Sivert Indergaard Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei der! Bare lurer på om man skal connecte med eller uten bindestrek i callsign? Og med det samme jeg har laget ny tråd, hvor streng er "loven" ved bruk av Unicom (På Vatsim)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Tenker du nå på f.eks NAX123 eller LNABC? Hvis du mener NAX123 så skal du ikke bruke bindestrek. Med LNABC derimot er det noe annet. enten bruker du LNABC eller LN-ABC. I virkeligheten vil som regel småfly vises som LNABC på radarskjermen, derfor mest realistisk å fly som det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Tenkte på feks LN-*** eller LN*** :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 http://www.vatsim.net/prc/prc-genlession/choosing-a-callsign/ Also, please do not use the "-" in the callsign when signing on to VATSIM. For example, if you wanted to fly as G-ABCD, you would sign in as GABCD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Ahh ok Da fikk jeg svar på det. Noen som vet det med unicom'en? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Ang. UNICOM: Kun til "Relevant bruk". Det er ikke et vanlig chat-rom, så ta evt. personlige ting på privat chat. Ikke egentlig håndhevet veldig strengt, men du kan kjapt bli upoppulær om du ikke følger normen... Vær også OBS på at Brazil har 123.450 som UNICOM-frekvens, og Sør-Afrika har 124.800 (i tilfelle du skulle finne på å fly i de trakter...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Grauers Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Bindestreck används för att separera olika områden i färdplan. Med andra ord skall bindestreck ej användas i callsign (dvs LNBAP och inte LN-BAP). Detta nämns på VATSCAs forum (dock på Svenska) i denna posten http://forum.vaccsca.org/index.php?/topic/141-vfr-och-ga-flyg-tips-och-tricks/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.