Marius Granli Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hallo folkens! Har kjøpt meg et lite nummertastatur som jeg har festet til den plata der jeg har resten av instrumentene. Planen var å bruke denne til ATC-kontroll, slik at jeg kunne svare med tall. Det er ikke mulig, fordig at numrene gir hver sine synsvinkler i stedet. Er det noen mulighet for å slå av dette, altså at tallene 1-5 ikke har noen funksjon, og kan brukes til ATC? Gjelder både i FS9 og FSX. i FS9 kan man heller ikke bruke musepekeren, men det er mulig i FSX. Finnes det eventuelt en annen type ATC som det er mulig å installere, en bedre en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Numpad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Legger ved hele greia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Num-paden brukes vel til view default også, så at det ble sånn kommer ikke som noen stor overraskelse. Men jeg lurer på om man kan assigne ATC-kontrollene til egne ønskede knapper, så du kan sjekke ut det i assignments Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Sjekket at num lock er aktivert...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Dersom numlock er deaktivert fungerer num-paden til å kontrollere rorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Takk for svar, alle sammen! Skal sjekke dette i morgen. Er kanskje mulig å fjerne de assignments som styrer ror og bruke numpad til atc med num lock av? Da kan det vel hende at tallene ikke funker som tall lenger... Time will show, som dem sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Da jeg er teknisk retard har jeg bestilt meg ministastatur uten numpad. Skal plukke av tastene og sette på andre, så det blir litt stiligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Du må definere dette under controls i FS, default står vel numpad til views og ikke ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.