Fred Solli Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det ble noen bilder fra en artig situasjon på MPturen på onsdag. På cruise mot Gardermoen begynte TCAS'en å ule noe forferdelig og etterhvert dukket en 757 Islandair i visuell range med Capt Jan Arild ved spakene steady climbing to FL280 som jeg selv lå på. Her er noen bilder fra episoden som bevis til myndighetene hvis det skulle bli noen spørsmål om episoden. Her sniker 757'en seg opp på cruise. Vel oppe på cruise FL280 Som ellers i trafikken måtte jeg ut i venstre felt for å gjøre en forbikjøring Trangt ja. Synd at QualityWings har en dum bug. Speedbrakes og flaps står på. Tydeligvis noe med antipirat greier å gjøre. Synes å ane en svett pilot i vinduet her Da var det ikke annet enn å legge seg inn i front og vise veien videre til Gardermoen. Slike episoder er mer vanlig å se på multiplayeren vår under low and slow flygningene, men det viser at vi kan det med airliners også hvis vi vil. Takk for titten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Stilig! Men hvorfor flaps og spoliers ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Hadde du lest kommentaren under bildet hadde du fått med deg hvorfor Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 He he.. Fine bilder Fred. Godt du fikk dokumentert denne hendelsen. Synd vi ikke fikk gjennomført hele turen, men det byr seg vel en ny tjanse regner jeg med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ah.. Tenkte ikke over det.. Tenkte at 767n lett fløy forbi 757n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Flotte bilder, Fred Koffor bruker du ikke Andre Folker sin VC texture? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Fordi jeg glemte å legge disse inn etter siste reinstallering av flyet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Åja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Syns jeg bør få litt annerkjennelse for å lage den fine hvite kondensstripen langt fremme som man kan se på noen av bildene =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ja, dette var dokumentasjon så det holder. Senere idag skal jeg også legge ut min versjon av det som hendte slik at vi får brakt på det rene at dette var utenfor min kontroll. Vi må grundig gå inn i denne episoden og få avklart hva som sviktet og selvsagt plassere ansvaret på rett sted! Flotte bilder Fred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Pent! Fred: Men du kjørte forbi på feil side, man skal alltid forbikjøre på høyresiden i luftfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det var Fred og ikke Jan Arild som fløy forbi her Eivind. Men flott dokumentert og fine bilder dette selv om det var litt halvbrutalt å gå ut med fullt navn før kommisjonen har talt. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ja jeg er klar over det, skal endre litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Artig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 28. april 2011 Hå hå hååå, den var close :grin: . Honnør til iskalde piloter som ikke lot seg rive med av panikk, og attpåtil kommer med full fotodokumentasjon. Det er godt jobba ! Hadde jo selv gleden av å overhøre hele episoden, mens jeg var opptatt med å holde flyet på rett kjøl i orkanaktige vindkast . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Men du kjørte forbi på feil side, man skal alltid forbikjøre på høyresiden i luftfart. Fløy forbi! Ikke kjørte :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Reidar, når vi er på Multiplayeren vår kjører vi fly på cruise. Flyet flyr men vi kjører flyet. Skal man fly fly får man fly på Vatsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Alt virker så komplisert med denne mulitplayeren.. Vurderer å henge meg på en gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ok, da har jeg fått gjennomgått opptak og billedmateriale fra mine kilder. Noe gikk tydeligvis forferdelig galt under denne flighten. Begge fikk tildelt FL280, og under TCAS-advarsler ble dette dobbeltsjekket mot ATC som forholdt seg taus...(eller var det mangel på sådan) Videre ble det i god sportsånd og bush-ånd bestemt at dette gikk bra likevel. Uansett... Her er de fotografiene jeg fikk tak i av hendelsen. På vei opp til FL280 Glir inn forran Fred's B767, mens det hyler og lyser værre enn værst i cockpit. Etter en kjapp konversasjon med Fred ble det bestemt at dette takler vi selv uten innblanding fra den fraværende ATC Et kjappt blikk ut til venstre viser at Fred glir elegant forbi. Passasjerene ble elegant beroliget like før slik at det bare var stille i cabin Fred godt forbi og spenningen forsvinner sakte men sikkert. Det er ikke bare i bushen vi har full kontroll og takler de mest intrikate situasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Fine bilder fra deg og, Jan Arild Kordan får du de nydelige skyene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Skyene er fra REX de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 28. april 2011 Woaw , dette blir bare bedre og bedre !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.