Gå til innhold

Fjernstyrte kontrolltårn


Ole-Jørgen Søberg

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde

Er jo egentlig ikke så veldig praktisk. Flygelederne kan jo ikke se trafikken på bakken med øynene såvidt jeg kan lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så fint at man ønsker å automatisere så mye som mulig, slik at vi slipper å ha folk i arbeid. Da får jo folka på NAV noe å henge fingrene i, i allefall!

 

Men fra spøk til revolver, tog er det eneste jeg har særlig tro på som et fullstendig automatisert transportmiddel (dette finnes jo), av den enkle grunn at det går på skinner. Å lede fly gjennom fri luft og busser gjennom trafikk, kun styrt av datamaskiner er ikke noe jeg noen gang kommer til å føle meg bekvem med. Man kan godt kalle meg paranoid, men jeg har for mange bluescreens på samvittigheten til å sette meg i noe som skal fly av seg selv/bli ledet av datamaskiner, uten menneskelig kontroll (selv om dette statistisk sett ville være tryggere en med piloter/flyveledere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...