Gå til innhold

Ditt beste add-on kjøp:)


Carl Waylon Nelson

Anbefalte innlegg

Jeg kommer trolig, på godt og vondt, til å prøve iFly 737'en, da jeg har gått lei av PMDG sitt forhåndsskryt forlengst. Man kan preike i et halvt tiår, men når varen da ikke leveres, mister jeg respekten etterhvert...

 

Jeg er lei utgivere som skryter år før produktet kommer ut. Det skjedde med Fly II. Som hadde potensiale til å komme på linje med MSFS, og hadde PMDG med som utviklere av addon fly. Fly II kom ut halvferdig, full av bugs, fordi Onkel Skrue bestemte det. Trolig skjedde det samme med FSX. Trolig skjer det samme med alt som gis ut i dag. Trolig møter jeg ikke djevelen i helsike. Han er bare en grei gutt som liker en fest. Økonomene derimot; de som sitter på pengesekken, såfremt de blir sittende i stillinger de aldri skulle hatt (de sitter i ledelsen kontra å holde seg til å telle)...såfremt ikke det endres, vil vi ende opp med søppel i all fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ditt eksempel var dårlig Paulo...

Det gikk 1 mnd minst før første interim patchen var klar.

Det var ikke mye den rettet opp.Og jo det var STORE bugs som f.eks CTD. SP1 kom LANG tid etter utgivelse,og patchene bare fortsatte etterfulgt av flere SP's.Flymaskinen var bare halvveis ferdig utviklet.Dette var de selv helt klar over. Men hunger for money gjorde at de ga den ut alikevel.

Den var kanskje "flybar" for noen,(ikke meg) i visse scenarioer.

Men det holder ikke. Den må være flybar i ALLE scenarioer for ALLE. Først da er det bra nok. Kundebehandligen er da ikke noe bedre enn andre addon produsenter. Jeg har ikke fått EN ENESTE mail om nye patcher med nedlastningslink. Så selv der må jeg selv gjøre jobben for iFly, ved å tvinges til å være registrert på forumet og fly innom der dagstøtt. Jeg har andre ting å gjøre enn å henge på forum dagen lang. Så kundeservicen er da ikke verdt en sur sild etter min mening. Jeg mista oversikten over alle patcher og SP's etter en stund.

Nei, iFly får terningkast 1 etter mine standarder. At du og andre har lavere standarder, er jo greit for dere.

 

At PMDG er arrogante, får stå for din egen regning. De er kvalitetsbevisste og legger all sin ære i produktetne sine. I motsetning til tre små kinesere fra betaland. :/

PMDG gir IKKE ut et halvferdig produkt som iFly. Å gjøre DET(gi ut et halvferdig produkt), er da MYE mer arrogant spør du meg...

PMDG er mer synonymt med Ole Einar Bjørndalen,Kjetil André Aamodt eller Bjørn Dæhli. Eller Michael Jordan for den saks skyld. Detaljer,detaljer,detaljer. Kun det beste er godt nok!

Det er også slik jeg jobber. Jeg legger min ære i at det jeg gjør er kvalitet hele veien.

Heldigvis fins det noen få av oss igjen fortsatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
PMDG er mer synonymt med Ole Einar Bjørndalen,Kjetil André Aamodt eller Bjørn Dæhli. Eller Michael Jordan for den saks skyld. Detaljer,detaljer,detaljer. Kun det beste er godt nok!

Det er også slik jeg jobber. Jeg legger min ære i at det jeg gjør er kvalitet hele veien.

Heldigvis fins det noen få av oss igjen fortsatt! smile

 

Jeg synes det er morsomt at du sammenligner PMDG med, Bjørndalen, Aamodt, Dæhlie og Jordan når det kommer til detaljer, ære og kvalitet. Akkurat det skal jeg la være å kommentere videre. ;)

 

Men, når du skriver at du forventer at produktet skal fungere i ALLE scenarior for ALLE, tror jeg nok dine forventninger er i overkant høye. Har du tenkt på at produktet skal fungere på en gammel pill rotten skrevet FS kode? Det skal fungere på forskjellige OS, i mange språk. Kan man forvente at produktet skal fungere 100% på tusenvis av forskjellige PC konfigurasjoner, med tusenvis av forskjellige add-ons og annen installert software? Det er helt umulig for en softwareprodusent å teste alle tenkelige scenarioer FØR en produktlansering! Det er også derfor alle kommer med patcher og servicepacks etter lansering, noen riktig nok flere enn andre.

 

 

Nei, iFly får terningkast 1 etter mine standarder

 

Skivebom! Jeg har ingen intensjoner om å forsvare iFly eller andre produsenter, men hva er det egentlig du forventer å få av support? Du har tross alt bare betalt latterlige 300 kroner for et relativt omfattende produkt. IFly har et godt supportforum med høy aktivitet. De gir deg gratis reparasjoner/fixer/servicepacks, som gjør produktet ditt stadig vekk litt bedre. Gjør alle produsenter det?

