Geir-Anders Hansen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hva betyr disse - Sol/Sky på control panel på FSinn (lyser hos meg) - Cavok (deaktivert rød) Jeg har Active sky X, skal disse da være deaktivert Cavok er vel det når den er rød? - Settings også på control panel er det en meny "weather" "disable weather by defaul" skal den være blank, ikke hake der slik at den er av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Spørsmål 2: Vel nå måtte jeg søke opp hva CAVOK står for, men vet hva CAVOK er. Ceiling And Visibility are OK. Det betyr mer eller mindre at været er strålende Edit: Ser at jeg nå har rykket opp i forumrangen, Veteran. Jaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Solen og skyen betyr at FSInn styrer været i flightsimulatoren din. Den laster da ned seneste VATSIM-METAR og uttrykker den i FS. Du kan trykke på CAVOK for å deaktivere dette, og været i FS vil da resettes til klar himmel, standard lufttrykk og null vind. CAVOK bør du aktivere dersom du vil kjøre et annet værprogram enn det som er innebygd i FSInn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Den generelle regelen sier bl.a at det ikke kan være skyer under 5000ft, om man skal bruke CAVOK. Det betyr faktisk at det kan være OVC051, når CAVOK brukes. Så det er ikke nødvendigvis ensbetydende med strålende vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 ok jeg bør vel ha disse deaktivert, da jeg kjører Aktive Sky X slik at det er active sky X som bestemmer været etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ja, det burde du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.