Gå til innhold

Noen som savner FS9? Hvorfor?


Oscar Farias Ramos

Anbefalte innlegg

Kunne aldri i livet gått tilbake Har bygget opp en solid simulator på nærmere 190GB, og er ufattelig fornøyd når allt flyter som det skal. Eneste jeg savner er norske flyplasser.

Har kjøpt cloud9 Bergen, og aerosoft værnes. Men jeg er ikke fornøyd med aerosoft gardermoen. men der synes jeg norway airpoten til fsx er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner ikke selve FS9, men savner derimot utvalget av fly man hadde i FS9. PSS B757 og 777 er de to som er mest savnet. Total mangel på en BRA B777 til FSX er i ferd med å gjøre meg sikkelig frustrert. Ble jo ikke noe bedre etter å ha sett Air Canada B777-200LR filmen som Dag har i soppen her inne for å si det slik. Og den er på 4t30min lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsummere, nei, savner ikke fs9 i det hele tatt.

 

Og, kunne aldri tenkt meg å gått tilbake. Du kan jo stille deg selv spørsmålet om du ville gått tilbake til FS2k2, FS2K eller for den saks skyld FS98 (vedder r*va di på at du har myyyyye bedre fps i de nevnte titler enn du opplever i fs9...hvis det er fps som er målestokken for "hvor bra" en sim er), men hvis svaret ditt er nei, så er nok svaret du etterlyser tuftet på samme kriteriene som ditt nei til fs2k2/fs2k/fs98/fs5/fs4.

 

Skulle du mot formodning si ja, da er jeg ikke med lengere he he he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har FSX, men bruker mest FS9, af den simple årsak, at det er det al AI op til i dag er bygget på. Skal man lave flightplans, så er man nød til at have FS9, fordi mange af de programmer aldrig er opdateret til FSX.

 

Alle flightplans der utgives i dag, er bygget til FS9, men kan mye nemt endres til FSX.

 

Har ikke fløjet i FS9 siden engang i oktober 2010. Og tror, at den dag jeg køber ny computer, så er det 90% FSX, og 10% FS9. FS9 p.g.a. mit job med AI flightplans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For å si det enkelt har jeg både fs9 og fsx installert på samme maskin og bruker begge.

Fs9-80%

FSx-20%

 

Savner helheten på FSx "read open code" og bruker ikke visakortet på 3.parts selskaper for å oppgradere denne med allverdens av nye flymeskiner og andre addons.

FSx virker på meg som en krampetrekning for Windows vista.

 

Jeg venter heller på den nye MS. flight som skal lanseres 2012

Ifg. de som vet på "avsim.com".

Den er sikkert bedre tilrettelagt Win.7 og directx 11.

 

Inntil da bruker jeg for det meste FS9.

 

Lars Peter.

:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og installerte FSX her om dagen og førsteinntrykket var at det har blitt bedre enn FS9, men så kommer det til det med framerates da...

 

Ergo, planen er å bruke FS9 på ruteflyving med alle slidere på max, flotte texture, detaljerte flyplasser osv, mens FSX blir brukt til low & slow hvor selve flyopplevelsen er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...