Gå til innhold

Videoreportasje fra OSL i går


Hans Nikolai Førde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går var jeg så heldig at jeg fikk være med på en grundig omvisning på Gardemoen i forbindelse med en videoproduksjon.

 

Hovedformålet med turen var egentlig å intervjue en flygeleder i tårnet, noe som gikk meget bra. Deretter ble vi invitert videre på flyplassen. Vi kjørte med bil på selve flystripen (19R tror jeg), og iaktok en rekke landinger og avganger fra svært kloss hold (dvs. rett utenfor den rød sperrelinjen).

 

Alt i alt en meget interessant og lærerik kveld.

 

Videoen ligger her.

 

God fornøyelse!

 

(Nesten 3,5 mb - Windows Media).

 

[ 26.11.2002, 20:07: Endret av: Hans Nikolai Førde ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

quote:

Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen:

quote:

Opprinnelig postet av Georg Korycki:

Nice...
"[smil]""[smil]""[smil]"

Nei... OSL står jo i topicen det da
"[stikk
Jeg begynner å bli lei av gamle Nice-vitser. Hører den hver gang noen skriver Nice til noe/noen.

Man må regne med repriser av ting av og til... Slik er det på NRK, TV2, TVN, TVTroms og slik er det her "[smil]"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all ros, det varmer en kald vinterdag! (Jeg vet det er kaldt, kom nettopp hjem fra langrennstur.) Spesielt hyggelig er det jo fordi dette var noe jeg laget i full fart for presentasjon på nettet.

 

Soundtracket er helt fantastisk flott. Det er av Trevor Rabin, og er laget i forbindelse med filmen Armageddon.

For de som liker den slags musikk, vil jeg også anbefale at dere kjøper noen album av Hans Zimmer (ofte akkompagnert av Lisa Gerrard - sist i Gladiatoren) og John Williams (Jurassic Park med mer).

 

quote:

Er det en mulighet å få hele videoen på tape eller lagt ut på nett ?.

Jeg vil ikke legge ut hele filmen på nett. Jeg får penger for å lage denne filmen, og vil av den grunn ikke gi den bort sånn uten videre. Dersom du har lyst på filmen, kan du heller sende meg en e-post, så tar vi det derfra. Den er nok av interesse for en del flysimmere.

 

Igjen: Takk for all ros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en noe ironisk flygeleder på Gardermoen sa, da jeg ble satt inn i hvordan radarsystemet deres fungerer og lurte på hva "worst-case-scenario" i tårnet var: "Å, det e nu at heisen går i stykker" "[blink]"

 

Man må isåfall legge inn en margin på mange minutter for å kvitte seg med andpusten før man setter seg med mikrofonen "[smil]"

 

God lørdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...