Gå til innhold

Ny Helikopter Sim


Pasi Jorgensen

Anbefalte innlegg

Jeg har savnet å ha noe alá SimCopter. Husker jeg kjøpte det da det var rykende ferskt, etter å ha mast, revet og slitt i pappas jakke hver gang vi hadde gått forbi den forbaska spillbutikken på juleshopping. :grin:

 

Men jeg kan ikke si jeg liker ARMA sin motor da.. Gir meg sykt dårlig ytelse. Grafikken er så som så. Blir spennende å følge med i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafikkmotoren til ARMA2 er grei nok den, om man tweaker den litt. Derimot så håper jeg SERIØST at Bohemia tar seg tid til å implementere en skikkelig flightmodel. Om ikke, så er dette forsøket dømt til å gå noe helt usannsynlig på trynet. Ihvertfall om de benytter flightmodels fra ARMA.

 

Etter å ha tilbrakt måneder i DCS: Black Shark har jeg blitt usannsynlig kresen og krevende i hva jeg forventer av en simulator, og Bohemia har mye å bevise med den kommende simmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moin. Sjelden jeg er innom her - gikk egentlig over fra FS til Arma pga for mye krangling innen addon/payware miljøet - ble liksom litt for "seriøst" alt, med rettssaker og copyrights på screenshots og det som værre var.

 

Elsker Arma og alt BIS står for, så er vel noe biased. Har testa community preview (krever Operation Arrowhead), og det virker som vi (Arma community) er prøvekaniner både for TKOH simmen, kommende Arma3, og ting tyder på at vi kanskje får noe av teknologien allerede i Arma2/OA.

 

Anbefaler at de som kan simming eller virkelig helikopter flyging, og har tilgang til Arma2 Operation Arrowhead, gir den en test å gir tilbakemelding på forumet til utviklerne. Men kan garantere at det ikke er Arma2 flight model vi snakker om her :) Er ikke så mye systemsimulering ennå, men finnes ting i config'en som tyder på at mer er i vente.

 

Ble egentlig litt skuffa at det var så få innlegg om en helt ny sim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dra ned Community Preview'en, Karl, og leke litt prøvekanin selv. Som deg så liker jeg virkelig de mulighetene ARMA2 har i form av addons, og jeg kjørte i en periode også en dedicated server satt opp med ARMA2 og en del addons (bl.a. en som gjør det hele mere dynamisk og har flere valgmuligheter for å ha en chain of command på plass, helt fra toppen (strategisk nivå) og helt ned til sersjant-nivå).

 

Ingen vits i å bli skuffet over få innlegg om denne simmen. Det er et faktum at dette forumet i hovedsak kun er til for/interessert i MSFS, og at alt annet blir forbigått i stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aboslutt ikke imponert, for å være ærlig. Om de hadde fått modellert rotorstrike, så hadde det været noe annet, og jeg skulle vært imponert. Greit nok at det fortsatt er på utviklingsstadiet, men jeg mener at den typen modellering må inn på Core-nivå for å sikre at det faktisk blir en simulator og ikke bare nok et arcade-spill.

 

Kanskje jeg er litt vel hard mot Bohemia, men etter å ha flydd mye (og kræsja MYE!) i BLack Shark, så er man blitt vant til en del ting som man generelt ikke ser i annet enn top-of-the-line sims.

 

Også litt skuffa over at Bohemia bruker samme grafikkmotor som i ARMA II. Hadde blitt jævlig mye bedre om de gikk for den samme som de benytter i ARMA III.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom høyspentmaster ja... :) Proving grounds er jo ett eksprimentellt map for å teste nye ground features for kommende Arma3. Klarer ikke helt å se for meg noe særlig luft aktivitet her.

 

Åkkesomthelst. Ny preview ute i dag (for de som har OA/CO) som visstnok gjør "hotstart damage", og en intressant

om Arma3 fra pågående messe.

 

Og da var 64MB preview downloaden min ferdig, så da snakkes vi :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen til tirsdag :crazy:

 

Feature Status

 

Autorotation-----------------------------------yes

 

Transitional Lift--------------------------------yes

 

Retreating Blade Stall----------------------- yes

 

Vortex Ring State-----------------------------planned in patch

 

Fuel Consumption----------------------------yes

 

Weight Load-----------------------------------yes

 

Wind Direction & Speed---------------------yes

 

Engine Temperature (hotstarts)-----------yes

 

Transmission & Engine Stress

(overtorque)-----------------------------------yes

 

Rotors, Landing Gear,

Hull & Avionics Damage----------------------yes

 

Authentic simulated gauges

in 3D cockpit

(Barometric altimeter, RPM, Torque,

Temperature) simplified gauges as

helper in both imperial/metric units-------yes

 

Winch, Sling, & Fast-rope Simulation------yes

 

Interactive 3D cockpit with

simplified startup sequences

based on real life operating manuals

(electrical source, starter, APU,

throttle, radio, lights)-------------------------yes

 

Scaleable difficulty settings:

Autohover, auto-trim, auto-startup,

reduced stress limits.-------------------------yes

 

Interactive aircraft inspection

pre-flight checks-------------------------------yes

 

Maintenance & customisation

of helicopter equipment----------------------yes

 

Dual controls allowing

to switch pilot and copilot

roles during flight------------------------------yes

 

As a copilot player can operate

infrared camera, searchlight, doorguns---yes

 

 

Take care"

-PurePassion (BIS Dev)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...