Gå til innhold

Fly til USA


Rune Samuelsen

Anbefalte innlegg

Kjøp for pokker meg ikke en bussbillet en gang på finn.no. Når skal folk lære? Hvor mange må bli svindla der før det siger inn hos folk? Kontakt reisebyråer der du ser folket du handler med. Alt i alt skal det godt gjøres å få det billigere på disse nettsitene som hos ett lite men seriøst reisebyrå. Hørte senest i helga att det var en eller flere som hadde brukt finn.no og svindla en masse folk for opp til 10 lapper pr "kunde". Ingen billeter og lite å hente etterpå.

 

Skal du ordne hotel og bil selv (noe jeg anbefaller) så sjekk både direkte fly og de hva de små reisebyråene spredt rundt kan finne til deg. de har en djevelsk god nese for å lete opp den rette biletten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å benytte finn reiser ser jeg ingen betenkligheter med, så lenge prisen du trykker på leder til en større levrandør som Seat24 eller lignende. Husk at Finn reiser kunne finner prisene for deg, så må handelen gjøres gjennom det reiseselskapet som tilbyr prisen.

 

Sea24 har jeg brukt en gang, og har ingen betenkligheter med å bruke dem en gang til om prisen dem gir meg er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant billigere biletter tur retur Charlotte via EWR direkte hos SAS en på Finn. Kjøp på nett hos SAS, Lufthansa, U.S. Airways, Continental. SAS er de jeg har funnet billigst med i det siste, og litt erfaring har jeg fått siden samboer pendler hver 90 dag og har gjort det siden mai 2010. Venter på resident permit. :)

På denne måten er du også sikkret å få gjennomgående billett og full service hvis du mister connection. Priser hos SAS og US Airways har variert mellom 4700 og 5300 hvis du er litt fleksibel. Gjelder biletter fra Tampa FL og Charlotte NC til Gardermoen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt billetter på finn.no. Jeg jobber daglig med bookinger i Widerøe og jeg opplever til stadighet at kunder som har booket via finn.no sliter med en gang de skal ha noe refundert eller gjøre endringer på billettene sine. De får rett og slett ikke tak i selskapet som har solgt dem billettene.

 

Du finner stortsett like billige billetter på internett sidene til de respektive selskapene som flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger brukt finn.no. Dog har de alltid ledet meg til andre sider, som har prisene - og jeg har bestillt der. Aldri noen problemer.

 

Andre sider som er fine er blant annet momondo.no og ebookers.com. Jeg har alltid opplevd seat24 som dyre. Sist jeg søkte etter billetter til MXP, så var S24 ca 2-3k dyrere enn de fleste andre søkemotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har reist til/fra USA er det ingen av disse "søkemonitorene" som har klart å finne den absolutt billigste reisemåten. Gjerne er de priset opp til 50% høyere enn om du gjør jobben selv, dog det finnes unntak.

 

Jeg vil heller anbefale deg å sjekke hjemmesiden til inviduelle selskaper, bla. US Airways og Icelandair som jeg har erfart er de billigste operatørene i forhold til reisetid.

 

Eksempel: Oslo - Orlando (via Keflavik) 12h reisetid, 4200 NOK tur/retur.

 

Forøvrig har jeg benyttet en app på iPhone som heter "onthefly". Denne er faktisk overraskende dyktig til å finne billige flyreiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Widerøe har en utrolig bra side. Her finner du billetter til hele verden. Desverre søker den ikke på ALLE flyselskapene som f.eks. lavprisselskaper, men som regel har jeg funnet den billigste billetten der. En liten ulempe når du bestiller fra andre enn det selskapet du skal reise med, er at setebestillingen ikke blir slik som du har bestilt....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turen jeg skal ha til Milano så tilbyr hvertfall momondo best pris i forhold til det flyet jeg skal ta nedover (lander 16:55). Dette er det flyet jeg komme med, ellers så mister jeg transporten min videre. Widerøe tilby ikke denne flyvingen engang (men det er en glimrende søkemotor fordet om :) )

 

Men det betyr ikke at jeg bare bruker en motor. Sjeldent at den samme motoren gir best svar neste gang jeg skal bestille.

Ett glimrende tips er å bruke noen timer på å sjekke forskjellige flyselskaper, og søkemotorer. En ting som kan lønne seg (men tar veldig med tid) er å sjekke flyselskaplista på wikipedia (hvem som flyr til flyplassen du skal til), for så å søke på de sidene hva det vil koste å bruker dem/code-share fra flyplassen din, til destinasjonen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei

 

Takker for mange gode tilbake meldinger. Tok turen innom det lokale Via kontoret og de fant en pris til 22000 som er 4000 billigere enn hva finn.no kom opp med. Så da var det ikke så vanskelig å bestemme seg.

Føles tryggere enn på nettet. :-)

 

Mvh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

 

Jeg har de seneste årene brukt Air France og jeg sjekket på en reise Oslo-Chicago-Oslo avreise 15/3 og hjemreise 22/3 og deg koster 4.097 NOK.... så jeg syns nok 22.000 også for 4 personer er litt dyrt. Fløy den turen for noen måneder siden fra Madrid og betalte da kun 3.200 NOK. Jeg var MEGET fornøyd med "Air France", fly og service, fast det var da Delta Airlines som sto for flighten begget veier.

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei

 

Joda man finner sikkert masse om man leter, vi skal fly første helga av fellesferien til Orlando som sikkert er en medvirkende årsak at prisen går noe opp. Samt at ruten er under 20 timer begge veier noe som også er viktig for meg. Air France/KLM er noen av de dyreste i klassen på denne datoen så det varierer masse. Men under 6000 pr pers er noe jeg kan leve med, når man tenker på at man måtte ut med over 4000 pr pers ENHD - ENVA - ENHD for ikke lenge siden.

 

God helg!

 

Mvh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr COA fra Oslo til Charlotte NC med en 4 timers layover på Newark. Gjør denne turen temmelig ofte da jeg bare er i Norge i 2 uker i slengen da jeg jobber 2/4 turnus i nordsjøen og jeg og samboeren min bor i Charlotte. Prisene ligger rundt 4700 til 6000 kroner alt ettersom. Continental synes jeg er et relativt bra selskap, service er midt på treet og absolutt over det man forventer til den prisen, setene er gode og beinplassen bra, nå må jeg tilføye at jeg er 197cm høy og jeg er kresen når det gjelder komfort på fly, inskjekk/ servicepersonell på bakken er også upåklagelige, det er aldri noen problemer med å booke om til en tidligere flight hvis du kommer inn før antatt arrival selv om du har low fare billett.

 

Mitt inntrykk er at det aldri er noe problem med Continental, og om det så skulle være løser de det så raskt og smertefritt som mulig.

 

Ikke et vondt ord om COA er det noen som kan å ta vare på kundene sine er det de.

 

Jeg skal faktisk avgårde med de igjen klokka 11:05 i morgen formiddag.

 

Jeg må forøvrig legge til at dere må for all del holde dere unna US Airways. frekke "besserwissere" i kabinbesetningen og null service. så vil du spare noen hundrelapper så pakk niste, smør deg med tolmodighet og for all del vær under 180cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...