Andreas Grindvoll Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 I tillegg til de to hangarene som det var om i dagsnytt mandag 30.des, skal en Widerøe-hangar på Torp ha brutt sammen, men de rakk å trekke ut flyet (flyene?) før den knakk helt sammen. Siste hangar-breakdown er noe jeg hørte fra noen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jepp...rart at dem ikke har klart å fjernet snøen i tide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Andreas Grindvoll: I tillegg til de to hangarene som det var om i dagsnytt mandag 30.des, skal en Widerøe-hangar på Torp ha brutt sammen, men de rakk å trekke ut flyet (flyene?) før den knakk helt sammen. Siste hangar-breakdown er noe jeg hørte fra noen. Det var før hangarene på Kjeller og Hokksund raste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Børge Litangen: Jepp...rart at dem ikke har klart å fjernet snøen i tide. Ikke så utrolig rart, med tanke på at når du går og legger deg på lørdag er det 20-25cm snø ute, det snør riktignok, men likevel...når du våkner dagen etter er det nesten en meter snø...og da har jo skaden allerede skjedd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg har i alle fall sjekket snødybden på taket på vår plasthangar og der var det 10cm... var en smule bekymret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Erik Carlsen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei En av de tristeste dagene jeg har opplevd på lenge... Er selv medlem i Oslo Flyklubb og har et nært forhold til alle flyene våre. Var oppe en tur i dag for å se det med egne øyne - et forferdelig syn for en som er lidenskapelig opptatt av sin hobby. Ta en tur inn på vår hjemmeside - oslo.flyklubb.org hvis du vil se selv..... Rett før jul var jeg en tur til Kjevik med LN-NAO.... den siste langturen flyet fikk i følge loggboken. Og som bildene viser er den omtrent delt på midten... Har masse fine bilder fra turen - og flyet! De kommer til å bety mer enn jeg ante da jeg tok dem.... SE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 LN-NAO har jeg sett flere ganger når jeg har vært og spotta på Rygge, og under airshowene på Kjeller... Må si det så verre ut på bildene, enn jeg hadde sett det for meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Nåh.. Hangaren på Torp er nå i det minste i bedre forfatning enn de to andre.. Iallefall var den det på Søndagen: Bilde av Hangar 3 på Torp At taket var i ferd med å svikte ble oppdaget natt til Lørdag, og på Lørdagen så kollapset vel deler av taket. Hangaren er leid av Widerøe, og brukes til hangar for Q400-maskinene. Flyene var ikke i hangaren da taket kom ned... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen: quote: Opprinnelig postet av Børge Litangen: Jepp...rart at dem ikke har klart å fjernet snøen i tide. Ikke så utrolig rart, med tanke på at når du går og legger deg på lørdag er det 20-25cm snø ute, det snør riktignok, men likevel...når du våkner dagen etter er det nesten en meter snø...og da har jo skaden allerede skjedd. Joda forsåvidt, når du sier det så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 På hangaren vår i Ørsta (Hovden, Volda-Ørsta Flyklubb) er det ca. 1/2 cm. snø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Kristiansen Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Ja dette er forferdelig. Er medlem i DFK og RFK. DFK flyene er helt knust. Lurer litt på om dette går utover forsikringspremien på småfly eller om det går på en "uværskonto" hos forsikringsselskapene. Det er jo ikke et flyhavari som følge av uforsiktig flyging Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Jarle Kristiansen: Ja dette er forferdelig. Er medlem i DFK og RFK. DFK flyene er helt knust. Lurer litt på om dette går utover forsikringspremien på småfly eller om det går på en "uværskonto" hos forsikringsselskapene. Det er jo ikke et flyhavari som følge av uforsiktig flyging Still deg følgende to spørsmål: 1. hva skjedde med forsikringspremien etter orkanen på veslandet? 2. hva skjedde med forsikringspremien etter flommen på østlandet? hvis du kommer frem til følgene: den gikk opp (jeg mere å huske at den gjorde det) og da blir det jo rimelig å anta at forsikringspremien på fly også vil gå opp.. En annen ting, nevnt av Jan Roar i en annen tråd, som kan skje er at flyklubbene får en avkortning i utbetalingen av forsikringen.. som en følge av mangelfull snørydding av tak, for hvis det laver ned store mengder snø i løpet av korttid så BURDE man ta en titt på tak, iallfall hvis det er flate tak, for å sjekke om det kanskje kan være en ide å mpke det og ikke bare tenke "huff.. det snør.. gidder ikke å gå ut" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Ja snøen kom ikke så plutselig at ingen burde ha rukket å tenke på det... Kan man ane et snev av ansvarsfraskrivelse blant medlemmene? "Sikkert noen andre som har tenkt på det, så jeg gidder ihvertfall ikke å dra ut å begynne å måke... Jeg gjorde mitt på forrige dugnad..." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir Jørgensen Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Etter de opplysningene jeg har fått var det noen der kvelden før. Da var det ikke sne på taket, snen har delevis fåkket seg opp med sterk nordavin hele natten samtidig med snefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Bendigtsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg synes det er veldig slapp holdning blandt (en del) folk når det gjelder takrydding. Det som er det merkelige, er det at mange faktisk prioriterer innkjørselen fremfor hustaket, og venter med hustaket enda det ligger 1 meter med snø oppå der. Rent pokerspill, og det ender av og til med havari, som hos naboen..........der gitt garasjen for noen år tilbake. Har vi hatt for mange fine vintre her sør på, og glemt Kong vinter?? [ 03.01.2003, 03:55: Endret av: Einar Bendigtsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Ja snøen kom ikke så plutselig at ingen burde ha rukket å tenke på det... Kan man ane et snev av ansvarsfraskrivelse blant medlemmene? Hva med ansvarsfraskrivelsen hos Widerøes ansatte (deicer'ne?) på ENTO da? Ole Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.