Fred Solli Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Blir mer og mer imponert over hva man kan få seg til å lage av sceneries og ikke minst utfordringer for en stakkars pilot. Jeg hadde fått nyss om at det sto et arbeidslag fast med et defekt helikopter og en skadd person ett sted nord for Kemano. Så da var det bare å fyre opp kjerra for å se om en ikke kunne redde disse folka. Etter å ha fått førstehjelpsutstyr og medics med var vi klare for turen oppover høyspentnettet. Etter en liten flytur oppver langs høyspentmastene fant vi stakkarene En ganske luftig arbeidplass om jeg må få si det. Disse gutta er ikke skvetne av seg. De sto til og med å vinka Da gjaldt det bare å få landet og hjulpet disse ut. Og jeg fant den mest luftige landingsplassen jeg noen sinne har vært på Ikke så veldig langt unna de tilskadekomne, men allikvel nok en utfording å få dem inn i helikopteret, men det gikk til slutt takket være gode balansekunster. Så bar turen opp til Kildala Pass der et ambulansefly sto klar til å transporte den skadde ned til sivilisasjonen. En utrolig morsom liten sak gutta i Misty Moorings har funnet på her. Mån tro om ikke dette kan bli et lite område å prøve slingload på eller hva sier du Pasi? Takk for titten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Haha, fantastisk! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 He he he, ja det må en vel klare å få til, stilige bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. februar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 28. februar 2011 Æ gir mæ over, utrolig hva dere finner på :grin: . Ser ut som man på passe seg mer for høyspentkablene, hittil har jeg knapt sett en eneste kabel, selv med slalomflyvning mellom mastene...... Sterk reportasje Fred, og mæææget spesielle helipads :grin: !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hehe..Flott raport og bilder fra det canadiske linjenettet. Luftige stunts med hjertet i halsen.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 haha, godt å se de har klart å stable plattformen på høyspentlinja da, en skikkelig elektrisk reportasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Fiffi rapport og fine bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 1. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2011 Meget fine bilder og reportasje. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve Strøm Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Men viss personene klarte å balasnere på linja, burde de jo klare å klatre ned via masten?? Herlig liten rapport dette Flotte bilder av mitt favoritt-helikopter som jeg har flydd endel med!! (fordel men en far i militæret ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.