Gå til innhold

F-22 Raptor


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Noen førsteinntrykk av IRIS F-22 Raptor. For min del er Påsken berget, nå blir det kos uansett vær og føre :grin: . Har ikke gått så dypt i flight manual enda, og her er nok å sette seg inn i. Bl. a. kan man variere oppsett med våpenlast, og på demo-filmen vises dropp av aktive (!) bomber :o . Selv nøyer jeg meg med flyegenskapene, og de virker bunnsolide!! Modellen gir en realistisk feeling av å ratte et stort fly med kraftige motorer. Lydkvaliteten er førsteklasses, og forsterker innlevelsen mange hakk! Det er også gjort grundig arbeid med å ikke balaste frames unødig, og hos meg flyter det mykt og sorgløst. VC funker glimrende og HUD er enda bedre enn på Aerosoft F-16.

rap1a.jpg

 

rap2.jpg

 

rap3.jpg

 

rap4.jpg

 

rap5.jpg

 

rap6.jpg

 

rap7.jpg

 

rap8.jpg

Touch and go på Bardufoss......

 

rap8b.jpg

 

rap9.jpg

....supercruise tilbake til Bodø :grin:

 

rap9b.jpg

 

God Påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, vakkert Ernst!

Er det HD teksturer til denne?....

 

Den kommer til å føye seg pent inn med de 2 neste prosjektene som jeg er involvert i. Milviz F-15 C og E (Strike Eagle) kommer med mye snakcs (men er ennå i en tidlig fase). T-38A (Talon) blir også utrolig flott, og flyegenskapene blir veldig vektlagt på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Er det HD teksturer til denne?......

 

 

 

....... det må jeg innrømme at jeg har ikke sjekket. Bildene er tatt i default 1024, og jeg er veldig fornøyd med hvordan detaljene kommer fram. Dessuten er modellen fjærlett med frames :) !!.

 

Den kommer til å føye seg pent inn med de 2 neste prosjektene som jeg er involvert i. Milviz F-15 C og E (Strike Eagle) kommer med mye snakcs (men er ennå i en tidlig fase). T-38A (Talon) blir også utrolig flott, og flyegenskapene blir veldig vektlagt på disse.

 

He he, ja jeg har sett av enkelte kommentarer i "uthuset" at det refereres til arbeidet ditt, og har vært spent på når vi skulle få se noen bilder fra deg ;) :grin: . Artig og vel fortjent at du er engasjert hos Milviz, det kommer mye spennende fra den kanten!!

 

F-15 kan man ikke klare seg uten, men jeg er også spent på klassikeren T-38, den har jeg store forhåpninger til :) . Men begge er vel enda et stykke unna, og i mellomtiden har vi mye å nyte i modellen fra IRIS .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Jeg kan gå god for at den Absoludt ikke er god for de 240 kronene... en sann skam.. nesten på nivå til acabus og justflight... holder meg til aerosoft F16

 

 

 

He he, at kvinnfolk får mensen er som forventet, men når mannfolk får det er det riktig ille :tired: .

 

Det er jo tydelig at du ikke har skaffet deg denne modellen, og da er det direkte flaut at du later som om du har peiling.

 

Vanligvis holder jeg meg for god til å svare på slikt sprøyt, men jeg synes det er uheldig hvis du på denne måten klarer å ta simulator-gleden fra noen. Jeg håper for din egen del at du ikke tar FSX så seriøst at du glemmer underholdningsverdien. Og da snakker jeg om en HOBBY for flyinteresserte, som for mange oppleves som HYGGELIG avveksling.

 

Dersom man tilhører sist nevnte gruppe, og ikke er av de som tar seg selv så høytidelig, så tør jeg så absolutt å anbefale denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst er nok ikke den som tar munnen for full når han kommenterer nyinnkjøp. Hans vurderinger er nokså objektiv, og smaken er kresen. Når Ernst skryter, så kan man nok ha tiltro til at dette definitivt er prima vare..... :grin:

 

He he, ja jeg har sett av enkelte kommentarer i "uthuset" at det refereres til arbeidet ditt, og har vært spent på når vi skulle få se noen bilder fra deg wink grin . Artig og vel fortjent at du er engasjert hos Milviz, det kommer mye spennende fra den kanten!!

