Gå til innhold

Oslo Gardermoen Real Time 2011


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

engmrealtime.jpg

 

Welcome to the annual Oslo Gardermoen Real Time!

 

On March 19th, from 1000z - 2200z, over 20 controllers will gather at the actual airport to provide you with top-notch ATC for 12 continous hours. We have done one change this time - all departures before the event starts has been added at available times later this day - providing you with more flights to chose from, and this will also give the controllers a sweat, with a departure every second minute for the first hours!

 

The full pilot briefing will be added at our event page one week prior to the event.

 

To book your flight, go to our website, www.vatsca.org.

 

Welcome to Oslo Gardermoen airport! We look forward to seeing you there!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gikk du glipp av "REALTIME" Anders?

Jeg tror ikke at "Norway Control" sitter på Røyken og kontrollerer.

 

Hehe neida, det var bare for å gni det inn. Men husk på en ting. Stavanger, og Oslo vil nok være dekket store deler av eventet. Så hva du får ut av ENOR vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg regner med at NOEN sikkert vil bemanne ENOR timer under eventet.

Grunn til at jeg anbefaler updaten kommer med i eventinfo er rett å slett fordi svært mange enda ikke har oppdatert sin servinfo/vatspy så ENOR_CTR/ENOR_S_CTR/ENOR_N_CTR ikke vises! Det er jo en glimrende mulighet til å gi ut update informasjonen og spare pilotene/atc for frustrasjon over at pilotene ikke ser atc og at atc må jobbe lengre med å få tak i unresponsive pilots!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle skje at nettet på FLG bryter ned skal du få tillatelse av en som ikke har noe autorisasjon i VACCSCA til å logge på tårnet.

 

Hehe. Det er alltids mulighet for å staffe opp andre posisjoner i Norge. Men Gardermoen er primært FLG deltakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synd egentlig at folk som ikke har mulighet å delta på FLG får være med å staffe opp for realtime på flyplassen eventet foregår.

Så lenge man har nok timer og folk til å staffe opp så er det jo en naturlig første pri at deltagere ved FLG får disse posisjonene.

Om oppdekninga blandt FLG deltagere ikke sku holde så syns jeg deltagere utenfra sku fått være med å staffe opp.

Den meste kordineringen går vel forts over TS? om ikke GVCC er oppe å går innen den tid?

 

Realtime burde være en anledning også for de med lang reisevei og delta på! Om behovet for flere posisjoner og flere vaktskifter så hvorfor ikke. Motiverende, moro og god erfaring til våre ATC`r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe ikke jeg har fått med meg?

Det er jo akkurat det du sier som skjer Anders. Alle som er deltakere på FLG har prioritet på eventet.

 

Så det er ingenting å bekymre seg for. Du får nok av timer bak skjermen. Uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har booket arrival fra Bergen er det bare ENBR - ENGM

Skal du tilbake må du booke den også.

 

Ang sidene kan sikkert Werner hjelpe deg. Eller bare vente litt og se. Så lenge du har fått bekreftelse mail burde det være i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin, bookingen din ligger inne. Hvis du trykker på book så vil du få opp navn på den som har booka, altså deg ;)

Men ja, burde kanskje stå noe annet enn book når en flight er booket..

 

Edit:

Werner, bug på bookingsystemet. Ser det står Booked med rød skrift på flere flighter, men ikke SAS266. I tillegg virker ikke æ, ø, å på de som har booka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på:

Poster: Alexander Lund

Emne: Re: Oslo Gardermoen Real Time 2011

 

Er det noe ikke jeg har fått med meg?

Det er jo akkurat det du sier som skjer Anders. Alle som er deltakere på FLG har prioritet på eventet.

 

Så det er ingenting å bekymre seg for. Du får nok av timer bak skjermen. Uansett

 

Veldig som du er "på" meg for tida da, Lund.

Er igrunn dritt lei det! Til opplysning!

 

Jeg snakket ikke om mine timer ved scopet, men mulighetene for folk utenfor til å delta på eventer. Er jo flere flinke ATC-folk i nord som ikke akkurat har noen billig reisevei og deltagermulighet for FLG. Så poenget var bare at det var synd om de ikke var åpning for disse kandidatene ved noen timer hvor avlastning og staffing tilsier at de gjerne må bidra!

 

Det har jo ingenting med om jeg bekymrer meg for å sitte nok timer ved scopet, det klarer jeg fint å ordne vil jeg tro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke noe med pris å gjøre, for min del; mer at jeg må jobbe den helga. Hadde vært utrolig gøy å være med. Men saken er som Anders sier: jeg kommer meg ikke, og samtidig som at FLG foregår, er det ENGM Realtime, og jeg hadde faktisk sett fram til å booke ATC den dagen, om så var DEL. Men det går fløyten nå, siden de på FLG får prioritet. Jeg sutrer ikke av den grunn, bare syns det er veldig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på det, Anders.

 

Angående staffing for de som ikke deltar - vi ønsker å prioritere de som deltar på FLG, da vi alle er samlet i samme lokalet og har den ene muligheten i året å koordinere med sidemann i stedet for via tekst eller skype.

 

Det skulle heller ikke være noen stor overraskelse at det er deltakere som blir prioritert - dette blir fjerde gangen, så det er ikke noe nytt i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette eventet kjøres jo også fordi det er FLG, i mine øyne ville det være meningsløst om halvparten av ATCene på LANet skulle sitte å bemanne resten av landet, når evntet er arrangert pga LANet og vi har mulighet til det Werner nevner. Så urettferdig syns jeg ikke at det er, og den meningen ville jeg også hatt om jeg ikke skulle dra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det heter real time. Altså vi skal simulere dagens trafikk, og da er det lurt at folk vet hvilke fly de skal fly :P

 

Vi kaster ikke ut folk som flyr noe som ikke er på lista. Men er jo gøyere for alle og for realismen sin del om folk flyr det som er oppsatt!

 

Bookingen reklameres godt rundt på forskjellige vatsimforum så vi håper å få fylt opp alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...