Gå til innhold

"Diskusjon" rundt kondensstriper!


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

Leser stort sett aldri TA (ikke mitt fylke), men sveipa innom der igår. Så det fine bildet fra søndag ettermiddag da det også fra Larvik var tydelig en dag for at ruteflya's kondensstriper som passerer hele tiden (og i hvertfall rundt tidspunktet bildet ble tatt på!) var veldig tydelige og stod en stund mot den stabile knallblå vinterhimmelen.

 

Ser så en litt snodig kommentar under hvorpå jeg spør om litt mer spefikasjon ift. hva han mente. Men ettersom jeg så hvordan dette utviklet seg utover gårsdagen, trakk jeg meg bare helt fullstendig måpende ut fra dette. Trodde rent av det ikke var mulig at 100% av folkene som svarer stort sett er helt enig i forklaringene på hva disse stripene egentlig er!

 

Fyttikatta hvor farlig internett har blitt!

 

www.ta.no/nyheter/article5472165.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med det er konspirasjonen om chemtrail det er snakk om her? hæhæ, ja en skal høre mye før øra detter av sa dem før i tida og det ordtaket er vist like uptodate nå. Her må vi huske på ett par vesentlige ting ved slike konspiratører. De har en egen drift der trangen til oppmerksomhet er overveldende alt annet. Husker fra tidlig på åttitallet en som hette Eric Von Denichen. Han hadde ett utrolig arsenal av konspirasjoner og alskens hokuspokus. Men han solgte utrolig bra med bøker og artikler så jeg mistenker han for å ha reine økonomiske hensikter. Ikke en av hans teorier ble noen gang bevist eller ettergått av media. Og de fleste som leste var jo slukøra, meg inkludert. Var tross alt en ung små raddis som helst så fanden sjøl hos oss selv. Vi var jo selvføølgelig åprsaken til alt ondt og gæernt. Og den trendden har jo også fortsatt kan vi trygt si. Bare att teoriene har fått ett nytt media og spre sine eventyr på. i tilleg har nok konspiratørene blitt mer spekulative og flinke i å ordlegge seg, mens altså det mest esensielle, mangel på å skjule den mest synlige faktafeil er lik. Dvs de vises kun for dem som vil se dem. Flokken derimot biter på med søkke og snøre.

Ja var det ikke NASA og USA som sto bak den "globale" oppvarminga, ja det skulle bare mangle. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle må vel forstå ganske enkelt at det ikke finnes flyruter som er organisert på den måten som vi ser på dette bildet.

Et annet spørsmål vi burde stille oss dersom vi virkelig tror at dette er naturlige flystriper, er hvor mye flytrafikk har vi egentlig i luftrommet over Skien? Skien er ikke verdens navle, vel."...

 

- Den var god!

Men jeg lurer på om disse folka tror at det er fuel'en som er blandet opp med noe muffins, av noen høytstående på SHell-anlegget, e.l? Eller tror de at det er spesielle dyser som er montert på flyene som spyr ut den dødelige lasten?

Hvis det er det siste, går det vel an å få talsmannen for konspirasjons-folka til å komme på besøk på en flyplass og studere et rutefly under hovedservice i en hangar, for selv å prøve å finne disse dysene..

 

Men hvis de tror det er blandet i fuel'en blir det jo vanskeligere å overbevise dem, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare innse at det finnes folk som bare ikke vil godta at det finnes en naturlig og langt mer harmløs forklaring... de vet alltid bedre.

 

Det er ikke verdt å bruke energi på å prøve å forklare noe for dem!

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er vel ikke annet enn og forvente at du er med på å dysse ned dette Torbjørn.

Du vil sikkert også ha meg til å tro at det bare er "uskyldig" vanndamp jeg ser når jeg tar en litt ekstra varm dusj med vannet som STATEN såkalt har renset og klargjort for meg..!? :crazy:

 

De/dere lurer ikke meg, jeg har nemlig sluttet å bruke varmt vann ved dusjing! ;)

 

Men altså seriøst, jeg er stor tilhenger av både ironi og sarkasme, og ville i det lengste bare tro at innleggene i linken var beinhard ironi. At det var noe mer enn en håndfull personer som faktisk tror på, og mener på alvor, dette tøyset om chemtrails var helt nytt for meg. Fantastisk! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at det er kongen personlig som flyr med hangglider og sprøyter ut en spesiell type gift i ozonlaget for å tiltrekke marsboere. EASA, NASA og USA har nemlig laget den gifttypen - som er basert på det marsboere spiser. NATO har etter dette pålagt Norge til å teste ut dette. H.M Harald var veldig imot det, men Sonja hadde visst noe hun skulle ha sagt ja.

 

Neei, er mulig at det bare er noen slike ute på tur:

trollface.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Chem-trails" konspirasjonsteorien har faktisk pågått i mange år allerede (siden 1996), og i USA er det jevnt og trutt demonstrasjoner og kampanjer i mindre skala hvor folk krever at regjeringen skal frigi informasjon og slutte å bestikke media med skattebetaler-penger for å ignorere det...

 

Man skulle kanskje tro "only in America", men det skjer jaggu her også...

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme effekt som jeg har tillagt igjennom eksosen på bilen, etter jeg fikk en topphemmelig tlf. fra NATO :grin: . Derfor det er så mye og så hvit eksos fra den nå for tiden.... :grin:

 

 

Haha,, nei en å være så skutt i hue?! Kan ikke noe for det, men kan heller ikke lyve, for det er faktisk skutt i haue man er om man tror på dette. Herregud. Som med så mye annet piss, så kan jeg vel nesten vedde på at det hele startet i USA? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke stoppe Di-hydrogen monoksid forgiftningen også, og forby dette farlige stoffet en gang for alle, både fremstilling og bruk?

 

 

Hilsen T

 

PS! Han som kjører www.dhmo.org vet hva han driver med, og har bare opprettholdt en side han lagde som et slags sosialt eksperiment... men årevis etter biter folk fortsatt på! Ingenting der er løgn, men han har bare brukt "farlige og skremmende" ord og navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe di-hydrogen monoxide ja... den saken DER er farleg den. Spesielt om du innhalerar den :grin:

 

Fantastisk festlig å lese diskusjonar rundt kondensstriper etc på nett. Om ein ser etter, så er det dei samme folka som skriv om desse, som skriv om ALT anna. Rett og slett PR-kåte apekattar som ikkje har anna å ta seg til. Men god underhaldning er det jo då. Fram med popcorn og pils folkens... :grin:

 

Og forresten.... det er melt om store mengder di-hydrogen monoxide i Møre og Romsdal til helga... hald deg innadørs, og helst grav deg ned i ein bunker for å unngå å bli.....våt... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som sliter litt med å forstå hvordan folk kan være så tilsynelatende dumme at de tror på dette med chemtrails, så vil jeg anbefale dere å lese denne vesle artikkelen fra clavius.org som forklarer litt om hvorfor konspirasjonsteoretikere opererer på den måten de gjør:

 

http://www.clavius.org/why.html

 

Bla gjerne videre også, det står mye godt om bl.a Occams Razor

 

Clavius.org er forøvrig en side som har til hensikt å plukke ifra hverandre alle konspirasjonsteoriene rundt månelandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...