Gå til innhold

Det klør i fingrene!


Anbefalte innlegg

Jeg greier jo ikke la vær.. Noen som ser hvor denne hangaren hører til?

 

 

Edit 25. jan: Screenshot fra X-Plane med taxiwas og det hele. Mangler ennå å legge inn enkelte ting og finpusse her og der.

 

Edit 27. jan: lagt til et bilde til av taxi markeringer under utvikling..

 

Edit #2 27. jan: Screenshot av center lines på plass. Nå mangler edge lines markering med lys på alle taxiways.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Objekter fra LightWave må gå via Blender for å eksporteres til X-Plane. Men det er igrunn en enkel sak. Man modellerer i 1:1 skala. 1m er 1m.

 

Det å lage rullebane og annet er også rimelig lett. Det er stort sett en fin GUI på de to verktøyene man bruker for å lage selve flyplassen og for å plassere objekter.

 

Landskapsredigering finnes det per i dag ikke noe program for, og må gjøres i tekstform alá Notepad e.l. Dette har jeg ikke prøvd selv ennå, og styrer unna det som pesten inntil det kommer noe med et GUI.

 

 

Jeg har ikke prøvd å utvikle for FS9 eller FSX - hvordan er det i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fra Lightwave/3DSMax til Gmax. Deretter kan det plasseres ut via Instance scenery. Afcad delen har jeg minimal erfaring med. Må et flyfoto justeres, blir det en del frem og tilbake før det blir riktig.

 

Min generelle erfaring er at det er meget "krøkete". Det er noen her inne som har stålkontroll, men med bedre dynamiske verktøy hadde de iallfall produsert fortere.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvid, jeg har sendt deg mail.

 

Ragnar, skjønner. Det er ikke de mest brukervennlige verktøyene her heller. Det verste er om man skal ha selvlagd bakketekstur, evt. selvlagd tekstur for taxi/runway. Ikke umulig, men jeg tror neppe jeg kommer til å kaste meg over den jobben på et så omfattende nettverk av taxiways som Ørland har.

 

 

Det du ser på bildene over er gjort på ca to dager. Og tidligere i kveld greide jeg ikke la vær, og koser meg med tanken på en lignende video hvor alt av objekter og bygninger er på plass.

 

[video:youtube]2xk4Wsi3g2Y

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott start, Ola Haldor, skal følge med på dette prosjektet :)

 

Som Ragnar sier så er det ganske krøkete å utvikle for FS også, det største problemet er at man må hoppe så mye frem og tilbake mellom forskjellige programmer. Min pipeline er først modellering og unwrapping i 3ds Max, når det er gjort lager jeg de forskjellige texturene i Photoshop. Før jeg eksporterer modellen fra 3ds Max til Gmax. Texturene må så inn i ImageTool for å konverteres til .dds-format. Så importerer jeg modellen til Airport Design Editor hvor jeg kan plassere den ut der jeg vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...