Gå til innhold

Frykter mer støy fra nye kampfly


Christian Zhang

Anbefalte innlegg

Dette er bare nok en grunn til at hovedflystasjonen bør ligge på Ørland og ikke i Bodø. Det vil være langt billigere for forsvaret å etterisolere de få husene som finnes på Brekstad, enn å måtte isolere Bodø by! Argumentet folk bruker for at Bodø er nærmere "operasjonsområdet" er ikke gyldig, fordi jagerflyene ikke utelukkende skal operere i nordnorge samt at det kun er snakk om få minutter ekstra i flyvetid for å nå dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner at Bodø Hovedflystasjon framleis bør vere den største- eller helst den einaste- hovudflystasjonen i Noreg. Dersom den sivile flytrafikken er avhengig av at rullebanen vert flytta ut i havet,så vil jo det vere eit stort pluss for jagarflyaktiviteten der, då det vil minske dei evt. støyplagane for befolkninga. Dersom Avinor ikkje vil vere med å betale, så vert det nok i dyraste laget for Forsvaret, men eg håpar likevel at den nye rullebanen vert bygd. Det skal vere møte om det 28. april. I tillegg så vil det vel sannsynlegvis verte naudsynt med ein QRA-lokasjon på Andøya dersom hovudflystasjonen vert lagd til Ørland, og det vil medføre ekstra kostnadar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gammelt nytt! Det har vært spekulert i denne støyplagen mange ganger før, og hver gang prøver media å spre frykt og fordervelse mellom Ørland og Bodø :tired: . Hvem bryr seg om den målbare støyen?? Det er tross alt den hørbare støyen som betyr noe, og hvem kan høre DEN forskjellen. Det skjelver i ryggmargen og klirrer i glassruter enten det er en F-16 som tar av eller om det er en F-35. Og i Bodø liker vi begge deler ;) . Hvis vi kan føre en normal samtale, uten at vi blir avbrutt av fly som tar av, så føles det litt stusselig her i byen :grin: .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det artige er jo at alt du sier er sant, Ernst. Når jeg flytta til Bodø for snart to år siden hadde jeg knapt hørt en F-16 på nært hold. Når hører jeg den jo daglig, men tenker aldri over det mer. Alltid når jeg prater med noen på skype og det flyr en F-16 forbi blir folk sjokkert over at det høres så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...