Gå til innhold

Ulike flytyper,forvirring....


Asbjorn Furu

Anbefalte innlegg

Hei alle,og vel overstått helg.

Har ofte lurt på hvorfor de "vanlige"flytypene har så mange ulike nummer.F.eks:En B737 ER da en 737,eller hva?ser ofte at 734 osv florerer.Visste ikke før i dag at en 744 var en 747.Hvorfor er det slik?Er det noe system idette som at f.eks en 744 er en 747-400?En 735 er en 737-500 osv?

Kunne vært kjekt å vite litt mere om disse tingene.

Ha en fin Søndagskveld.

 

Asbjørn Furu

AFIS`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge Jørgen:I følge innlegget ovenfor er det visst ikke bare jeg som lurer på dette "[stikk

Er nokså ofte innom den linken til Los Angeles International Airport,og der ser jeg ofte dette.

Paradokset i dette var at igår da jeg snakket med Bodø Kontrollsentral,så spurte jeg etter disse flyene som går i "arctic route one".(Går forbi oss nemlig,en av dem)

Da var det at han personen i Bodø som sa:det er en 744.Dermed var denne funderingen igang ser du "[blink]"

Kan til slutt nevne at ifølge Doc 8643,som er ei bok over flytyper,så brukes disse benevnelsene.

 

Jaja,man lærer stadig noe nytt... "[smil]"

 

Asbjørn

AFIS`n med begrenset flykunnskap "[stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...