Gå til innhold

Ryanair vil sette 80 fly på bakken


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Hehe, det kan så være, men vi kan vel sikkert regne med at de gjør det som forretningsmessig er klokest. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at resten av flåten blir satt på bakken med det første. ;)

 

Jeg syns Ryanair er et litt morsomt fenomen. Hatet av de aller fleste, men litt etter samme modell som med Se og Hør, ingen leser det, men alle vet hva som står der. I praksis så stemmer man som kjent med føttene, og føtter har tilsynelatende en større tendens enn munner (eller penner), til å gå ombord i Ryanairs forhatte fly. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selfølgelig

er Norwegian ASA og thomascook de beste flyselskapene jeg har flydd med :-)

Ja, selvfølgelig er det det.

Men pølsene er vel ganske dyre hos Norwegian, har jeg hørt?

 

Isåfall må man regne ut på forhånd hvor mange pølser man skal spise, og hvor mange ganger man skal på do under reisen, før vi kan kåre det aller beste flyselskapet. Right? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at Ryanair er et forhatt selskap, men jeg synes det blir feil av de som ikke har reist me Ryanair og slenge en masse drit og konkurs ønsker rundt dere.

 

Reiste med Ryanair til London for et par år siden med familien og har ingen klager. Flyet var i rute, kort stopp på bakken ca 20 min så var vi arbourne.

 

Hadde ikke mat på den reisen, riktig nok men som nevnt tidligere her, du får hva du betaler for.

NAX som lavprisselskap synes jeg er overskryt...

Hender du får billigere reiser med SAS faktisk, so to speak.

 

Aj nå pratet jeg meg bort, var ikke meningen å starte enda en ny diskusjon her :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr Knudsen folger ikke helt med i tiden skjonner jeg........ 80 fly pa bakken er gammelt nytt.

 

"80 fly på bakken

 

Flyselskapet varsler at de vil sette 80 fly på bakken i vinter, sammenlignet med 40 i fjor. Dette gjøres i et forsøk på å redusere kostnader fremfor å oppleve tap grunnet høyere flyplasskostnader og lavere vinteryielder."

 

Vil na si det lukter god taktikk av det????

 

Forovrig melder de om ca 3 MILLIARDER i overskudd for 2010............. For a tjene sa mye ma de jaggu ha mange Knudsen erklaerte idioter som kunder he he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde alle instanser som tar seg betalt for å dekke grunnleggende behov, som det å gå på dass, opphøre å eksistere. Da har det bare gått for langt, basta. Slikt må være gratiss :grin:, selv om mange mennesker lager søl. Og med det, vil jeg samtidig si, at alle menn, selv om de har fått utlevert en "slange", burde enten sitte ned og tisse uansett, eller få seg utlagt tarm.

 

Og da er vi tilbake til kritikk av flydasser: Når enten dassen er slik at man må stå så bøyd at brannslangen ikke rekker frem, eller/og at toalettet allerede er så nedsølt at selv en elg ikke vil sette seg der, ja da er det flyselskapet/flyprodusenten som har noe å ta igjen.

 

Får snart skrive boka, jeg :grin:.

 

PS, ja, og om Ryanair kan jeg si jeg ikke har opplevd trøbbel til dags dato. Men så har jeg heller ikke reist med de etter at dassen ble stengt for de som ikke har mynt i pungen, og samtidig full blære. At de setter 80 fly på bakken (endelig inne på poenget), er vel som andre sier her, god markedsstrategi. Det har de greie på (selv om noe av denne strategien gjør kunder om til mink i bur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare håpe at de snart får ombord noen som ikke har penger i pungen, men som samtidig tør å demonstrere for hva som da skjer... :grin: .

 

Den dagen dette skjer(hvis det skjer) vil denne avgiften bli latterlig lite populær både blant ansatte og passasjerer :grin: .

Selv om noen ikke klarer å treffe, er det vel fortsatt greiest å samle griseriet på en plass, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kan reise til Bremen for 77 kroner en vei, så tror jeg ikke man kan klage på at det var trangt, og at man ikke fikk mat. 77 kroner er billigere enn å ha med seg moped/mc på ferja fra Stavanger til Tau.

 

Joda, Ryanair er trangt, det er mye reklame, de skal prakke på deg alt mulig, det koster penger å pisse osv. Men for det første; Du betaler spotpris, du trenger ikke å se på reklamen (les: film på nettbrett o.l), og er det så vanskelig å gå på do før man tar av? Blæra sprenger ikke på en tur fra Norge til Spania alikevell.

 

Jeg mener det at så lenge folk får så billige billetter, så kan de heller ikke klage. Bli det samme som å forvente at en bil fra 1992, som koster 3.500,- er i tipp-top stand med plettfri lakk, og ingen rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva alt hatet mot Ryanair er for noe tull, egentlig. Man får hva man betaler for, på reiser såvel som alle andre steder.

 

Vil du fly billigst mulig fra A til B, så flyr du Ryanir og aksepterer de begrensningene som gjelder. Hvis ikke, så flyr du Norwegian, SAS eller et av de andre.

 

Liker du ikke begrensningene Ryanair har? Vel, ikke fly med de! Er det så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er helt sikkert noen som vil hevde at Ryanair vedlikeholder flyene sine så mye dårligere...

 

Men bortsett fra det så har de tilsynelatende en rimelig rust-fri flåte. De opererer som kjent kun en type, og gjennomsnitt-alderen på hele flåten er 3 år. Det eldste flyet i bruk er 8 år.

 

Dette i nokså grell kontrast til Norwegians snittalder på 7 år, og SAS sin på 13 år. Begge disse opererer også diverse museumsgjenstander som er over 20 år gamle. Så nei, jeg ville ikke vært bekymret for rustne fly hos Ryanair. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke vært bekymret for rustne fly hos Ryanair.

 

Agreed.

Ryanair shareholders pay. They open a market and get their money "a different way". Would you mind Ryanair 'taking care' of all connections in Norway at the cost of SAS, Norwegian, Wideroe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...