Gå til innhold

Nordmenn savnet etter flystyrt - Daytona Beach


Gjest Aleksander Milde

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde

Kom en sak på VG nettopp om at det var et småfly som hadde styrtet i vannet utenfor Daytona Beach. Ifølge flyskolen så skal det ha vært en eller to norske studenter i flyet, men ingenting er bekreftet enda. Flytypen skal være Cessna 172.

 

Dette her er jo veldig trist, også med tanke på at det sannsynligvis(uten å være sikker) er nordmenn som er innvolvert i styrten.

 

Ser ut som styrten har vært veldig hard. Vrakdeler som hodestøtte, hodetelefoner og hjul har blitt funnet i vannet. Flyet skal også ha vært i flammer da det traff vannet, visstnok.

 

Daglig leder Thor Alvik i Luftfartsskolen bekrefter overfor TV 2 at det er to nordmenn som er savnet.

 

Link til VG

 

Link til Dagbladet

 

TV2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var en trist hendelse. Er vist dårlig vær etter hve jeg ser. Kan det være det som har forårsaka styrten tro? Ser vitner sier det gikk rett ned i sjøen kun 150 meter fra land men att de som prøvde ta seg ut til åstedet via å svømme og med vannscootere måtte gi opp på grunn av den røffe sjøen som holder kun 10 grader. Har bada der selv mange ganger og strømmene er veldig sterke når sjøen er på sitt verste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

:mad:Håper det ikke er noen vi kjenner.

Dette er jo helt absurd.En slik skole som for tiden huser,

70 Norske elever, og ikke vet hvem som er i luften,til en hver tid,når di trots alt er på navigasjon tur,

dette kaller jeg ikke seriøst. Her burde det komme en beklagelse, fra di inpliserte parter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret: :confused:

 

TV2:

– Vi fikk beskjed fra partnerskolen vår Phoenix East Aviation i natt om at et av skolens fly har styrtet. Beskjeden vi fikk er at et Cessna 172 skolefly av nyere dato med to nordmenn ved skolen hadde gått ned i 18.30-tiden lokal tid onsdag, sier Alvik.

 

VG:

Metalldelene fra flykroppen er hvite og har blå striper - noe som stemmer overens med designet på flyene til den aktuelle flyskolen.

 

Til lokale medier benekter likevel flyskolen at det er snakk om et av deres fly.

 

- Vi har kontroll over alle flyene våre. Dette er ikke et av våre fly, sier en talskvinne for flyskolen til lokale medier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist!

Håper det ikke er noen vi kjenner.

Dette er jo helt absurd.En slik skole som for tiden huser,

70 Norske elever, og ikke vet hvem som er i luften,til en hver tid,når di trots alt er på navigasjon tur,

dette kaller jeg ikke seriøst. Her burde det komme en beklagelse, fra di inpliserte parter.

Tipper bare at de vil varsle pårørende før de går ut i media med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med både media og studenter ved skolen, og kan forsikre om at både Luftfartsskolen, Phoenix East Aviation og media jobber sammen i saken på redelig måte. Media har virkelig vært ute å fisket i dag for å fylle saken, så ikke tro på alt som står der.

 

Mine tanker går forøvrig til pårørende, medelever og andre som på en eller annen måte er blitt involvert i hendelsen.

 

Dette er en utrolig tung, og trist dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe trist sak for skolen, medelever, lærere og ikke minst familie. Jo lengre tid det tar, jo vanskeligere blir det å finne overlevende. Alle tanker går til pårørende

 

Og til dere gutta: Skjerp dere! Bør være unødvendig å be om at dere ikke går i flettene på hverandre når to nordmenn er savnet etter flystyrt. Flaut

 

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synte det er forferdelig at noen av dere krangler i en post som dette. Jeg vet det er ett åpent forum, men det får være grenser!! Ha litt respekt??

 

Tragisk hendelse som har mange pårørende innvolvert. Og så sitter det folk og slenger med leppa? Lag deres egen "Grine-på-hverandre-tråd"

 

Ja, nå ble jeg skikkelig forbanna og mulig jeg overreagerer her fordi jeg kjenner en av de pårørende her :(

 

Kanskje Moderatorer her inn burde ta ett tak?

Personlige krangler og "idioti" bør ikke være en del av denne tråden!! (eller på forumet generelt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ufattelig trist... Få drømmen knust på den måten... :( Håper det ikke viser seg å være noen her inne. Uansett rammer det et miljø her som vi dessverre nå merker ikke er ufeilbart. Hvis det er noen her inne som kjenner dem, så vil jeg bare si kondolerer. Og vær så snill og støtte opp om hverandre, slik at det blir lettere å takle sorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lever i håp så lenge håpet lyser. Desverre ligge bekreftelsen der på at våre medstudenter er omkommet. :(

 

Det har vært noen tunge døgn for alle, men lettelsen er uansett stor for at de nå er funnet og at de kan bringes hjem til Norge for sitt siste hvilested.

 

Mine tanker går til pårørende, etterlatte og andre medstudenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...