T F Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 I dag kommer Discovery's ferd til en slutt... STS-133 er planlagt å lande på Kennedy Space Center i dag, kl 17:57:44 (!) norsk tid... Ustream videresender NASA TV i HD: UStream - NASA-TV HD Endelig "GO for deorbit burn" blir eventuelt gitt kl. 16:32. Deorbit burn går fra 16:52:09 til 16:54:40 (2m31s). "Entry interface" (de første registreringene av positive G og effekten av møtet med atmosfæren (ca 400 000ft)) starter 17:25:57. Radar'en forventes å fange dem opp kl. 17:44. ...og til sist er touchdown forventet 17:57:44 på rwy 15... Her er NASA's beregnede trekk for Discovery på vei inn: Alt selvsagt dersom de får "GO" nå ved første anledning... de har et vindu til på neste runde rundt, hvor de eventuelt forskyver alt ca 90 minutter. Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Må sjåast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Stilig! Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ja spennende så se om kalkulerte tider stemmer da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Ja, det blir artig å se... jeg tipper de har en margin på +/- 5 sekunder (maks) på touchdown tidspunktet... Så langt så ser det ut som de får "GO" for deorbit... 25 minutter igjen til Mission Control bestemmer seg, og 45 minutter til det blir utført. /T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 De har fått "GO", så nå må det skje noe uforutsett for å avbryte landingen... Når "deorbit burn" blir utført om litt over 10 minutter, blir det for sent å snu. /T PS! Tiden for deorbit burn er justert fra 2m31s til 2m27s... 4 sekunder kortere. Jeg synes det er artig å se dem operere med slik presisjon mtp tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Pokker, selvfølgelig måtte jeg plutselig jobbe i kveld, skal være på jobb fem minutter før landing.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Doh! Surt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 "Deorbit burn" er i gang... da er de på vei nedover! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 skal være på jobb fem minutter før landing.. 17:52:44? Det var da en rar tid å begynne på jobb Men dette er interessant å følge med på ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Får vi se live når romferja lander eller ?Eller bare inni der alle de folka sitter og babler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Du får nok se når den toucher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Nja, på jobb sånn omtrentlig 17:52:44 Neida, billettdama ble syk i dag, så jeg ble kasta inn i en jobb jeg ikke har gjort på et år, midt i friuka mi :whistle: Men jeg lurer på om jeg får akkurat rukket å se touchdown før jeg stikker bort på spillestedet for å åpne salget der, vi får se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Hovedsaklig video fra Mission Control Center (Houston), visninger av kartet med Discovery's posisjon, og når den kommer nært nok til å sees av kameraene på KSC så blir det video derfra... 18 minutter igjen i skrivende stund. /T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gøran Lindberg Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Vanvittig kjapp deselerasjon på det apparatet der. Man får visst også se fra cockpit siste biten av turen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack J Jackson Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Takk for linken, dette var spennende. Jack Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Har litt drag, den der kjerra ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Augestad Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ikke lenge igjen nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 4 minutter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 4 min igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Godt jeg så VG for 1 min siden. Så nå følger jeg med!! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gøran Lindberg Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Kul fpm og virtuell visning av rullebane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Augestad Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 touchdown :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 17:57:17 i følge offisiell, ikke så ille gæli beregna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Klapp klapp.. En verdig avrunding for Discovery! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Etter å ha fulgt med på skjermen i 30 minutter bestemte laptopen min seg for å slå seg av. Da jeg endelig fikk bootet igjen stod fergen på rullebanen :tired: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Flott, flott avslutning!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Fin landing. Hvorfor står alle bilene på en rekke langt bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Spennende å få med seg landingen, selv om kona ikke hadde noe forståelse for hvorfor jeg ikke ville svare med det samme på hvorfor oppvaskmaskinen ikke var satt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gøran Lindberg Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hadde det vært MEG bak roret på ferga der hadde jeg nekta å lande. Starta som rompirat og raidet ISS en gang innimellom for mat og børst.. Hmmm, kanskje spilt X3 for mye :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.