Gå til innhold

Scramble, scramble!

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Neida, ikke DEN scramble, men skramle, skramle. A2A-Spit`n er førkrigsmodell, så her er det mye som rister og skramler.

Den er heller ikke bygget for å brukes på bakken, så med det underdimensjonerte kjølesystemet er det om å gjøre å komme seg i lufta snarest. Og selv da bør man holde et øye med temperatur og lufttrykk. Jeg har inntrykk av at ALT som finnes i den originale Spitfire er simulert, og da snakker jeg ikke om ei luke som kan åpnes og lukkes, men ALT som både synes og ikke synes i minste detalj, det er bare lukta som mangler. For første gang er jeg redd for å ikke følge flight manual til punkt og prikke, og jeg har aldri vært mer nervøs for å takse ut til take off. I lufta er den nærmere himmelen enn jeg har erfart fra noen annen modell, og lydopplevelsene er hinsides hva som hittil er laget. Jeg skvatt skikkelig første gang jeg åpnet hood`en i lufta, og man kan faktisk HØRE når man ikke flyr rent! Omsider er RealAir Spitfire forbigått i flight mdl og realismen i A2A sin Accusim-pakke er helt nyskapende. Punktum.

spit1.jpg

spit2.jpg

spit3.jpg

spit4.jpg

spit6.jpg

spit5.jpg

spit7.jpg

spit8.jpg

spit9.jpg

spit9b.jpg

...... og så langt funker den like bra i MP som single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh herlig Ernst.

Jeg vil spå at det vil bli mange mange timer med ren moro i denne maskina på MP og ellers.

Nå hadde jeg noe problemer med kjempehakking og utrolig dårlig framerate i går kveld med maskina, men jeg er fryktelig glad for å si at seint seint i går kveld etter en opprensk defrag og reboot så ble det nok en prøve tur og Jadddaaaa.. Da gled den silkemykt uten problemer..

Det gjorde seg gitt. Fikk sove i natt og greier.

Men jeg er helt enig i hva du skriver.

Makan til maskin har jeg aldri vært halve nær før.

Det skal bli en stor glede og utforske og trene seg opp så man takler denne maskina til fulle.

Kjempebilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Takk skal du ha Øyvind. Må innrømme jeg ble litt nervøs da du måtte "nødlande" i går, så jeg er glad for at det ordnet seg.

Ser på A2A-forumet at enkelte opplever dropp i frames, men at det er relatert til utdaterte grafikk-kort, og DET er jo ikke tilfelle hos deg. Klart at en såpass avansert modell krever sin maskin, men Spit`n er ikke mer belastende enn B-17 Accusim, så det er ingen grunn til alvorlige bekymringer :D .

Her ser jeg for meg dager og uker med grenseløs nytelse :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

....så dette blir ei fiiiin helg :grin:

Fiiin,men dyr :cry:

VFR F18,A2A Spit,Aerosoft Huey og allt dette bare kjøpt inn siste uke og like før det B17 m.Accusim :whistle:

Når skal man få tid til å sette seg inn i alt dette når alt kommer på løpende bånd :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Nu må æ kom mæ te hæktan å bli med på morroa dokker har på MP!

........ :grin: ikke en dag for tidlig! Og så må du få med deg han generalkollega`en din fra vNATO ;) !! Dere er jo begge som skapt for denne herlige galskapen som råder i MP-skvadronen :grin: .

Kl 1900 Søndag kveld er jeg ferdig på jobb Ernst.

Bør være lite fartskontroller på tur hjem da gitt.

Nevn sted og jeg er der ca 1903.

He he, hvis vi har server oppe å går, så er sikkert lufta full av flyvende gjenstander uansett hvor du snur deg :grin: .

Ellers hadde det vært fristende å møtes på Spitfire-basen West Malling, dette flotte sceneryet som fulgte med RealAir Spit`n, men der er det vel mørkt på søndagskvelden (?).

Orcas Island er også et fantastisk sted å fly, men det spørs hvor mange som har dette sceneryet?? Men de fleste har vel nå skaffet seg Pacific NW, og her er det både dagslys og mange fine flyplasser for våre Spitfire`s .

Lar dette surre litt i bakhodet utover helga, så får vi se om det kommer andre forslag til søndagstur. Men jeg har inntrykk at mange har skaffet seg Spit`n, så det hadde vært artig å samle en skvadron for å trene litt formasjonsflyvning.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...