Sandro Stanojevic Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 God dag alle sammen Jeg skal til Oslo nå til helgen som kommer, skal på konsert til Roger Waters The Wall Live. Utenom det skal jeg ut å spotte på søndagen 1 mai, fra 12 tiden og ett par timer ut over. Har tenkt å være på utkikkstårnet som ligger i SAS museet. Så jeg lurte på om noen har erfaringer fra utkikkstårnet som kan si meg om det er en god plass å stå på og ta bilder fra? Mvh Sandro Stanojevic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Liker vollen bedre Synes utkikkstårnet er altfor mye i midten av rullebanen. Har faktisk tenk meg dit selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Som Mathias sa, så er vel vollen bedre enn det tårnet, om man er heldig med flyene da God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 26. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 26. april 2011 Anbefaler selv Vollen som spotteplass :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Vollen er tipp topp! Savner de sene sommerkvelder der. Må få skaffet meg en flyradio igjen, og ta turen opp i sommer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Takker for svare alle sammen Har ikke noe annet transport middel enn buss til å frakte meg rundt så det blir SAS museet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Du kan ta bussen til Kneppefeltet og gå av der. Så går du rett mot gjerdet til du kommer til et rødt bygg, så følger du gjerdet innover der langs skogen. Etter 5 min er du fremme ved vollen ved 19R Lander flyene fra sør bør du stå ved flysamlingen til forsvaret ved 01L. Da tror nærmeste stoppested er Lilleplassen, ca 10 min å gå fra flysamlingen. Desverre er det nok mest spennende trafikk på 19L, men dit går det ikke buss tror jeg. Du kan komme deg til 01R ved å ta bussen til SAS Teknisk, men da er det også minst 10 min å gå til du har en fin spotteplass. Herfra får du bilder som dette: Tårnet ved/på SAS museet er ganske langt unna rullebanen, så 250mm brennvidde eller mer anbefales når flyene er på det nærmeste (rett fra siden). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har ikke noe annet transport middel enn buss Bussen du tar til SAS museet går jo til det stedet du går av for og komme deg til vollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Takk for et utfyllende svar Even Nå fikk jeg vite at jeg kan dra å spotte fra ca kl 14:00 og ikke i 12 tiden. Så jeg tror at jeg vil ta meg turen bort til SAS museet denne omgangen, så får jeg se om jeg tar meg en tur til en av de andre plassene du never neste gang jeg er der Mathias: Oja, da kan jeg vel se om jeg tar meg en tur til vollen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ser at det er flere fornuftige folk her inne. Kommer idag kl 14 til ENGM, hvis det er noen som kan møte meg der, er det bare å ringe meg på 99494589. Blir gjerne med på en spottetur. Gleder meg sinnssvakt til den konserten altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Bump! Tenkt meg en tur opp til uka. Er det en av dagene mandag/tirsdag under tvil fredag. som er bedre enn den andre rutemessig? Er ute etter å få med SAS sin New York flight, og litt store maskiner om det lar seg gjøre. Hvordan er det bruker langdistanse flyene alltid østre bane? Hvor er denne spotteplassen ved 01R treshold som du nevner sør for SAS-teknisk Even? SAS-teknisk vet jeg hvor er, men hvordan ligger den i forhold? Hva med treshold 19L er det noen gode steder her? Har egen bil oppover så bare gi meg directions og jeg kommer meg dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 A330 lander på begge avhengig av hva som er mest hensynsmessig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Kan alltids "haike" med deg om du drar på mandag Kan vise deg litt rundt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Om det blir mandag eller tirsdag kommer i hovedsak ann på været! Om trafikken ikke varierer stort disse dagene. Om jeg skulle havne på å reise opp mandag så må du gjerne være hive deg med RF. Bare hyggelig det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Meldt greit vær. På mandag er det SAS til New Yark, Continental og Thai Jeg er mer enn gjerne med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Husk at om du ikke får dratt på mandagen, så flyr ikke Thai på tirsdager og torsdager. Er ikke helt sikker på når SAS innfører vinterprogrammet, men da blir det bare fem ukentlige til statene. God tur, så venter vi spent på bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.