Gå til innhold

Flyr jeg verdens lengste flytur i morgen ?


Baard C

Anbefalte innlegg

Jeg er i Bangkok og skal en tur over til Los Angeles med Thai Airways i morgen.

Det blir A340-500 som flyr denne ruten som visstnok har skryt på seg for å være den lengste kommersielle flighten i dag.

 

Ikke vet jeg men vi kommer til å være i lufta i ca 17-18 timer så kan ikke si at Economy class frister men hadde ikke nok miles til upgrade :cry:

 

Thai Airways er en av de få flyselskapene i verden som har langdistanse med denne flytypen.

 

Vel jeg gleder meg ihvertfall til innflygingen til LA.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til og grue deg ti Economy på Thai sin A340-500. Finnes knapt et annet fly i verden med bedre plass i Economy en Thai har i sine A340-500.

 

Royal Silk Class: 60.0" 21.5" 60 Lie-flat seats with 170 degrees of recline

 

Economy Class: 36.0" 17.4" 113 seats

 

Premium Economy Class: 42.0" 19.0" 42 seats with 122 degrees of recline and legrests

 

Kilde: http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Airbus_A340-500.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Høres ikke ut som noen fornøyelse, men du overlever sikkert den lange turen :grin: Skal selv ut med Qatar i sommer, nesten 10 timer. Noen som vet hvordan setene hos de er på Economy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du får ett godkjøp på oppgradering ved insjekinga da vel? Møt opp i god tid og se etter crewet slik att du kan snakke direkte til dem. Ofte er det ledig seter oppover som du kan få til en rimelig penge. Jeg vet att såesielt Thai crew får ekstra kred om de selger mer seter oppover i klassene. Er vel verdt fire fem lapper etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tror nok du må se deg slått av denne:

 

Route: From (SIN) Singapore, SG to (EWR) Newark, NJ, US

Duration: 18h 40m

Equipment: Airbus Industrie A340-500 (Scheduled)

On-time Rating: 4.6 of 5 What is this?

Codeshares: This flight is marketed as a codeshare flight by the following carrier(s):

(US) US Airways 5420

 

Flys med bare buiness-class, se her

18-19 timer er leeenge å sitte i et aluminiunsrør, men dette røret er nok ikke det verste røret å befinne deg inni :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info.

 

Jeg er på flyplassen nå, og scheduled departure er 19:30 lokal tid her.

 

Når jeg lander i LA vil det fortsatt være 19:30 Torsdag kveld da jeg faktisk beveger meg 15 timer tilbake i tid ! :)

 

Så får vi se om vi kommer frem før eller etter 15 timer hvis luftstrømmene er snille mot oss.

 

Min første tur med denne flytypen så gleder meg selvfølgelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i LA og det var en flott tur, gikk mye raskere enn jeg fryktet , vi hadde bra med medvind hele veien og landet etter 14 t 20 min.

Economy class var overraskende behagelig, fikk strukket ut de lange beina mine. Største utvalget jeg har sett av filmer og tvserier så var ikke noe problem å få tiden til å gå.

 

Selve innflygingen til LA var en opplevelse tidlig kveld og skyfri himmel , flyet gikk lenge lavt over byen som lyste opp skikkelig, så tok den en kraftig right turn før den la seg på final approach.

 

Og en perfekt smooth landing.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...