Gå til innhold

Nye screenshots fra MS Flight


Raymond Bergseng

Anbefalte innlegg

Syns det ser ok ut, men jeg hadde jo likt om de tok bladet fra munnen og fortalte litt mer om prosessen. På teknisk vis, ikke bare Microsoft markedsførings-vis. :)

 

Så langt er jeg generelt positiv, og har som tidligere nevnt personlig ikke så mye i mot om det "bare" blir en make-over på samme måte som Vista til 7 i "operativsystem-verden". FSX på sitt beste er bra det, det er bare så mye som kunne vært bedre.

 

Jeg mener å ha lest at de angivelig vil bygge simmen helt på nytt fra grunnen av, og akkurat det tror jeg ikke noe på. De har isåfall kommet forbausende langt med noe forbausende likt, til å skulle være noe helt nytt... :whistle: Så det er i beste fall en definisjonsspørsmål, i verste fall sprøyt. Derfor kunne jeg gjerne hørt mer om selve arbeidet, selv om det viktigste jo er resultatet.

 

Ellers var det litt trist å lese at "slider-gnålerne" angivelig har fått viljen sin. Ikke uventet, men synd. Microsoft later som de tar selvkritikk for ideen med sliderne, men det er dessverre litt skivebom. Ideen er genial og veldig forbruker-vennlig i form av at spillet får svært lang levetid, hver nye oppgradering gir nye gleder, og det kan individuelt tilpasses et vidt spekter av datamaskiner. I tillegg gir det mulighet til å ta hånd om problematikken med at det er et ekstremt sprik i bruken av addons. Hvis tilgang på resurser er konstant, så må noe resursbrukende vekk når man legger til noe annet resursbrukende, for å oppnå samme resultat. Jeg vil påstå at det Microsoft bommet totalt på var implementeringen av dette og slidernes faktiske effekt ifht de ulike resurstilbyderne i datamaskinen. Det var for dårlig skalerbart nedover, og de ble vel kanskje også litt lurt til overdreven optimisme av Intel, som da lovet Pentum-4 på 10Ghz i nær fremtid... :cool:

 

Det er egentlig bare å se til X-Plane, så ser man ideen gjennomført på en mye bedre måte. De har gjort det teknisk mye bedre, det er godt skalerbart nedover og ser OK ut på middels maskin, veldig bra på god maskin. Ifht addons er jeg litt usikker, har ikke noe erfaring med det, men vil tro det gjør samme nytten da også. I tillegg har de brukt litt smart psykologi for å holder slider-hylekoret unna. Den gjengen lar seg lure av at slider står på "Tons", og "Megatons" og lever greit med at "Insane" eller "Ridiculous" går litt trått. Høres unektelig litt mer friskt ut enn ynkelige Sparse, Low, og Medium, og verden vil bedras. :grin:

 

Jeg håper de blidgjør røkla med noe som ser bra ut selv på middelmådig utstyr, men at de fortsatt (eventuelt skjult) gjør det mulig å plante ut 250.000 trær når vi en gang har resurser til å håndtere det, samtidig med alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Gunnar. November 2011, ja. Jeg trur kanskje Microsoft hadde hatt med seg MS Flight til årets E3 om det hadde vært tilfelle, men så langt er den ikke annonsert av Microsoft. Jeg personlig har mer tro på en November 2012 release.

 

Selv om jeg forstår de som sier at det likner litt på FSX, er jeg ikke helt enig. Både Mesh, skyer og autogen ser for meg en smule bedre ut enn i default FSX.

 

Når det er sagt, skal man huske på at vi her kommenterer rundt et spill/simulator som er under utvikling og kanskje fortsatt vil være det i minst 1 til 2 år til. Jeg trur kanskje ikke vi skal ta noen konklusjoner, før i hvertfall promobildene begynner å dukke opp.

 

Husk også at det vi ser er default Microsoft Flight. Det tok vel ikke så fryktelig lang tid fra FSX ble utgitt, til de første addon produktene kom. Det trur jeg heller ikke det vil ta denne gang. Hvor mange er det egentlig som har noe som helst default i FSX i dag? :) Vi må nok bare erkjenne at vi vil aldri få en komplett flysimulator fra Microsoft, hvor det ikke vil være nødvendig med utbedringer. MS Flight vil nok forbli en platform for addon utviklere, som utgavene før den.

