Gå til innhold

Flygende biler


Marius Granli

Anbefalte innlegg

Norske investorer vil lage flygende biler

Skal fly i 30-40 knop to meter over bakken og konkurrere med snøscooter og vannjet

Dette er blant det som VG skriver om de norske investorene. Selv er jeg skeptisk; har vi ikke ulykker nok i dag, så vil jeg se da... Hvordan skal luftrommet fordeles hvis "alle" skal ha en sånn? Er jo enig i at vi må tenke fremtid, men jeg tror nok dette ebber ut i et dødfødt prosjekt forutfor sin tid.

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du?

Jeg tror vel dessverre/heldigvis at heller ikke denne flyvende bilen blir et vanlig skue med det første. I alle fall ikke her til lands.

 

Men denne Frithjof Arngren er litt av en karakter. Han var min første arbeidsgiver, og jeg lærte veldig mye (om mye) av han den gang han drev en seriøs butikk på Skøyen, med hovedvekt på elektronikk og elektronikk-komponenter. Den gangen var det vel roboter han hadde dilla på mener jeg. Vi hadde bla en svært velutstyrt lab i kjellern ved siden av butikken hvor vi reparerte elektronikk, og hvor det ble laget elektromekaniske/elektropneumatiske roboter. Så vidt jeg kan huske, til ingen praktisk reell nytte, men spennende og moro var det å følge med på.

 

Han er vel litt "the nutty professor"-type, og mye kan sikkert sies... Men han skal i alle fall ha for å aldri gi seg, og bry seg mindre om at omverden rister på hodet av ideene. Så jeg håper i grunn han får til drømmen sin med disse flyvende bilene, som han styrer og ordner, og har klokketro på. [size:8pt](Om jeg vil fly i noe han har laget er jeg dog ikke helt sikker på. Tiden vil vise... [/size] :grin: )

 

På hans eminente nettsider (som han forøvrig stolt meddeler at han har laget helt selv!), så kan man jo både se og angivelig kjøpe forrige flyvende bil for 3,2 millioner.

 

Dirkete link, for dem som mot formodning syns nettsiden blir noe uoversiktelig å orientere seg frem i; http://www.arngren.net/moller.html :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...