Eirik Mikal Aronsen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 [size:14pt]VATSCA Get - Together: Nord Norge 7/4-2011 1800-2000z[/size] Siden det nå nærmer seg påske, og det fortsatt er snø her oppe, tenkte jeg at det kan være en ide å få alle nordpå en tur. Det er mange flere flyplasser og flere muligheter her nordpå, mtp spennende approacher og short field operations. Hvorfor ikke prøve en spennende circle-to-land RWY29 på ENAT, eller en VOR-a approach på ENEV? Hvis du er glad i kortbaner, så hvorfor ikke hive deg i en Dash 8-100, og ta noen turer til Kyllingmarkene? Der er det i alle fall muligheter for morsomme approacher, feks ENRA, ENHV, ENSK osv. Følgende staffing trenges: ENBD_CTR ENBO_APP ENBO_TWR: Eirik Aronsen ENTC_APP ENTC_TWR ENEV_APP Andre flyplasser som kan være kjekke å ha: ENAT_I_TWR ENKR_APP ENBD_S_CTR ENVA_APP ENVA_TWR Tanken er at flest mulig skal være nord for Trondheim, og jeg håper at mange vil ta del i dette. Kart finner dere som vanlig her. Ønsker at noen kanskje kan ta seg jobben med å publisere på vRoute, så skal jeg poste på VACCSCA sitt forum. Så håper jeg at dette blir et vellykket event, og at flest mulig kommer, om ikke som ATC, så som fly. Og hvis noen lurer på hvorfor jeg poster dette allerede nå, er det fordi at evt en velvillig hjelper skal ha mulighet til å lage en poster til Vroute! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Blir vel endel AFIS og..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 ENAT_I_TWR? Når ble Alta AFIS? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det kan jo tenkes noen hadde syntes det hadde vært moro å prøve Point Merge til torsdag i steden..? Bortsett fra det er jeg meget positiv til et lite nord-Norge event! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Blir nok å fly Trondheim-Oslo-Bodø så fly med Dash nordpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Fint å avtale dette med Vatsim-scandinavia sitt event-team FØR du bruker eventdagen og navnet på noe i ditt regi. Daniel Klepp som er den som jobber mest med Vatsca Get Together, burde virkelig ha ord i dette Men bra at du setter sammen noe! Absolutt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ikke kritisere Eirik for forslag når Daniel nevner at hvem som helst kan komme med forslag og oppfordrer til å poste for å sjekke stemninga. Men nå er både vest og nord foreslått samtidig som flere har en klar mening om å kun fortsette på Gardermoen. Så ikke lett å se hvilkn linje det går i her nå. Vi kjørte jo hver sin landsdel for ett par år siden. Hadde det vært noe å testet ut på torsdagene fremover? Jeg syns det ihvertfall er bra med forslag sinn ikke innebærer gardermoen hvor man sitter og flyr any other day Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hmm. Gøy at det blir tatt som kritikk. Var ikke det jeg mente. Men å snakke med Daniel eller andre i Vatsim-Scandinavia før vi lager staffing er ikke dumt. Slipper vi som du selv sier at vest og nord skal ha samme event. Sier seg selv at den dårlige staffingen vi har i Norge så går det 0. Som jeg sa over her ikke kritikk. Les ordene mine Anders. Ikke angrip meg på den måten vær så snill. Nå har jeg lite med Vatsca sin Get together. Men sånn jeg har forstått det er det sammen med Danmark og Sverige at vi staffer opp hovedflyplass. Sånn jeg forstår det var det litt enigheter om Bergensområdet der du tipset i siste tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hvis du tok det som et angrep så beklager jeg det. Mye på forumet som kan føles som angrep men trudde ikke det innlegget sku tolkes slik. Men når Klepp først sier man skal poste og foreslå tror jeg ikke mange tenker på å spørre først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Siterer fra en annen post: Dere må bare ta initiativ til å lage events' date=' jeg har tatt initiativ de siste tre torsdagene for denne eventen. Hvem som helst kan lage en tråd her eller på vatsca-forumet og komme med forslag. Det beste er som regel å bestemme seg for noe, og høre hvem som blir med.[/quote'] Det var akkurat det jeg gjorde. Jeg bestemte meg for noe, og ville høre om det var noen som ble med på dette neste torsdag. Beklager hvis noen følte at jeg tok meg vann over hodet, for det var ikke det som var meningen! Men av den posten der, skjønte jeg at det var egentlig fritt fram for alle å ta initiativet til events. Hvem har sagt at det er KUN Oslo og bare der som skal staffes på torsdager? Men siden jeg tydeligvis møter motstand fra enkelte (som har en lei tendens til å klage på det meste) så tar jeg heretter og overlater initiativtakingen til andre, selv om det betyr at dere går glipp av mye moro her nordpå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Meget bra Aronsen, liker det. Stiller opp på Tromsø twr, med forbehold om at jeg kanskje ikke kan. Så det er kanskje greit å ha en reserve.