringer takser vi kjapt ut mot bane 24. Lining up for departure. Med flaps 5 og 9 payload roterer vi på knappe 115 knop før vi fyker til værs. Ble klarert til FL420 i dag. Nydelig utsikt fra høyden What can i say? Nærmer oss T/D før vi flyr rett inn til ILS'en på bane 32 i Banjul. Stay Tuned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Får væroppdatering fra Banjul, crosswind gusting i oppimot 20 knop kan bli spennende (selvom det var der det stoppa). Established on the localizer. Cleared to land, and OOM!!! Skal komme sterkere tilbake med neste post, skal også passer mer på applikasjoner som kjører i bakgrunn. Ha en fortsatt flott mandagskveld! Tor-Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Aaah, nydelig dame det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Sakkestad Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Flotte bilder! 757 passet jammen bra i UN farger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Herlig! 757 er alltid velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Flott reportasje og bilder! Bra du har tatt mange bilder av de forskjellige cockpitene Captainsim 757-cockpiten må være en av de mest realistiske cockpitene til FS med tanke på utseendet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Takker for det! CS sin 757 er herlig. Er tydelig at det er russere i bildet her, henger en stor russisk plakat rett bak setet til kæpt'en. Er nå på vei til Vest-Sahara/Marokko med samme flyet. Er så og si halvveis på turen rundt Afrika. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 God morgen til alle trådfølgere der ute! Jeg har fått inntrykk av at det er mange 757-entusiaster der ute, så da ble det et leg til med denne herlige fuglen. Etter jeg kom frem til Banjul i Gambia med FN's 757 fikk vi beskjed om å fly den videre til enda en eksotisk destinasjon. GMML, Laâyoune i Vest-Sahara. Flyplassen driftes som en Marrokansk flyplass og er mye brykt til å fly in nødhjelp til Vest-Sahara som er et land herjet av forskjellige uroligheter. Ruten som flys i dag er: GBYD DCT YF UB601 KEMUL DCT GMML. Turen er på ca 900 NM og flys med fullstappa fly. Været sjekkes, leger og hjelpearbeidere stappes ombord, medisiner og andre artikler stappes inn på høykant i lasterommene og mellom seteradene. Er vel på nære nippet til overvekt her i dag. Det varsles full sandstorm på destinasjonen i dag, noe som passer dårlig siden det er ytterst få navigasjonshjelpemidler der. Push complete, taxi requested for runway 24. Gotta love this bird. Går faktisk fly hit fra Oslo, København og Stockholm med jevne mellomrom. Disse rutene flys med Thomas Cook. Litt spesielt siden en av de største yrkesgruppene her er fylt av mannlige prostituerte. Entrer runway for backtracking. Taxebanen dere ser til høyre leder faktisk inn til NASA-Apron. Banjul har lenge vært en alternate for romfergene. Flyr på runway heading før vi setter kursen mot første waypoint. Første Cruise-høyde i dag blir FL360. It's a nice day for flyin! Flyr nå over Mauritania som byr på heller sparsomt terreng for de som er ute etter god utsikt. Med Canaries control på øret blir det varslet full sandstorm på GMML. Vi hadde lite fuel, vinden var ikke i favør for banen med ILS der, så altså en full visual approach med oppimot 40 knop i kastene. Kommer oss etterhvert på finale til runway 22. Nå blåser det virkelig fra alle retninger. Kaptein og fly vil ikke samme vei. Det er ikke noe problem å høre skrikene fra kabinen. Virkelig den mest nervepirrende approachen i simmen noengang. SINKRATE, TERRAIN, WINDSHEAR var noe av det jeg hørte på short finale. Stay Tuned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Finnes lokale spottere her også gitt. Lurer på om de fikk sand på linsa. *Krysser fingrene* Crosswind, tailwind, headwind, hakke peiling. Blåser nordavind fra alle kanter! Kom oss ihvertfall ned på en side av rullebanen. Men nesa skulle vente lenge før den satte seg. Full jubel og applaus fra kabinen. Blir nesten litt rørt. En ganske så tom appron her i dag, de eneste som trafikkerer flyplassen er Binter Canarias og Islas ut til Kanariøyene og Royal Air Maroc til Casablanca. Har holdt pusten så lenge nå, så må åpne vinduet å suge inn litt frisk sandfylt luft. Ladies and gentlemen, welcome to Western-Sahara. Enjoy your stay. Senere i dag går ferden videre. Vi ses Tor-Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg er målløs Nydelige bilder og fantastisk historie. Mere, mere :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Hei igjen! Hyggelig å se at folk følger med her Etter gårsdagens nervepirrende leg til Vest-Sahara var det dags å reise videre på ferden. I dag var det 737-800W som skulle få luft under vingene. Ferden gikk fra GMML til GMMN, Casablanca, Marocco. Har lenge hatt Aerosoft's gamle GMMN scenery liggende, men dette er ganske så utdatert. Tilfeldigvis kom jeg over en 2011 update som blant annet legger inn den nye terminalen. Så da var det duket for en 500 NM lang tur til litt mer siviliserte strøk! Ruten i dag var: GMML DCT SOLNA UA600 ADM UG850 MAK UR722 CSD STAR GMMN. Med avgang 08.40 hadde vi ca 1,5 times tur til storbyen. Dagens maskin står oppsatt på stand på GMML, Hassan International Airport. Kan også informere om at været