Gå til innhold

RIAT 2011


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Tradisjon tro (3 turen he he) har jeg vært inne og bestillt meg tur til England til sommeren, slik at jeg får med meg RIAT.

RIAT 2011

 

Spennende tema for 2011:

- Riat fyller 40 år

- STAR 11 (Strike, Attack and Reconnaissance)

Og ikke minst:

- Tiger 50, RIAT 2011 is proud to host a celebration marking the 50th Anniversary of the NATO Tiger Association

[font:Arial Black][color:#FF0000]Trolig vært hele turen alene.[/color][/font]

 

Er det flere som kommer til å ta turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det nok ikke RIAT på meg, tror jeg skal begrense RIAT-turene til de årene hvor det også er Farnborough airshow, det betyr jo gjerne flere og mer uvanlige deltagere på RIAT også.

 

I år tror jeg at jeg ender opp med å dra på Airpower i Østerrike i juli, og Radom i Polen i august (må få sett MiG-29 og Su-22 før de blir borte). Men neste år, da blir det RIAT-tur igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være mulig det Fredrik, men når det gjelder deltagelsen er det bare en svipptur over dammen til Paris, så når det gjelder potensielle deltakere er vel sjangsen like stor åkke som.

Men når det gjelder de andre showene skjønner jeg valget. Artig å få sett andre land og stevner oxo.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så langt fra Paris til Fairford, men Paris airshow går i år av stabelen tre uker før RIAT, og det er neppe noen fabrikanter eller flyvåpen som ønsker å la maskinene være borte så lenge. Men RIAT blir nok knall i år også, skulle veldig gjerne ha sett alle de forskjellige tiger-maskinene som kommer :)

 

Aleksander: Radom airshow arrangeres den siste helga i august, altså den 27. og 28. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkisk solo F-16 bekreftet til RIAT i år, skulle veldig gjerne ha sett den selv, utifra bekskrivelsen tror jeg den blir stilig.

 

The display aircraft will not be an aircraft in operational colours, but a FULLY special painted F-16! It's not gonna be just red & white as many of you might have guessed, but the basic colour is pitch black with a large golden moon & star of the Turkish flag underneath the fuselage. A very stylish design is applied on top of the F-16 with a brilliant golden eagle on each side of the tail.

The roll out of the display F-16 is planned for early april and of course we will post some pictures of this event right here!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig på hvilke Vampires dette er, jeg trodde det bare var èn flygende Vampire i norge, LN-DHZ.

 

Forøvrig stiller RAF kun med Tutor, Tucano, Hawk og Red Arrows i år.

 

Jeg elsker RIAT, men jeg syns utviklingen de siste årene har gått helt feil vei, det virker som om de bruker mer og mer penger på artister til konsertene deres, tivolier ol. i stedet for å sikre seg godbiter med vinger. Det har blitt sagt flere ganger at de ikke har penger til å f.eks få en Su-35 over fra Russland og så bruker de masse penger på å booke artister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...