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Ja, jeg er ikke noe mer event coordinator enn det Eirik er, så ingen skal spørre meg om lov til å arrangere noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Takk Daniel! Håper fortsatt at flest mulig vil stille opp på dette, og jeg må be om at dere kan i alle fall vurdere om dere kan sitte ATC. Trenger sårt at de plassene som jeg har annonsert, fylles opp!! Er det noen som tar vRoute annonseringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Flott intiativ, Eirik Desverre får jeg ikke stillt opp da jeg skal jobbe kveld, men ønsker deg lykke til med planleggingen og at det hele blir en bra kveld i Norg Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er litt lysten på å bidra med Bodø Ctr eller Tromsø approach men sku gjerne sett flere som ble med også her! Har ikke tid å lage noe v-route greie før onsdag og da er det for sent! Noen som kan påta seg jobben evnt andre som melder sin interesse for å sitte ATC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Tar gjerne ENBD_CTR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Da hiver jeg meg med på Tromsø eller noe så lenge noen sørger for annonsering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Følgende steder er staffet opp foreløpig: ENBD_CTR: Daniel Klepp ENBO_APP ENBO_TWR: Eirik Aronsen ENTC_APP: Anders Merch Grønmyr ENTC_TWR: Svale Leren(?) ENEV_APP Grunnen til spørsmålstegnet bak Svale er fordi jeg ikke har fått bekreftelse fra han. Bare kom igjen! Liker at flere kommer. Trenger nå ENBO_APP og ENEV_APP før need-to-have lista er satt. Vil også minne på at dere booker de tildelte posisjonene, slik at det Ser ingen bakdel med å ha ENVA og ENGM staffa, men vil gjerne ha hovedfokus på de nordlige strøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Bekreftes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hvis jeg får tid så staffer jeg ENBO_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Noen som har tatt seg av annonsering, prøv å spre ordet til NAX-va og SAS-va også Håper de som sender inn til v-route får gjort det i dag tirsdag så den forhåpentligvis er godkjent innen tid for event! og sier ifra her så vi slipper dobbelpost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Eirik, drit i banner/logo om ingen gidder å lage. Lag en tekst i vroute (gå på events og trykk new article!) bør gjøres ikveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da har jeg laget annonse på v-route, håper den kommer opp tidsnok i morra til at vi tjener på det der var opplastningen godkjent og publisert, får ikke logget meg inn på sas-va forum, noen som kan ta seg av en post der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Er det noen flere som kan ta seg av Evenes, Kirkenes, Bardufoss, Kirkenes eller lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Beklager mitt fravært i går, men var på Sortland i forb. med jobb. Ser ting skjer, og det ser faktisk ut til at dette blir bra! Takker alle for hjelpa så langt. Alle plassene oppover Finnmark hadde vært fint å få med, ja, men har ingen forhåpninger til at det kommer til å skje. Håper i det lengste at vi får dekt opp ENEV. Ellers er det jo lov å sitte på ENDU også. Lista ser foreløpig ut slik: ENBD_CTR: Daniel Klepp ENBO_APP: ENBO_TWR: Eirik Aronsen ENTC_APP: Anders Merch Grønmyr ENTC_TWR: Svale Leren ENEV_APP Som dere ser, trenger vi sårt en på ENBO_APP!!!! Takk for all støtte så langt! Artig å se at det sys ihop på en eller annen måte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Vi får håpe noen kan booke og bekrefte Bodø Approach ihvertfall da denne er lovet i annonseringen og hva skal vi håpe på? 10 fly en torsdagskveld? Alle skal få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Bump!!! Vi trenger ENBO_APP!!! Den er ikke blitt booket, og jeg ser at en del av dere som sitter i Oslo området kunne virkelig ha hjulpet til her! Det er i orden at PMS er i drift, men prøver virkelig å få i gang et hovedfokus på Nord Norge, og hadde vært kjempe om dere hadde støttet opp om det. Er det for mye å forlange for dere med en utpreget søring-holdning, eller? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Om vi ikke får flere kontrollere kan vi ihvertfall håpe på noe trafikk som eneste v-route registrerte event i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Mulig det dukker opp noen blåselamper.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Flotters! Skal finne fram pølsene. :grin: Liker at dere kommer, hjelper på MIL fraseologien min det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.