Øystein Faye Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 nrk.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 For mitt vedkomende, som bor rett under trafikken, både inn og ut fra GMoen vil jeg nå påstå støyen har blitt kraftig redusert. Særlig merker jeg det godt på de flya som drar i og med det virker som dem stiger med mye mindre trust og stigningsgrad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Min erfaring med de nye prossedyrene er så som så. Kommer man sørfra, og skal lande nordfra har man et langt legg som skal flys på en og samme høyde over et vist antall fix. Klart at det må gi en økning å forbruket. Tidligere kunne man ha en mer eller mindre gjevsn decent ned mot OSL, noe som ikke er mulig med dagens prossedyrer. Men sånn går det vel når kontorrotter for frie tøyler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det har jeg skjønt Steinar. Da jeg kom hjem fra Berlin i påska fikk jeg følelsen av att vi fløy lavt ganske lenge. Hadde jo lest om de nye prosedyrene men tenkte ikke i de baner da jeg satt mitt oppi det sjøl :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 La Point Merge få lov til å komme i gang før man trekker noen konklusjoner. Både flygeleder og piloter må bli vant til det nye systemet, og jeg tror ikke vi bør dra noen konklusjoner før til høsten. Eksempelvis så er det jo forventet at kildesorteringen i Oslo først vil fungere optimalt om 5-7 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Særlig merker jeg det godt på de flya som drar i og med det virker som dem stiger med mye mindre trust og stigningsgrad. Der tror jeg nok du må legge vekt på "virker som", siden de i den fasen antagelig stiger som før. Og climb thrust er climb thrust Selv har jeg ikke fløyet så ofte ut fra Oslo at jeg har merket noen problemer med level-off i climb, men det har nok også noe med tidspunktene å gjøre vi flyr på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Foreløpig er pilotene misfornøyde med STARene (føler ofte at de MÅ inn i vifta selv om det ikke er behov) (pilotene har som kjent alltid hele bildet ) SIDene er de meget fornøyd med, de må stort sett aldri levle ut og de svinger tidlig på kurs! Dette er hva de jeg har sittet på klapp med har sagt. Men som det blir sagt lenger oppe her, systemet må få tid til å bli innarbeidet før det blir 100% optimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.