 

F-15 kan man ikke klare seg uten, men jeg er også spent på klassikeren T-38, den har jeg store forhåpninger til smile . Men begge er vel enda et stykke unna, og i mellomtiden har vi mye å nyte i modellen fra IRIS .

 

Begge er nok et stykke unna, men det ser ut til at T-38 er nærmest. Jeg skal straks til med å jobbe ut «Thunderbirds» og NASA liveries for T-38A. Selvsagt vil det også komme endel USAF varianter.

 

Begge modellene kommer med HD teksturer (2048x2048) og stor detaljrikdom - både ut og innvendig. Milviz har også piloter med erfaring fra virkelige F-15 og T-38 i betatest teamet (så man kommer til å bli kresen på den endelige utførelsen). :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en titt på denne jeg også, men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den oppfører seg. Det kan hende det bare er jeg som er rar og har glemt noe, men en Raptor med 30% fuel og ingen weapons load burde klare å trekke mer enn 5-6G når man ligger i 3-400 knop. Og roll raten virker altfor rask, men modellen er lekker og cockpiten ser også bra ut, syns de har fått til mye bra med tanke på hvor lite informasjon det finnes tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakk, hyggelig at responsen tok en mer seriøs retning :) .

 

jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den oppfører seg.

 

....tjaaa, roll er kanskje i raskeste laget, men jeg liker måten man kan utnytte thrust vectoring for ekstreme manøvrer .

Har ikke utfordret G-kreftene i stor hastighet, men jeg har beveget meg fra bakkenivå til 30-40 tusen fot på utrolig kort tid. Den er jo ikke bygget for dogfighting, men mer for avansert avskjæring i stor avstand fra fi.

 

Trodde også de skulle simulere litt mer innvendig, men det er kanskje bare jeg som er bortskjemt med Super Hornet.

 

He he, det er nok adskillig flere knotter å skru på i Super Hornet. Raptorn er automatisert så langt teknologien tillater, og filosofien er nettopp å ta bort så mye som mulig av pilotens manuelle oppgaver. I tillegg er det meste i cockpit en godt bevart hemmelighet, så vi må nok godta at her er det rom for fantasi :grin: .

 

Ellers synes jeg IRIS ligger godt innenfor det de har lovet angående modellen, og selv om man kan avfyre våpen, så er det ikke meningen å simulere det avanserte våpensystemet som Raptoren er i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raptor'n er ihvertfall det første flyet (i min hangar) som også kan smykke seg med tittelen 'romfartøy i lav orbit' :grin:

 

f22_space.jpg

 

f22_space_2.jpg

 

 

Fra FLG MP session idag:

3 stk F-22 og 1 F-35 (Øystein står på rwy og ikke med på bildet). (Fra venstre:)Fred i sort, undertegnede med blå nese og Robert i F-35.

mp_23_april_Fers_00110.jpg

 

Fred nærmest, Øystein i bakgrunn.

mp_23_april_Fers_00111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie på Sim-outhouse.com har postet en fin .cfg-tweak som gjør Raptoren mer realistisk :)

 

[flight_tuning]

elevator_effectiveness =1.75000//1.00000

rudder_effectiveness =1.75000//1.00000

pitch_stability =1.00000

cruise_lift_scalar =1.00000

parasite_drag_scalar =0.60000

induced_drag_scalar =1.00000

aileron_effectiveness =1.00000

roll_stability =1.00000

yaw_stability =1.00000

elevator_trim_effectiveness =1.30000

aileron_trim_effectiveness =1.00000

rudder_trim_effectiveness =1.00000

hi_alpha_on_roll =1.00000

hi_alpha_on_yaw =1.00000

p_factor_on_yaw =0.00000

torque_on_roll =0.00000

gyro_precession_on_roll =0.00000

gyro_precession_on_yaw =0.00000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, jeg leste om dette i uthuset, men var usikker på om jeg hadde lyst til å tukle med flyegenskapene?! Men så tok jeg sjansen, og må innrømme at flyet ble betydelig mer morsom for display-flyvning :grin: . Noe overdrevent sprek, men med forsiktig bruk av throttle kan man nå utføre mange av de samme spektakulære manøvrene vi har sett på film, vector thrust loop, m.m. Kjempegøy :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...