Gå til innhold

United Airlines Plea for Federal Loan Guarantee Rejected


Dag Johnsen

Anbefalte innlegg

By Jeannine Aversa

Associated Press Writer

Wednesday, December 4, 2002; 5:38 PM

 

A federal panel rejected cash-strapped United Airlines' request for a $1.8 billion loan guarantee Wednesday, dealing a setback to efforts by the nation's second-largest carrier to avoid bankruptcy. The Air Transportation Stabilization Board's decision came as the Chicago-based carrier scrambled to pare costs and avoid a bankruptcy filing. "The board believes that the business plan submitted by the company is not financially sound," the board said in a statement. United had asked that the government guarantee $1.8 billion of a $2 billion private loan package. Without the guarantee and the loan, the airline has said it would probably have to file for Chapter 11 bankruptcy protection. "[sur]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på CNN at faren er stor for at UAL havner i skifteretten om kort tid, kanskje innen en uke. I så fall vil UAL etterlate seg det komplette kaos, ikke bare i USA men over hele kloden. Og så rett før jul...

 

Hvor stor er egentlig UAL's flåte, og hvilke flytyper har de?

 

Vel, Bin Laden tok ikke bare knekken på WTC...men kanskje et av verdens største flyselskaper også "[sur]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stian Svensen:

Her er United's flåte, VELDIG synd om dette selskapet går dunken
"[sur]"

 

AIRBUS A319 56 stk

AIRBUS A320 92 stk

BOEING B727 57 stk

BOEING B737 178 stk

BOEING B747 44 stk

BOEING B757 97 stk

BOEING B767 55 stk

BOEING B777 60 stk

 

Tilsammen 639 fly

WOW! "[Eek!]"

 

Var ikke klar over at den var så omfattende, er nok sylta ned endel milliarder i den flåten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United Airlines kommer sansynligvis til å file for Chapter 11 bankrupcy. Det betyr ikke at man går ut av business (Chapter 7 "liquidation") men alle aksjer gjeld osv. blir annulert. Stort tap for kreditorene. Dette gir United en mulighet til å re-strukturere operasjonen sin og kommer nok godt ut av det. Vi (Continental Airlines) var i den samme situasjonen i 1990... og vi er fortstt her "[blink]" Problemet ti United, som jeg har skrevet flere ganger, er at lønnsnivået er helt ute av kontroll og dette må rettes opp før de kan fortsette... Det blir nok noen parkerrte fly ja... Jeg trodde de fleste av United's B727 var på bakken allerede. Jeg vet at alle DC10'ene er borte. De har også noen gamle B747's... Vi får se.. "[Forvirret]"

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United er jo et ekstremt arrogant selskap som har gjort sitt beste for å ødelegge konkurrentene, så det er ironisk at de nå har endt opp med å ødelegge seg selv. Å skylde på Al Quaida blir bare en dårlig unnskyldning når sannheten er at selskapet har latt fagforeningene skalte og valte slik at lønningene, spesielt til pilotene, har løpt løpsk. Det var jo forøvrig mekanikerne sin fagforening som satte den siste spikeren i kisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Øyvind, du er nok ikke så langt fra sannheten... "[blink]" Det er synd på de enkelte ansatte, men "what comes around.. goes around" Det er utrolig å høre på de interviewene på nyhetene når fagforeningene (pilotene og tildels mekanikerene ) skylder på "management" og "management" skylder på fagforeningene. Dette minner meg om Eastern Airlines i tidlig 90 årene. Alle var opptatt med å skylde på hverandre og plutselig var det slutt... "[sur]" Jeg var en del i Miami i den tiden og jeg så en av denne industrien's beste ansatte på gaten... Tragisk! Vi får håpe at noe bedre kommer ut av dette "[smil]"

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...