ikke hadde endret seg noe siden i går. ATIS informerte om 25 knops vind. Heldigvis rett i nesa Dårlig med prosedyrer på denne plassen også, så blir straight out departure. Paulo, glemte desverre å legge inn de herlige texturene dine for VC En passasjer som knipset et par bilder på vei ut til flyet å var så grei å sende de til meg i etterkant! Fra samme dude! Får start på maskineriet og takser mot bane 04 for departure. Forsiktig med pådraget her så vi ikke støver ned flyplassen. Med 30 knop rett i baugen fyker vi til himmels mot 38000 fot og mot dagens første waypoint, SOLNA. Ganske kjedelig landskap egentlig. Føles som det er dager siden jeg har sett et fly på TCAS'en. Kaffe og Halal-smørbrød er servert, bare å nyte utsikten Stay tuned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Har nå påbegynt descent og skal starte på dagens STAR som var CSD3A som skulle lede oss inn på ILS'en på bane 35L Selvom ørken er flott er det også godt å se litt mer frodig landskap under seg. Ca 15 knop i nesa under landing her i dag, gjør ting litt mer spennende. Snart tid for å svinge inn på localizeren, følger her en DME ARC. Time to join the localizer. Established, set approach speed. Veldig så mange som skulle sende meg bilder i dag da! Var ikke helt uten windshear her heller gitt. Tøtsj! Ladies and gentlemen, welcome to the lovely city of Casablanca. We wish you a pleasant stay! Takk for følge på turen, selvom det kanskje var litt dårlig med historie her. Ikke like lett å komme på noe når en flyr rutefly. Me snakkast! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Sakkestad Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Flotte bilder! Dette blir mer og mer spennende å følge med på Hvor går neste tur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Bare å gjette det vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Utrolig morro å følge turen din gjennom Afrika. Det er slik at man får lyst til å ta fatt på Afrika selv. Må si at Afrika har vært et uutforskert område i FSX-verden hos meg, ikke minst med mangel på gode sceneries. Tror jeg må ta fatt på å forsøke å spore opp det som finne av gode sceneries for Afrika og planlegge en liten rundreise selv. Gleder meg på neste Afrika-reportasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Alltid hyggelig å høre at folk følger med Kan hende neste reportasje kommer før dere aner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Oh! Liker veldig godt denne serien din! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Før dere aner ser desverre ut å bli i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Da var det dags for en oppdatering. Vil vel egentlig si meg halvferdig med turen rundt kontinentet nå, siden jeg har kommet meg til: Algerie! Gårsdagens tur gikk med 737-800W fra Air Algerie fra Casablanca, GMMN, Marocco til Algier, DAAG, Algerie. Ruten som ble flydd var: GMMN-BSM-FES-UA411-OJD-A411-CHE-SMR-DAAG Turen var på ca 600 NM. Går rett og slett over til bildene jeg Cabinview fra dagens maskin mot den nye terminalen i Casablanca. Den gamle er stengt for oppussing eller noe slikt. Ruten er plottet inn, maskinene startet, taxi clearance obtained. Cleared to taxi straight out. Taxer mot bane 35R bak en B1900D fra Regional Airlines. Hadde ca 15 knop i headwind på takeoff, noe som førte til en rask climb! Må si jeg liker denne painten! Dagens cruisehøyde blir på FL370 som skal nås ganske raskt med max rate satt. Syns dette bildet viser godt hvorfor jeg fortsatt liker FS9 så godt som jeg gjør CLimbing through the skies! Kommet opp på cruise. Dagens lunsj nytes på denne 1 time og 50 minutter lange turen. Akkurat startet descent ned mot DAAG. Stay Tuned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 BLir en ILS på runway 23 i Algier i dag. Det er varslet full thunderstorm rett over flyplassen. Kanskje jeg får knipset det? Skal fly rett over flyplassen før vi blir vektorert inn på localizeren. Flyr over DAAG, Algier International Airport. FLott freeware scenery. Establishing on the localizer. Rister og blinker godt nå! Algier downtown på venstre siden. Tro det eller ei, det er spottere her også! GOT IT!!! Ble en litt hektisk landing så ble ikke noe særlig med bilder. Men her er vi ihvertfall på vei til stand. Blocks in position. Shutdown. Beklager for kjedelig story. Skal komme tilbake sterkere siden Tor-Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Bildene dine er bare: WOW Men du må bare si hva du har gjort med bakke texturene dine? Selv om jeg har alle innstillinger på fult i FS9 blir ikke bakken min like klar som din. Er det et program du bruker eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 GEPro, LC for hele Afrika og tweaking. Rett og slett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Czybulla Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Gleder meg til fortsettelsen Et spørsmål til deg, flyr du Online eller offline? Artig å se andre livery for en gang skyld, fjær i hatten for deg der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Flyr nok offline, har ikke helt våget meg på vatsim enda :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Utrolig fine bilder og scenery Velkommen til Vatsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.