Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fant en heftig stor startpris på 28forskjellige addons til FS2004 er det virkelig noen som tror man kan tjene på å selge disse brukt? 285,- per stykk Gratulerer med din kølapp :whistle: hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Antikviteter kan være dyrt ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kremt.. 200,- pr. stykk. Men så er det da Flight Simulator 4004 :grin: Hadde han vært skikkelig lur, så hadde han lastet ned masse freeware og putta innpå noen cder å supplementert med. Kansje han hadde fått 10.000,- av en tulling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enok Liknes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er jo ikke rart at det er en litt stiv pris på dette. Flightsimulator 4004 følger jo med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor kjøpe hele pakken til over 8000kr når det utifra det han skriver, går ann å kjøpe en og en til 200kr (200*28=5600)? "KJEMPETILBUD! TA 28 - BETAL FOR 40!" EDIT: Nei forresten.. Det er 84 pakker ja! Gjennomsnittlig 95kr stk da, om man betaler 8000. Det er ikke så verst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 leste 28 pakker jeg, ja hmmm, kanskje ikke såå ille da! men uansett er det jo en dyr addon investering... Tror uansett ikke den prisen vil selge, vi får se! Noen som er frista? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Men alle eventuelle serials er jo brukt, og enkelte utviklere stenger ned serialen din om den kommer fra vidt forskjellige IPer. Smaring den fyren her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Isåfall hadde du blitt stengt ute neste gang du logga deg på med en ny IP fra nettleverandøren. IPadresse er ikke det samme som gateadresse skjønner du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Neira, men det er vel slik at de reagerer på flere registreringer fra flere adresser innen en viss tidsramme. Så spørs det jo bare hva forrige eier har gjort med disse Reg-key'ene, og hvor mye han har delt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Ser det står sola der, så du har med å tilstå Even? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 :blush: Neida. Jeg bor ikke på Sola, men Alexander Lund bor på Sola... hmm... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hei Jeg ville ikke betalt 8000 kroner for den samlingen der... Uansett om det er 28 ting i kolleksjonen.. Rett og slett fordi utviklingen, selv til fs9 har gått lengre, en den samlingen der.. En og annen godbit var det jo, men i det store og det hele, ikke verdt prisen Men, en og annen **** er det vel der ute som kjøper det... Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Magnus F. MeeseNeira, men det er vel slik at de reagerer på flere registreringer fra flere adresser innen en viss tidsramme. Så spørs det jo bare hva forrige eier har gjort med disse Reg-key'ene, og hvor mye han har delt ut. Jeg vil mene det er valide poeng Meese trekker frem her, selv om reell risiko ikke er enorm akkurat. Jeg forstår i grunn ikke helt hvorfor folk tar sjansen på å kjøpe brukt programvare av denne typen, fra vilt fremmede mennesker. I mange tilfeller stiller man lisensmessig likt som om man hadde kopiert det, eller lastet det ned ulovlig, og har ingen rett til support osv. I tilfeller der lisensen tillater videresalg, har man ingen garanti for at forrige eier faktisk har avinstallert. Den største forskjellen er vel at risikoen for å få med malware er minimal, og det føles formodentlig mer moralsk riktig å betale for det til noen, fremfor å "stjele" det. Man må bare huske at man ikke bidrar til å støtte utvikleren på noen måte, noe som for noen kan være en faktor av betydning i vår lille nisje. Uansett, de som feks har kjøpt et "brukt" PMDG-fly har neppe lest hva de godtok da de trykke OK på EULA (lisensavtalen). For alle de vage og ullne uttalelsene fra PMDG vedrørende releasedato på sine fly, tar de såvidt jeg kan se igjen med å være desto klarere i EULA'n sin. Lisensen er en ikke overførbar bruksrett, og dersom DU ikke har kjøpt dette produktet fra PMDG, og registrert det i DITT navn, men likevel blir funnet å bruke det, så godtar du å betale alle utgifter i forbindelse med rettslige skritt mot deg, dog ikke mindre enn 25000 US dollar. Nå tviler jeg vel litt på at PMDG i praksis vil komme etter deg om du i god tro har kjøpt en ikke overførbar lisens fra en annen, og sjansen for å bli tatt er formodentlig enda mindre enn ved "vanlig" ulovlig nedlastning/kopiering. Men poenget er bare at man ved kjøp og salg av en del programvare bryter lisensavtalen, og som kjøper stiller man langt svakere enn om man hadde kjøpt og registrert programmet på vanlig måte. PS, har noen NRK lisenser liggende for salg her! Halv pris, 1238,76 for ett år. Interessert Meese..? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Dette høres vel litt bedre ut: Finn.no viss eg har lest riktig kan du få 84 addons til FS9 for 3000 kr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.