 

Ta den sure silda og spis den til middag du Tommy, så kan du samtidig reflektere litt over hva du egentlig kan forvente å få for 300 kroner. :grin:

 

----------

Øystein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig for en softwareprodusent å teste alle tenkelige scenarioer FØR en produktlansering!

 

iFly hadde ikke testet ETT ENESTE scenario før utgivelse...

 

Skivebom!

 

Nei. Etter mine standarder er det IKKE skivebom. Det er derimot en perfekt skutt blink.

 

De gir deg gratis reparasjoner/fixer/servicepacks, som gjør produktet ditt stadig vekk litt bedre. Gjør alle produsenter det?

 

PMDG trenger ikke det...

 

men hva er det egentlig du forventer å få av support?

 

Det har jeg allerede beskrevet. Men kan gjerne gjenta meg selv.

En mail som sier at produktet er oppdatert sammen med en nedlastningslink.

Jeg har rett og slett ikke tid å sitte på 100 forumer dagen lang for å følge med på nye patcher i øst og vest på alle produkter jeg har kjøpt. Noen av oss har tidskrevende jobber og andre interesser/hobbyer i tillegg til FS.

 

latterlige 300 kroner

 

Dårligste unnskyldningen jeg hører.Typisk dekadent rikmannsmaterialistisk holdning. Få,få,få,ha,ha,ha. 300 x 100-200 FS produkter blir penger. Selv for de som har god råd. Kjøper jeg noe,uansett pris,forventer jeg at det i det minste fungerer 99%.

Men joda,jeg ser tankegangen...dessverre. Idag lages alt fort og gæli slik at vi i kast og bruk land skal kjøpe nytt igjen og igjen. Jeg har fortsatt en komfyr kjøpt 1970 i kjellern hjemme i Norge. Den fungerer. Det gjør ikke den jeg kjøpte i 2007. Hvorfor? Fordi den med hensikt ble laget for å gå i stykker fort.

 

Hverken jeg,Dæhli,Bjørdalen eller Jordan bruker ordet "bare"(latterlige).

Hver eneste pitteliten detalj teller. I min "bransje" teller vi t.o.m.tusendeler og millimeter. De kan være forskjellen på 53. eller 15.plass. Eller 9.og 1.for den saks skyld.

 

Så reflekter heller litt rundt pengers verdi,etikk og moral. Det tror jeg både du og mange i dagens samfunn har stort behov av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mange gode addons til både FS9 og FSX ettervert.

 

Hva som er det beste addonset vet jeg ikke, men jeg vet i allefall en ting, det addonset som har gitt meg mest glede for pengene er uten tvil Ifly sin B737NG til FSX. Et MEGET bra produkt som er veldig bra simulert til en latterlig billig penge :D

 

Ellers er jo Level-d Boeing 763-300ER og PMDG MD11 to produkter som er helt i toppen.

 

QW757 faller igjenom for mitt vedkommende pga for dårlig systemsimulering, så den og Wilco Airbus 1 og 2 kommer i gruppa for bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iFly hadde ikke testet ETT ENESTE scenario før utgivelse...

Som systemutvikler og FS freelance-utvikler vil jeg si at dersom påstanden din om at iFly ikke har utført testing før utgivelse (da mener jeg testing som fagbegrep, ikke bare alpha/beta-testing) er sann, er det i såfall skremmende. Blir som å skrive C++/Java/C#-kode proseduralt, det gjør man bare ikke.

PMDG trenger ikke det...

Å påstå at PMDG ikke trenger å utvikle SP-er osv. er som å si at FSX ikke trengte patcher etter utgivelse (da det kjørte relativt knirkefritt på min maskin etter release, betyr ikke det nødvendigvis at det gjorde det hos deg). Man kan være så god man bare vil til å skrive kode/utvikle/teste. Det vil alltid være rom for forbedringer i både kode og modeller etter release, og bugs er INGEN unntak, de finnes i selv de mest perfekte systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT FEIL vei å gå for utviklere at man gir ut noe som bare er et halvferdig skvip. Useriøst og umoralsk

 

For noe SVADA!!!!

 

Ifly B737NG til FSX er ikke 100% feilfri, men i forhold til andre flyprodusenter til FS er den absolutt i toppsiktet. Jeg har på to dager vert 17 timer airborn med Ifly sin B737Ng til FSX, og har ikke hatt et eneste problem som kan relateres til selve produktet. Har testet det ifra rolige vindforhold til heftig sidevind, windsher osv og det har oppført seg eksemplarisk både ved manuel landing å på full autolanding. VNAV og LNAV fungerer feilfritt.

