Gå til innhold

DCS A-10 Final


Audun Sjøen

Anbefalte innlegg

Føler med deg Fredrik, våkna også opp til ferdig DL idag morges, men jobben kalla så var lite å gjøre da, nå sitter jeg bare å tripper og venter på at klokka skal bli tre så jeg kan dure hjemover :)

 

Men må si at jeg ikke kjenner meg igjen i problemene mange har hatt i B4, hos meg har den funket strålende, men kan ha noe med at jeg har ganske overkill på skjermkort fronten, slik at grafiske uoptimiseringer som gun gir seg utslag i ikke merkes så godt hos meg.

 

Ellers så fant jeg et COOP mission på user downloads hos ED som var uhyre morsomt, fullt av triggere som gir tror det er opptil 16 forskjellige missions fordelt random, pluss MYE AAA, SAM o.l. tror det heter noe med Cherkessk Tacteam.com eller noe sånt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å fremstå som rimelig uvitende..:

 

Er dette en standalone sak eller er det noe for FS9/FSX?

 

Lurer også på om noen kan forklare meg systemkravet... I "gamle" dager var det liksom 286 eller bedre, 386 eller bedre etc :)

 

Dette er hva jeg forstår min maskin har:

 

Windows Vista 32-bit SP2

Intel Core2 Duo CPU T7500 @ 2.20 GHz

4.0 GB RAM

nVIDIA GeForce 8600M GT

 

Siden jeg har minimal forståelse for slike systemkrav; vil maskinen min kunne kjøre simulatoren?

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCS:A10C er en standalone sim, og har ingenting med FS9/FSX å gjøre. Om du har leita etter en arvtaker for f.eks. Falcon 4, så har man funnet det her.

 

Simmen tar for seg, som navnet tilsier, A10C Warthog. Den er også å regne for en study-sim, og en variant av den samme simmen som USAF/USAFRES bruker som desktop training for sine A10-piloter.

 

DCS har også stått bak Black Shark, som er en KA-50 Hokum-A helikoptersim. Om A10C'en blir på noen måte det samme, så kan man vente seg en sim med en hysterisk bratt lærekurve, der lesing av manual og procedures samt store mengder trening er et 110% must for å kunne håndtere maskinen.

 

Om du vil kunne kjøre simmen på det hardwaret vet jeg derimot ikke. Etter sigende så funker simmen godt på eldre hardware også, men jeg vil tippe at du møter en del begrensninger med tanke på eyecandy du kan sette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har leita etter en arvtaker for f.eks. Falcon 4, så har man funnet det her.

 

Det var egentlig akkurat det jeg tenkte på, hehe!

 

Om grafikken er så veldig bra er nok ikke det viktigste for meg, men det er ganske viktig at den flyter greit på de innstillingene jeg har.

 

Ser forresten det står noe om systemkravene her:

 

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=135&scr=products&lang=en

 

Krever 64-bit Windows, eller er det bare Win XP det da gjelder?

 

Spørs vel om jeg får det til å se like bra ut som i denne videoen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, spillet er i utgangspunktet beregna på 64 bit systemer, men det medfølger også innstallasjonsfiler for 32bit, dette velger du under innstallasjonen. Forskjellen er ikke stor på 32 og 64 bit, men 64 bit'en vil nok være mere effektiv på minne behandling, samt at det støtter mer ram, noe som kan være et stort pluss her.

 

Videre så er spillet, som FSX, egentlig mere CPU avhengig enn GPU avhengig, så mye RAM og CPU vil alltid være bra. Men når det er sagt, viss en skrur ned en del eyecandy, kan de fleste maskiner klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kanskje si at det blir litt vel mye knapper, men men må huske at DCS-serien, i likhet med Falcon 4, er såkalte study-sims. De er ment til å simulere alle instrumenter og systemer ombord på en så virkelighetstro måte som mulig i det formatet de blir presentert på (vanlig pc).

 

Heldigvis så er både DCS:Black Shark og A10C utstyrt med en 'pit som er fullt klikkbar med mus. Såklart, hjelper å ha de mest bruke kommandoene på stikke/throttle eller lett tilgjengelig på tastaturet, men det ligger i simmens natur at det fort blir mye trykking, noe som kan gi noen heftige tilfeller av både brainfart og helmetfire (for mye input samtidig til at man klarer å prioritere og håntere ting i riktig rekkefølge). Men igjen, det er litt av morroa på en sim som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter Marius sitt veldig intelligente innlegg vil jeg bare tilføye at A10'en faktisk er endel lettere enn Falcon4 f.eks.

Jada, har en vanvittig bratt lærekurve, men når du har komt deg opp på et noenlunde nivå, så er det ganske rett fram, trenger ikke å kunne alle mulige funksjoner for å ha det enormt morsomt i denne simmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok ikke noe for min maskin :(

 

Etter installering skulle jeg prøve meg med et treningsoppdrag som skal gjøre en kjent med flyet. Etter noen minutters loading av oppdraget kommer det opp en feilmelding om simulatoren ikke kan loade en spesiell effekt. Simmen crasher.

 

Så jeg prøver meg med Instant action i steden. Da kommer jeg riktignok i gang, men merker skikkelig lag og dårlig framerate, spesielt når jeg svinger brått og "presser" maskinen litt.

 

Det siste jeg prøver er treningsoppdraget hvor en skal starte flyets motorer. Etter at loadskjermen har stått på samme sted i ti minutter gir jeg meg...

 

Nei, dette var nok ikke noe for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si at dette problemet kommer av korrupte filer i installasjonen eventuellt gamle drivere noe sted. Etter det Eivind postet høyere opp, så skulle det egentlig ikke være noen spesielle problemer med hardware'n. Ja, den er kanskje litt svak på enkelte områder, men man skulle klare å få bedre ytelse enn som så på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det Eivind postet høyere opp, så skulle det egentlig ikke være noen spesielle problemer med hardware'n

 

Er det noen måte jeg kan sjekke dette ut på tro?

 

Når jeg først kom i gang gikk det "relativt" ok å fly, men med en gang det begynte å skje ting utenfor flyet datt framerate rett i bunn.

 

Det største problemet er likevel tiden det tok å laste alt før en flytur. Det tok uakseptabelt lang tid...

 

Før installasjon sørget jeg for å kjøre diverse opprydningsprogramer og en defrag av harddisken. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...