 

Sånn sett er jeg faktisk mer interresert i hva Microsoft har puttet "under panseret" på MS Flight. Dessverre er det så langt ikke gitt ut noe data om hva MS Flight vil være kapabel til. Vil man denne gangen få et komplett værsystem med fuktighetsdata, samt mulighet for addon programmer som Active Sky og ta full kontroll over værsituasjonen? Vil man få et bedre system rundt behandling av landclass, bakketeksturer osv. Er grafikkmotoren modernisert slik at den fullt ut utnytter den kraften vi innehar gjennom BÅDE CPU og GPU, og dermed kan gjøre den mindre tungkjørt enn hva FSX er i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker (men håper ikke) at Microsoft stort sett serverer FSX med SP2 som den nye simmen. Det er vel det enkleste nå som de ikke har det store teamet til å jobbe med flysim lenger. Microsoft vil ha pengene våre! Med smart markedsføring får de også det. Og "screen shots" forteller omtrent null i flysim-verden. Det er ikke vanskelig å lage flatterende screen shots.

Og det jeg har sett så langt er ikke engang imponerebde fra MS. Jeg må si meg helt enig i det Christian Paulsen skrev tidligere i denne tråden, særlg dette, hehe:

 

"lar seg lure av at slider står på "Tons", og "Megatons" og lever greit med at "Insane" eller "Ridiculous" går litt trått. Høres unektelig litt mer friskt ut enn ynkelige Sparse, Low, og Medium, og verden vil bedras"

 

Nå håper jeg at Microsoft gir oss VIRKELIGE forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som screenshotsa man så av FSX før det kom ut.

Var ikke ei maskin i verden som kunne drive det med den grafikken da, og kunne leve opp til Tom Knudsens krav om fps.

 

Flight ser bra ut, skal ikke nekte på det, men kanskje denne gangen kan det være noe i det ettersom det nå finnes hardware som kan klare det, og at Flight kommer med helt ny kildekode som kanskje er mere lettdrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Gunnar. November 2011, ja. .... Jeg personlig har mer tro på en November 2012 release.

Ja, dette blir bare spekulasjoner. Men jeg vil ikke bli overrasket om det blir en 2011 release. Husk at Microsoft siden FSX-utgivelsen har videreutviklet simulatoren i flere år (mye lenger enn normalt). De har videre presentert konkrete screenshot/videosnutter i omtrent et halvt år. Med andre ord ca. 1 år før mulig release - som da vil samsvare med vanlig praksis.

 

http://www.microsoft.com/games/fsinsider/

 

http://www.microsoft.com/games/flight/

 

Er det sansynlig at Microsoft kjører igang en forventningsstrategi (les: salgsstrategi) hele to år før release? Den teknologiske utviklingen har jevnt og trutt akselerert. Noe som skaper en kundegruppe som - "må ha, må bare ha... NÅ!!" :eek:

 

En så uvanlig lang "pirre-periode" (2 år) vil for de ivrigste kundene bli så utmattende at produktet risikerer å bli et tilnærmet hat-objekt før utgivelse (jfr. PMDG-737 FSX). Tror derfor ORBX gjør lurt i å "pusje" sine produkter til nesten halv pris ("May Madness Sale").

 

Er ellers enig i at det mest spennende er hva Microsoft har puttet "under panseret" på Flight.

Den som lever får se.

 

.... og at Flight kommer med helt ny kildekode som kanskje er mere lettdrevet.

Microsoft: - We're building from the ground up .... we will take advantage of the expertise and existing elements of the existing FS code base and architecture where it fits .... after 30 years of evolving the same code base, it's time for a fresh look! The new goal is to provide a fantastic experience "out of the box" on the first day .... on your current computer.

PC Pilot magazine

 

Med en omfattende kunnskap om eget produkt og med "existing elements of the existing FS code base and architecture" bør vel Microsoft klare dette i løpet av 5(!!!) år?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...