 

FMCN er den best simulerte Boeing FMCn som er til FS idag, og den fungerer 100%

 

Om det er noen som kan klare å lage et bedre B737NG produkt, ja så er det PMDG, og jeg trur faktisk at NGX til PMDG blir hakke råere en denne ifra Ifly. Men jeg utaler meg ikke bombastisk om et produkt jeg enda ikke har prøvd. Men ja, jeg kommer til å kjøpe NGXn når den kommer. Hva som blir favoritten av Ifly og PMDG sin utgave vet ingen, så det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp på feil bein idag?

 

Ett sted kan jeg med sikkerthet arrestere deg Tommy.

PMDG trenger ikke det...

PMDG Boeing 747-400/F ble sluppet og det kom en servicepack en stund etterpå som oppgraderte den til v.2.10

PMDG Boeing 747-8i ble sluppet og det kom en servicepack SP1 til denne.

PMDG BAe JS4100 ble sluppet og det kom en servicepack SP1 til denne.

PMDG MD-11 ble sluppet i v.1.10.0051 og det kom en servicepack som oppgraderte denne til v.1.20.0055.

 

Men du bruker sikkert ikke disse oppdateringene fordi PMDG ikke trenger det :D

 

Jeg kunne tenke meg å plukke på en del ting til her Tommy, men det du har sagt så langt faller på sin egen urimelighet, så jeg gidder ikke å argumentere på hvordan du setter DINE STANDARDER og hvilke valg du har gjort når det kommer til etikk og moral.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke, Steinar, jeg har den ikke. Ingen TO/GA der den røde streken din slutte. Den skal jo ligge rett under A/T bryter, skrått ned til venster for C/O. Det er der jeg har leita hele tida, men hos meg er det ingen ting, bare fullt av tomt :grin: Så også et bilde i forbindelse et innlegg på iFly's forum med samme manglende TO/GA som hos meg. Dog var vedkommendes spørsmål i en litt annen gate.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et forsøk med å slå på "Show cockpit ToolTips" i settings i FSX, og startet leting i tidligere nevnte område. Jeg fant den, ikke der manualen sier den skal befinne seg, men på øverste venstre skruehode på MCP. Hvorfor de fleste har TO/GA knappen modelert der den skal være, men ikke jeg, har jeg ingen god forklaring på. Dog er det flere på iFly sitt forum som har samme problemet.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde denne posten var om hvilket addon- kjøp som var ditt beste kjøp jeg, ikke innlegg om "bug's" på et visst nylig utgitt fly. :/

 

(Mener det er en annen tråd om dette på dette forumet!)

 

Mitt beste addon, hmmm, det må være PMDG MD11, ingen over, ingen ved siden av i mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMDG MD-11 og Ifly 737. Begge til FS9.

 

At Tommy er kravstor, får stå for hans regning, men etter at jeg kjøpte meg ny pc,ble fs9 en HELT ny opplevelse igjen (Ikke start fs9 vs FSX-diskusjonen på bakgrunn av dette utsagnet :) :)Den involverer ikke jeg meg i.

 

Ifly har en MEGET god simulering av både egenskaper,vekt,fuel,og FMC.

 

PMDG MD-11 er vel DEN flymaskinen jeg til nå har logget mest timer med både på VATSIM og offline. Har deltatt i flere events på VATSIM ETTER at jeg skaffet meg MD-11,(Noe jeg gorde 05/08/2009),enn jeg gjorde før.

Siden vi er begynt å bli en MEGET omfattende klubb med MD-11-piloter her inne, så gruppen "MD-11-pilotene" er blitt opprettet på Facebook for alle oss som nyter denne maskinen til fulle :)

 

Enough Said....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iFly 737NG her også (fs9 versjonen rett nok da jeg ikke har inne FSX etter den kom ut).

I neste rekke sliter jeg med å velge mellom LevelD-767 og MD11 fra pmdg. Erfaringa er like bra med begge.

 

Nederst trur jeg att jeg setter CS767 i FSX og den der propelfugl fra pmdg. Den fikk jeg aldri noe glede ut av. Kan sikkert være meg og hvor mye tid jeg brukte for å skjønne alt men syns den var unødvendig vrien. Penga er brukt og ingen sure miner ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Air Hauler fra Just Flight. For meg har dette programmet tilført en helt ny dimensjon til flysimulatoren. Air Hauler er en ny simulator oppå simulatoren. Den lar deg starte et cargo-selskap, og jeg flyr nå som en gal med pakkenelliker rundt omkring mellom de karibiske øyer. Målet er å få råd til å kjøpe en MD-11 Cargo en gang i framtiden.

 

Administrerende direktør, Pilot og altmuligmann i

Johnsen Caribbean Cargo AS

Egil Johnsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg helt enig med Egil her. Mvh. Direktøren i Air Cargo System :grin: Det aller beste er at man fint kan kombinere både Air Hauler og ikke minst FS-passanger på samme flight (selv om det er høres unaturlig nok). :D

 

I tillegg er ASX, REX, UTX-Europe, Radar Contact, Ifly 737NG (X) et "must have" add-ons.

 

Men Air Hauler har jeg rett og slett blitt hekta på ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...